Menu 2014

Missionsbefalingen 36
Uge 36 2014
Rick Joyner

Når vi er blevet forsonet med Gud og vores fællesskab med Ham er genoprettet, er vores grundlæggende formål er at se den by, han er ved at opbygge, og at finde vores rolle i den. Det begynder med vores del i hans kirke. Englen fortalte Johannes til, "Kom her, jeg vil vise dig Bruden, Lammets Hustru." Og han førte mig i Ånden til et stort og højt bjerg og viste mig den hellige by, Jerusalem, der kommer ned fra himlen fra Gud, med Guds herlighed "(Åb 21: 9-11).

Kirken er ikke Guds Rige. Men en af hendes primære kald er at være en model af det kommende rige. Kirken er kaldet til at være den største samfund, verden nogensinde har set. Det vil være det inden udgangen af denne alder.

Af denne årsag er en grundlæggende del af at være en Jesu discipel, er at være en del af hans legeme, kirken. Vi kan ikke med rette sluttet til lederen uden også rette sig til sin legeme. Hvis vi med rette er samlet, vil vi kender vores del, vores gaver og tjeneste, og vi vil fungere i dem til opbyggelse af hele legemet.

Som vi tidligere har set på, har jeg fra mine studier konkluderet, at mindre end 5% af kristne kender deres tjeneste eller Åndens gaver, de har fået som redskaber til at udføre deres tjeneste. Hvor godt ville du klare dig, hvis kun 5 % af din krop fungerede? Dette er den nuværende tilstand af Kristi legeme. Selv med kun 5% funktion, er det samlet set den mest magtfulde enhed på planeten. Hvor meget stærkere ville det være, hvis vi begyndte at opfylde 10 % af vores formål? 20%? Vi kan være sikre på, at før udgangen af denne tidsalder vil Kristi legeme være alt, hvad hun er kaldet til at være.

Hvordan kan dette ske, hvis vi i næsten to tusinde år stadig kun er en så lille brøkdel af, hvad vi formodes at være? Husk altid, at for Herren er en dag som tusind år. Det betyder, at han på én dag kan gøre, hvad vi tror ville tage tusind år. Når vi nærmer os slutningen af denne tidsalder, kan vi forvente, at tingene fremskyndes i Ånden, ligesom de er i det naturlige. Af denne grund vil et af de vigtigste tegn på, at vi nærmer os slutningen af tidsalderen være, at Kristi brud bliver, hvad hun er kaldet til at være.

En grund til, at mindre end 50 % af dem, der hævder at være kristne, går i en lokal kirke, er fordi de fleste kristne ikke passer ind. Der kan være forskellige årsager til dette, men én er, at mange kirker ikke har plads til dem. Der kan være et sted for dem at sidde i gudstjenesterne, men de bliver ikke bygget sammen med resten af de "levende stene" til et tempel. De forbliver bare en bunke sten samlet sammen.

Dette er en af de største fejl ved Kristi legeme, men det vil blive løst. Få ledere af den nuværende kirke kvalificerer sig til nogen af tjenestetitlerne, der er anført i Efeserbrevet kapitel 4, fordi de ikke opbygger legemet eller udruster de hellige til at udføre tjenestens arbejde. Dette vil ændre sig. Der vil være sande apostle, profeter, evangelister, pastore og lærere, som vil bygge legemet ved at udruste de hellige.

Enhver del af din krop, der ikke bliver brugt, vil blive hentæret meget hurtigt. Lige nu er mere end 95% af kristne i en hentæret åndelig tilstand. De beder måske, læser, studerer Ordet og melder sig frivilligt til tjenestearbejde, men få er virkelig forbundet med deres formål. Dette skaber en konstant tomhed, en længsel, en følelse af at være uopfyldt, som er roden til meget af uenigheden og splittelsen i kirken. Det eneste middel er, at hvert lem kender deres plads, er rustet til at opfylde den og engageret i at opfylde den.

Der blev lavet en undersøgelse for år siden for at finde det vigtigste spørgsmål, som folk stiller. Det vigtigste spørgsmål, mennesker stiller, er, hvad deres formål er. Der er ingen eksistens på jorden, der kan besvare dette så godt som Kristi legeme, når hun bliver det, hun er kaldet til at være. Når vi får dette, vil der ikke være nogen eksistens på jorden så overbevisende, interessant eller tilfredsstillende som at være en del af legemet.

Hvordan kommer vi dertil, hvor vi er nu? Det er et af de ultimative spørgsmål, vi bør stille. Svarene er let tilgængelige, men vi skal være forberedt på en radikal forvandling.

Ugens Ord 37
OP