Menu
8 Livets vej 1
Ugen's Ord 8, 2012
af Rick Joyner

Kristne er ikke kaldt til at følge en livsfilosofi eller et moralsk adfærdssystem; vi er kaldet til at følge en person – Kristus. Vejen er ikke en formel, men en person. Sandhed er ikke bare at få vores doktriner nøjagtige, selvom vi ønsker at gøre det, men den sandhed, vi skal følge, er en person – Jesus er sandheden. Han skal være vores liv, hvis vi virkelig skal kende ham som vejen og sandheden.

Jesus sagde i Johannes 10, at hans får ville følge ham, fordi hans får kender hans stemme. Dette er grunden til, at vores primære fokus i vores tjeneste har været at kende hans stemme og hjælpe andre til at gøre det samme. Dette var et hovedtema i Ugens Ord sidste år, men vi kan gå meget længere end dette og vil i år.

Som vi har diskuteret, er der to grundlæggende måder, som folk genkender andre på – ved deres ansigt og ved deres stemme. Mange bøger er skrevet om at kende Guds stemme, og disse lærer mange klogt klingende principper. Jeg tror dog ikke, at der er noget princip, der vil hjælpe os til at kende Herrens røst.

For eksempel kunne jeg skrive en opgave om en persons stemme og beskrive den præcist, men før du selv har hørt det, ville du sandsynligvis ikke være i stand til at vælge den person ud i en menneskemængde. Det, jeg siger, er, at mange principper kan hjælpe os med at forstå ting som profetisk åbenbaring, og hvordan vi håndterer det, men der er ingen erstatning for selv at høre Herrens stemme. Han sagde, at hans får kender hans stemme.

Vi gør ting på MorningStar, der hjælper folk med at begynde at høre hans stemme for sig selv, såsom at placere dem hos et af vores profetiske teams. Når de sidder med holdet og søger at høre Herrens røst, vil han tale til dem. Når de hører andre på holdet begynde at sige, hvad de har hørt, opbygger det deres tillid til, at de også hører Herren. Mens folk tjener i disse teams, kan deres følsomhed over for hans stemme over tid vokse dramatisk. Så begynder de at høre ham på arbejde, mens de handler, eller når som helst og hvor som helst, han ønsker at tale.

Som nævnt ovenfor sagde Herren, at hans får kender hans stemme – han sagde ikke, at hans lam gjorde det. Unge troende (i åndelig alder) har ofte brug for at følge mere modne mennesker, indtil de modnes. En af de primære måder, hvorpå vi modnes og bliver får, er ved at kende hans stemme. I vores liv som discipel burde dette være et grundlæggende formål – at kende hans stemme. Vi bør også være dedikerede til at bygge på et grundlag af sund doktrin og have et bibelsk verdensbillede. Dette er en del af at vokse i sandheden og have en kærlighed til sandheden, men grundlæggende for vores liv er at følge den person, der er sandheden.

Derfor vil et af vores temaer og mål i år være at kende Herrens stemme meget bedre, fordi vi lærer ham bedre at kende. Vores ultimative mål som hans disciple bør være at være som ham, at tænke, som han tænker, at se verden og situationer, som han gør, og at blive brugt af ham på enhver måde, som han ønsker.

Jeg beder dig overveje at gøre det til et ugentligt mål at høre noget fra Herren for en anden person. Det kan være et vers fra Bibelen, som du føler dig opmuntret til for en anden eller blot et indtryk. Jeg har været vidne til, hvordan indtryk radikalt kunne påvirke nogens liv, endda vende dem 180 grader fra et ødelæggelsesforløb til et frugtbart, lykkeligt liv. Hvis vi begynder at svare og tale disse, vil Herren give os mere. Snart vil vi påvirke livet hver dag for Herren og hans rige.

Ugens Ord 9
OP