Menu 2014
Fåre og Bukke Nationer
Missionsbefalingen 4
Uge 4 2014
Rick Joyner

Du behøver ikke at være profet for at se, at vi er i de tider, som apostlene og profeterne talte om, hvor denne verdens kongeriger ville bryde sammen og Guds rige vokse. Men selv mange kristne, der ser, hvor rystende denne verdens regeringer er ved at blive, ser endnu ikke tegnene på det kommende rige. For at forstå tiden må vi blive mere og mere kræsne med hensyn til disse to riger. Nu er der endnu en faktor, vi skal overveje som grundlag for denne undersøgelse, som er erklæret i Åb. 11:15:

Så råbte den syvende engel; og der var høje røster i himlen, der sagde: "Verdensherredømmet er blevet vor Herres og hans Salvedes; og han skal være konge i al evighed."

Dette indikerer en overgang, en "passende." Selvom menneskenes riger nu kollapser, har vi denne og andre profetier, som indikerer, at nogle af kongerigerne eller regeringerne i denne verden ikke vil smuldre fuldstændig, men vil gå over til at blive en del af Guds rige. Vi bør også erkende disse, så vi om muligt kan hjælpe dem. At skelne dem begynder med at forstå, hvordan denne overgang vil finde sted for de nationer, der omfavner riget.

Herren sammenlignede riget med surdej, der sås til en dejklump og spredes ud i dejen (se Matt 13:33). Herren bruger mange måder til at så hans riges principper ind i regeringer og nationer. Disse vil brede sig og være grundlaget for hans kommende rige. Han bruger sit folk til at gøre dette.

I Esajas 40 ser vi, at vi bereder vejen for Herren ved at bygge en højvej – en sti bygget på Guds højere veje. Denne højvej bliver bygget nu og har på nogle måder været under konstruktion, siden kongen, Jesus selv, vandrede på jorden. Dette er grunden til, at Nisionsbefalingen ikke kun skal gøre enkeltpersoner til disciple, men nationer. "Gå ud i hele verden" er ikke blot geografisk. Sande missionærer sendt af Gud går nu ind i ethvert videnskabs-, industri- og regeringsområde. De bliver sendt til disse marker for at hjælpe med at bygge denne højvej.

I en lignelse sagde Herren, at når han vender tilbage, vil han adskille nationerne i to grupper – får og bukke. Han giver betegnende kendetegn for begge. Da vi er kaldet til at være salt og lys i denne verden, både vægtere og hyrder, bør vi bekymre os dybt om, at uanset hvilken nation, vi er blevet født ind i eller sendt til, bliver en "fåre nation" og ikke en "bukke nation."

Når vi først begynder at se Guds rige, begynder selv de største værker af mennesker at se kedelige og ubetydelige ud. Jeg forstår, hvorfor nogle, der begynder at se riget, mister al interesse og håb for menneskers regeringer og veje. Dette er grunden til, at Abraham, som åbenbart var medlem af aristokratiet i tidens største nation og kultur, forlod det hele i jagten på byen, som Gud bygger. Ved at forlade alt for at slutte sig til det, Gud bygger, blev Abraham en velsignelse for alle familierne på jordens overflade. Den primære måde, hvorpå vi også vil blive den største velsignelse for jorden, er ved at forfølge vores kald til at være en del af det, Gud bygger.

Når vi ser, hvad Gud gør, vil intet, som mennesket har gjort, nogensinde sammenlignes. Alligevel, selvom det kan være kedeligt, er vores opgave at hjælpe de nationer, vi er blevet sendt til. Vi skal forkynde evangeliet om riget og hjælpe dem på enhver måde, vi kan, til at blive "fåre-nationer" og ikke "bukke-nationer". Det er vores opgave at give dem håb. Vi har fået det største budskab om håb, som verden nogensinde har eller nogensinde vil høre – evangeliet om riget.

Derfor, sammen med denne undersøgelse af, hvordan vi kan se det kommende rige, ved vi, at vi på praktiske måder skal forberede vejen for det. Vi har også brug for den dybeste forståelse og stærkest mulige greb om det budskab, vi har fået – rigets evangelium.

Ugens Ord 5
OP