Til Oversigt 2017
Investering Af Vores Skat I Himlen – Åbenbaringens Bog 44
Rick Joyner

I de sidste par uger har vi fokuseret på den kraft som sætter Guds folk i stand til ikke kun at overvinde begivenhederne i de sidste dage – begivenhederne i denne åbenbarede vision – men i hele livet. Mange menneskers værste Armageddon vil komme i form af en ulykke eller andre tragedier og katastrofer. De principper, vi studerer her, gælder for hele livet, ikke kun de begivenheder, der er beskrevet i Johannes. Åbenbaring.

Det næste, der siges om dem, der sejrede ved Lammets blod, er, at de tilføjede "deres vidnesbyrds ord" (se Åb. 12:11). Hvordan hjælper ordet i vores vidnesbyrd os til at sejre? Som Jesus sagde , "hvad hjertet er fyldt af, taler munden" (se Matthæus 12:34 NKJV). Hvis vores hjerte er fyldt med tro på Guds søn og kraften på hans kors, så vil vi forkynde det. Der er kraft i den bekendtgørelser.

Er disse vidnesbyrd, der har fået mange til at være martyrer? Ja. Det fører os til den tredje faktor, hvorfor de sejrede i Åb. 12:11: "og de elskede ikke deres liv, selv når de stod over for døden." For de jordisk sindede er døden det ultimative nederlag, men for dem i Kristus er døden en opgraduering for vores belønning, og martyrdøden er den mest ærefulde måde, den kan komme.

Uden tvivl er døden en fjende, og der vil blive gjort op med den, men i denne tidsalder er den en lærer af virkeligheden. Livet er den ultimative gave, og de, der viser sig villige til at risikere det, eller give det, for evangeliets skyld, vil være store helte i himlen og bære stor vægt hos Herren.

Hvordan kommer vi til det sted, hvor vi er villige til at risikere vores liv for evangeliet, eller med glæde lider martyrdøden i stedet for at fornægte Herren? Vi investerer vores skat i himlen, i evigheden. Hvor vores skat er, vil vores hjerter også være. Hvis vi har "søgt det, der er ovenover", og sidder sammen med Kristus i de himmelske steder, så vil vi med glæde ofre hvad som helst i dette liv for Kristi evige formål. Så et vigtigt spørgsmål er, om vi er jordbundne eller himmelbundne, og dette er bestemt af det, der har vores hengivenhed og tilbedelse. En sådan hengivenhed er hjulpet af det, der står i Åb. 12:12:

"Derfor glæd jer, himle og I, som bor i dem. Ve jorden og havet,
for djævelen er kommet ned til jer med stor vrede, idet han ved, at han kun har kort tid."

Fra det tidspunkt, hvor anklageren er kastet ned til jorden, vil oplevelsen være anderledes afhængigt af, hvor vores bolig err. Når djævelen er kastet ned, kommer han med stor vrede og vil bringe den ud over alt, hvor han kan. På dette tidspunkt vil det eneste sikre sted på jorden være at blive i Kristus og gøre hans vilje.

Djævelen kan ikke angribe Kristus igen, men Kristus kan angribe djævelen og ødelægge enhver af hans gerninger til enhver tid. Djævelen ville ikke være i stand til at slippe sin vrede på jorden, hvis Herren ikke tillod det, og det vil han for en kort tid. Også denne gerning hen imod Herrens ultimative formål med at vise den klare kontrast mellem at følge djævelen og hans veje eller at følge Herren. Efter at denne jordhistorie er blevet fuldendt, vil hele skabelsen, i alle verdener, vide, hvilken stor fejltagelse det er at ikke adlyde Herren i alle ting og tilbede ham alene.

Ugens Ord 45
OP