Til Oversigt 2017
Himlens Autoritet – Åbenbaringens Bog 6
af Rick Joyner

I sidste uge begyndte vi at tage fat på, hvordan "Jakobs stige" er Jesus selv, som vi ser i Joh 1:47-50. Vi er kaldet til at være budbringere, der stiger op til ham i det himmelske rige. Trinene på denne stige er de voksende åbenbaringer af, hvem Jesus er. Vi går op ad, mens vi ser ham som vores Frelser. Vi går højere, når vi lærer ham at kende som vores Herre. Vi går op, når vi ser ham som den gode hyrde, og vi går højere, når vi kender ham som "apostlen og ypperstepræsten". Vi kommer højere, når vi ser Jesus som skaberen og årsagen til skabelsen, som apostlene Johannes og Paulus skrev.

Hebræerbrevet 6:1 fortæller os, at vi skal "forlade den grundliggende lære om Kristus" for at gå videre til modenhed. Det betyder ikke, at vi forlader læren om Kristus, men snarere den grundliggende, så vi kan gå videre til mere avancerede læresætninger om ham. Det hele handler om Jesus. Vi vil aldrig stoppe med at søge at kende ham bedre og forblive mere udførligt i ham. Da vi er lemmer på hans legeme, stiger vi op med ham og sidder med ham på hans trone i de himmelske steder.

Da Jakob også så budbringerne stige ned på stigen, stiger hans budbringere ned til det jordiske rige for at bringe bevis på himlens riges virkelighed – og himlens autoritet over enhver tilstand på jorden. Jesus gjorde dette, mens han vandrede på jorden. Han blev hos Faderen og gjorde på jorden, hvad han så Faderen gøre i himlen.

Da Jesus helbredte en krøbling, kunne han se, hvad Faderen gjorde i himlen – der var ingen krøblinge der. Hvis himlen rørte ved en krøbling på jorden, så helbredte himlens autoritet alt hvad krøblingen var her. Ligeledes var djævelen og hans dæmoner blevet kastet ud af himlen. Så når himlens myndighed rørte ved en, der var dæmonbesat på jorden, ville dæmonerne blive kastet ud.

Da han så folket mangle mad, manglede der ikke noget i himlen. Så han rørte ved den lille drengs frokost med himlens autoritet. Ved denne berøring var der ikke mangel, men snarere et overflod. Når først du åbner himlens vinduer, vil der altid være overflod, simpelthen fordi himlen er sprængfyldt med så meget. Som Malakias 3:10 fortæller os:

"Bring hele tienden ind i forrådshuset, så der kan være mad i mit hus, og prøv mig nu heri," siger Hærskarers Herre," om jeg ikke vil åbne himlens vinduer for jer og udøse for jer, en sådan velsignelse, at der ikke vil være plads nok til at modtage den” (NKJV).

Vi underviser mere om dette i vores profetiske træning, men dette er en meget reel og praktisk måde, hvorpå vi alle er kaldet til at leve som budbringere for hans rige. Vores mål hver dag er at se hver begivenhed fra Herrens trones perspektiv. Vi søger derefter at se vores plads i at præsentere hans trone, eller myndighed, i dem.

Når vi går gennem døren, der er i himlen - vi er blevet inviteret til at "komme herop" - må vi se ham tydeligere på hans trone. Sand tro er ikke en formel. Det er den enkle erkendelse af Jesus – hvem han er, og hvor han sidder over al magter, myndigheder og verdensherskerne.

Sand åndelig modenhed kan opsummeres ved, hvor tæt vi er på Herren, og hvor godt vi forbliver i ham. Hvis vi bliver i ham, vil vi sidde med ham på hans trone i de himmelske steder. Det er den højeste myndighedssæde. Fra stedet, hvor vi bliver i ham, kan vi "jeg kan gøre alt i ham, [gennem Kristus], som giver mig kraft" (se Filipperne 4:13).

Ugens Ord 7
OP