Menu 2014
Godt Nytår!
Missionsbefalingen 1
Uge 1, 2014
af Rick Joyner

Vi vil fortsætte vores undersøgelse af, hvordan denne verdens riger er i konflikt med det kommende Guds Rige, men jeg vil gerne benytte denne lejlighed til at være taknemmelig for alt det Herren gjorde i 2013 og for alle mulighederne i 2014.

Fordi vi er blevet befalet at "gå ind i Hans porte med taksigelse" (se Salme 100:4), jeg bede dig om at tage et par minutter til at tænke på alle de ting, der fandt sted i 2013, som du er taknemmelig, og takke ham.

Vores tak til Gud bør omfatte alt, hvad der er sket, fordi vi får at vide at vi skal takke i alle ting. Alt fungerer sammen for vores gode, så vi skal faktisk være taknemmelige for alt i vores liv. Det kan være svært for mange ting, og det vil kræve endnu mere tro. Da vi ved, at "uden tro er det umuligt at behage ham," den mere tro vi har på ham, jo mere det behager ham (se Hebr 11:06).

Lad os beslutte, at vi kommer til at indtaste 2014 med et taknemligt hjerte, der hele tiden takke Ham. På denne måde vil vi være i stand til løbende at dvæle i hans nærhed, og 2014 vil være vores bedste år endnu.

Mange reducere deres tro til tro på et resultat i stedet for tro på Gud. At have det bedste år endnu ikke afhænger af, hvad der sker i 2014 så meget, som det gør på, hvor tæt vi kommer til Herren. Salme 16:11 erklærer

,
"Du vil kundgøre mig livets vej, man mættes af glæde, i din højre hånd er der livsalighed for evigt."

Du kan kende, at dette er dit kald, fordi det er det kald til hver af Guds folk. Det er Guds vilje for 2014 at være din bedste år endnu fuld af mere ro og mere glæde, end du nogensinde har oplevet før, fordi han kalder dig til at komme tættere på ham. Hvert år derefter formodes at være endnu mere fuld af Guds fred og Herrens glæde, fordi det er dit kald til at komme endnu tættere på ham. Alt, hvad vi skal gøre er at følge ham, og beslutte, at vi vil opfylde vores højeste formål som mennesker-at elske ham over alle ting og til at elske hinanden.

Det er så simpelt. De ting, der aflede os fra enkelhed hengivenhed til Kristus bringer smerte, forvirring, frustration og frygt i vores liv. Hvis vi placerer søger Herren over alle ting, som er grundlæggende for dem, der beslutter at beholde ham som deres første kærlighed, så alle større beslutning, vi træffer i vores liv vil blive baseret på først at søge hans rige og hans retfærdighed.

Som vi bliver fortalt i Romerbrevet 14:17, Hans rige er "retfærdighed, fred og glæde i Helligånden." Hvis vi søger først Guds rige og hans retfærdighed i alle vores store beslutninger, så vil vi gøre hvad der er rigtigt i Herrens øjne, hvilket fører til sand fred, der fører til ægte glæde.

Da vi går ind i disse tider, vil forskel mellem dem, der har bygget deres liv på Guds rige og dem, der har bygget på denne verdens riger blevet stadig tydeligt. De, der har Guds fred bliver hurtigere fremtrædende fra dem, der ikke gør. Dem uden Guds fred vil vokse i frygt og uenighed. De, der har Guds fred vil være voksende i Herrens glæde, og dette vil medføre at de skiller sig mere og mere ud. Du er kaldet til at være en af de som står i dette og repræsenterer Guds rige. Hvis du følger dit kald, vil dette være din bedste år endnu.

Vær ligeledes opmærksom på, at som din fred og glæde i Herren bliver mere klart, vil du blive spurgt mere ofte, hvad kilden er til dette. 1 Peter 3:15 fortæller os, at " Kristus skal I hellige som Herre i jeres hjerter, vær altid at rede tilt forsvar over for enhver, der beder dig om at give en redegørelse for det håb, I har. " Din fred og glæde vil resultere i manges frelse, nu hvor diise tider udfolde sig. Øv nu, hvordan du vil besvare dem, der beder om kilden til dit håb, din fred og din glæde.

Ugens Ord 2
OP