Menu 2014
Kærligheden Ydmyger
Missionsbefalingen 46
Uge 46 2014
Rick Joyner

Vi har set på, at kirken er kaldet til først at være en familie og derefter en organisation. Cementen, der holder de levende stene sammen, er den kærlighed, vi har til Gud og til hinanden. Fordi "Gud er kærlighed," alt hvad der er bygget af Gud bygger på et fundament af kærlighed.

Men Guds kærlighed er langt større og højere end den menneskelige kærlighed. Der er et grundlæggende aspekt for Guds kærlighed som ofte overses af dem, der baserer deres forståelse af Guds kærlighed på menneskelig idealisme snarere end Skriften. Dette aspekt ses i:

Hebr. 12: 5-8:
Og I har glemt formaningen, der jo taler til jer som til sønner: »Min søn! lad ej hånt om Herrens tugt, bliv ej heller modløs, når du revses af Ham;
thi Herren tugter den, Han elsker, straffer hårdt hver søn, Han har kær.«
Det er til jeres optugtelse, at I må lide; Gud handler med jer som med sønner; thi hvor er den søn, som faderen ikke tugter?

Hvis I da ikke får nogen tugtelse, som dog alle får deres del af, så er I jo uægte børn og ikke sønner.

Som Paulus skrev i Rom. 11: 22. "Så se da Guds godhed og strenghed: Han's strenghed mod dem, der faldt, Han's godhed mod dig, hvis du bliver i Han's godhed; ellers bliver du også hugget af."

Mange kan kun se Han's venlighed. Andre kan kun se Han's strenghed, men at se Gud, som Han er, må vi se både Han's godhed og strenghed sammen. Han er begge dele på samme tid, hele tiden. Han's strenghed på grund af Han's kærlighed, ikke i modsætning til den. Vi kan ikke rigtig forstå Guds kærlighed, hvis vi ikke også forstår Han's domme.

Fordi Herren elsker os, vil Han ikke tillade os slippe af sted med de ting, der skader os. Den mest uhyggelige ting i verden burde være, hvis vi holder på med at synde og ikke bliver tugtet/opdraget for det. Ifølge ovenstående tekst, er det et bevis på, at vi ikke er Han's børn, hvis der ingen tugt er.

Der er tåbelige og ubibelske lære som blive fremmet i dag, og det er at Gud ikke længere dømmer fordi Han's nåde er blevet givet gennem Jesus. De, der tror på en sådan tåbelighed har endnu ikke læst så langt som til Johannes 'Åbenbaring. Faktisk tror jeg ikke, de har læst nogen af evangelierne, eller Det Nye Testamente. Som vi gentagne gange bliver advaret om i Det Nye Testamente, vil der være "dæmoners lærdomme", som vil forføre mange i disse tider.

Der er en næsten et universielt voldsomt angreb i dag på disciplin, endda at disciplinere børn for forseelser/forsyndelser/forbrydelser. Der er skoler, der ikke længere giver karakterer, fordi de ikke ønsker at de børn, der ikke fik topkarakterer skal føle sig ringere/underlegen. Hvis de gjorde et ringere arbejde, bør det blive afsløret som sådan, hvis de nogensinde skal komme til at have den form for succes livet kræver. Hvordan vil du have det ved et OL, hvor alle som konkurrerede fik en guldmedalje, fordi "de alle er vindere"? Denne galskab koster mange deres potentiale, opfyldelsen af deres formål, og opdrager dem til at være dysfunktionelle i den virkelige verden. Så staten vil ende med at skulle tage sig af dem, og mange vil der blive taget hånd om i fængslerne.

Kærlighed kræver disciplin og disciplin kræver dom. Vi skal være i stand til at bedømme det gode og det dårlige, og niveauet af godt og ondt, for at træne og opbygge nogen til livet. Hvis der ingen straf er for dårlig opførsel, så vil den dårlige opførsel bare blive værre og værre, indtil der er et sammenbrud ind i er fuldstændigt kaos og ødelæggelse.

Ligeledes for at der skal være en belønning for god opførsel der skal være dom, hvilket er en sand evaluering.

Ugens Ord 47
OP