Menu 2013
Kærlighed opfylder loven
Missionsbefalingen 15
Uge 15, 2013
af Rick Joyner

Som vi læser i Skrifterne, vil de, der ledes af den kødelige naturs lidenskaber fortabes/gå til grunde/omkomme og ikke arve Guds rige. Det må vi vide og have i tankerne. Men den måde at slippe fri af det, som apostlen Paulus kaldte "dødens legeme" (se Rom 7:24), som er resultatet af at spise af træet til kundskab om godt og ondt, er at spise fra livets træ, hvilket er Kristus.

Jesus lærte os også, at kærligheden opfylder loven. Det er let at se. Hvis vi elsker Gud, vil vi ikke tilbede afguder. Hvis vi elsker vores naboer, vil vi ikke misunde dem, stjæle fra dem, begå mord, eller utroskab. Kærlighed skader ikke andre, men gør godt overfor alle. Vi bliver fortalt i 1 Tim. 1:5:

Men målet for vores undervisning er kærlighed fra et rent hjerte og en god samvittighed og en oprigtig tro.

Målet med alt hvad vi lærer og gør, er kærlighed, et rent hjerte, en god samvittighed, og en oprigtig tro. De som hengiver sig til at vokse i disse, er grundlæggende de mest attraktive, uimodståelige mennesker på jorden. Endnu vigtigere, de er kendt i himlen. Et primær skridt til at opnå dette på, er at fokusere mindre på hvad vi har opnået fuldtført, men mere på hvad der er passende.

Dette er ikke for at negligere, hvad vi har opnået. Vi skal bære frugt, såsom at bygge Herrens hus og være salt og lys vi er kaldet til at være. Vi ønsker at hengive os til vores kald, gøre vores gerning med fortræffelighed som for Herren. Dog, vi må bevare dem i behørig orden, hvis vi ikke skal komme ud i overensstemmelser. Vores primære formål er hvad vi bliver, ikke hvad vi opnår, som er det sekundære/efterfølgende formål.

Når vores liv bliver bygget på dette fundament, er vi klar til det næste og højeste niveau af hengivenhed, når det ikke længere drejer sig om os, hvad vi har udrettet, eller hvad vi bliver, men snarere at vores liv er konsumeret med at ære Herren og løfte Han's navn op. Da kan vi med ærlighed sige af et rent hjerte som apostelen gjorde i Galaterne 2:20, "Det er ikke længere mig, der lever, men Kristus lever i mig."

Ugens Ord 16

OP