Menu 2013
Lovløshed
Missionsbefalingen 13
Uge 13, 2013
af Rick Joyner

I denne uge vil vi fortsætte med nogle af de mest udfordrende erklæringer fra Herren, der involverer vores discipelskab. Dette er ikke ment til at gøre det sværere end det er, men at gøre det så svært som det virkelig er. Ikke at se det som der kan bringe os i den største fare af alle. Et grundlæggende mål jeg har, er at stå på Dommedagen og høre, "Vel, du gode og tro tjener" (se Matt 25:21) ikke bare for mig selv, men for hver eneste af jer med.

I sidste uge begyndte vi at tage en af disse udfordrende erklæringer fra Herren. Mattæus 7:21-23 hedder det:

"Ikke enhver, som siger til mig: Herre, Herre, 'vil komme ind i Himmeriget, men den, der gør min Faders vilje, som er i Himlene.

"Mange vil sige til mig på denne dag, "Herre, Herre, har vi ikke profetere i dit navn, og i dit navn kastet ud dæmoner, og i dit navn udført mange mirakler? "

"Og så vil Jeg sige til dem:" Jeg har aldrig kendt jer; vig bort fra mig, du, som praktiserer lovløshed."


I sidste uge diskuterede vi ordet for "kende" i denne tekst. Nu vil vi diskutere "lovløshed", som kan få os til at komme under denne forfærdelige dom til ikke at blive tilladt adgang ind i Himmeriget. I Mattæus 24:12-13, siger Herren dette i relation til de tegn på slutningen på denne tidsalder:

"Og fordi lovløsheden tager overhånd, vil kærligheden blive kold hos de fleste.

Men den, som holder ud indtil enden, han skal frelses."


Naturligvis siger Han ikke dette om ikketroende, fordi de har ikke en kærlighed til Ham der kan blive kold. Dette vil ske for Han's folk. Han siger ikke, at det vil ske for nogle, eller endda mange, men de fleste. Til bogstaveligt at fortolke denne tekst, som er den eneste sikre måde at fortolke den på, betyder, at mere end halvdelen af alle kristne vi kender sandsynligvis vil blive udelukket fra Himmeriget. Tag et øjeblik til at tænke over det. Alt dette vil ske på grund af denne ene faktor—lovløshed.

Idag viser Undersøgelser, at der ikke længere er en skelnelig forskel i karakter og adfærd hos dem, der hævder at være genfødte kristne og ikke-troende. Kristne er lige så tilbøjelige til at lyve, snyde, og have ulovlige seksuelle relationer som ikke-troende. Antallet af skilsmisser for evangeliske kristne er nu omtrent den samme som for ikke-troende. Sande disciple opfører sig ikke kun anderledes, de er anderledes.

Det er meningen at kristne burde skille sig ud som det klare lys mod det stigende mørke, ligesom en by bygget på bjerget. Hvis mørket er fremherskende, er det fordi lyset ikke skinner. Dette er mere end blot et spørgsmål om at ændre sind og vinde menneskers hjerter, det handler om at udvise en herlig anderledes og bedre måde at leve på.

Lovløshed er hovedårsagen til det dæmpet lys i Kristi legeme og til at kristne mister deres kærlighed til Herren. Det er sandsynligt, at dette sker for mange kristne, fordi de ikke engang kender den bibelske definition for lovløshed. Mange praktiserende ting, som vi bliver advaret imod som vil bringe Guds vrede på jorden i endetiden, og de ved ikke engang at disse ting er forkerte.

Hvis vi har en bibel, eller adgang til en, kan vi ikke bruge den undskyldning, at vi aldrig blev undervist om disse ting. Hvis vi i sandhed elsker Gud før alt andet, vil vi gøre alt hvad det tager for at finde ud af hvad Han godkender eller misbilliger/afviser/forkaste. Vi vil undersøge dette i vores studie. I denne uge vil jeg efterlade dig med Galaterbrevet 5:19-24:

" Og kødets gerninger er åbenbare, såsom: utugt, urenhed, løsagtighed,

afgudsdyrkelse, trolddom, fjendskaber, kiv, nid, hidsighed, egennytte, splittelser, partier,

misundelse, drukkenskab, svir og deslige, og jeg siger jer forud, som jeg før har sagt, at de, der øver, sådanne ting, skal ikke arve Guds rige.

Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, langmodighed, mildhed, godhed, trofasthed,

sagtmodighed, afholdenhed. Mod sligt er loven ikke.

Og de, som hører Kristus Jesus til, har korsfæstet kødet med dets lidenskaber og begæringer."


Ugens Ord 14

OP