2015 Menu
En Anden Ny Begyndelse
Det Største Kristne Liv 52
Uge 52, 2015
Rick Joyner

Vi er kommet igen til slutningen af et år og begyndelsen på et nyt. Når vi læser skabelsesberetningen, ser vi den vigtige betydning Gud lægger på at give os årstider. Hvert kalenderår er det, som om han ønskede, at vi skulle have en chance for en ny start – en markør, hvorfra vi ser tilbage og frem. Hvad nåede vi sidste år? Opfyldte vi vores mål? Skal vi sætte en ny retning eller nye mål? Sådanne periodiske evalueringer holder os friske og giver os en ny begyndelse hvert år.

Min bøn er, at dette bliver dit bedste år endnu, fordi du kommer tættere på Herren end nogensinde før og smitter af hans kærlighed. Langt vigtigere end hvad vi opnår, er hvad vi bliver.

Den største faktor, der bestemmer, hvad vi bliver, er, hvor højt vi elsker Gud. Dette er kilden til vores kærlighed til hinanden, som afgør, om vi har haft et succesfuldt liv eller ej. I mange år har djævelen forsøgt at øge sin kontrol over verden gennem frygt. Frygt er hans store lænke over menneskeheden. I Skriften er det modsatte af frygt kærlighed, som vi læser i 1 Joh 4:16-18:

Gud er kærlighed, og den, der bliver i kærligheden, bliver i Gud, og Gud bliver i ham.

Herved er kærligheden fuldkommen hos os, så vi kan have tillid til dommedag; fordi som han er, sådan er vi også i denne verden.

Der er ingen frygt i kærligheden; men fuldkommen kærlighed driver frygt ud.

Djævelens strategi med at bruge frygt og terror markerede slutningen af 2015. Det er sandsynligt, at verden vil opleve mere i 2016. Som Guds budbringere må vi beslutte os for at være en del af Guds modspil til denne strategi ved at se mere af hans kærlighed frigivet i verden. Vi skal planlægge "kærlighedsangreb" og "trosangreb" (tro virker ved kærlighed) lige så resolut som dem, der hader os, planlægger deres terrorangreb. Et mirakel i en menneskemængde kunne sprede livet, som fjenden spreder døden.

Jeg afsluttede vores ord for ugen 2015 med historier om store kristne liv. Jeg vil gerne dække mere i fremtiden, hvoraf nogle stadig lever det liv, såsom en lille dame i vores hjemmemenighed i Fort Mill. Hun hedder Freddie Power. Hun blev nomineret til Noble Peace Prize i år og fortjente at være det.

For et par år siden tog Freddie til Charlottes centrum for at prøve at gøre godt for de trængende. Hun er ikke stoppet. En gruppe, der også søger at gøre godt, følger normalt efter Freddie. Hun tager rundt i verden til steder, hvor "trængende" ikke er et passende ord for forholdene. Er det ikke det Jesus gjorde, som Ap.g. 10:38 fortæller os?

Du kender til Jesus fra Nazareth, hvordan Gud salvede ham med Helligånden og med kraft, og
hvordan han gik omkring og gjorde godt og helbredte alle, der var undertrykt af Djævelen, for Gud var med ham.

Vi udgiver et lille hæfte af Freddie, som snart skulle udkomme. Den har flere små historier om, hvordan tro og kærlighed påvirker mennesker. Hver historie er som en "trosgranat". Det største kristne liv vil være det, der ligner Kristus mest. Freddie går, ligesom Jesus, simpelthen rundt og gør godt for mennesker. Hun har ikke en stor organisation, men hun gør en enorm indflydelse med sin enkle vision og hengivenhed. Verden har brug for dette, og det er det, vi er i verden for.

I stedet for terrorceller rejser vi trosceller. Disse magtfulde små grupper af mennesker søger at være som Kristus og udføre de gerninger, han gjorde. Hvis du vil gøre dette, vil du blive overrasket over, hvor hurtigt han vil slutte sig til dig.

Hvis dette er noget, du gerne vil gøre, så overvej at komme her for at gå ud med vores teams. Vi vil annoncere særlige træningstider, som vil hjælpe dig med at undgå at begå de samme fejl, som vi har lavet, eller spilde tid på at lære, hvad der virker bedst. En formidling kan også gives videre i Herren fra dem, der allerede er vokset i en salvelse.

Lad os nu gøre os klar til det bedste år, vi har haft endnu.

Ugens Ord 1. 2016
OP