Menu
51 Livets Vej 44
Erfaringer Fra Det Seneste Valg
Ugen's Ord 51, 2012
af Rick Joyner

Fordi valget i 2012 fortsat er en kilde til forvirring for mange, vil vi tage et par lektioner mere at lære af dette for at afslutte dette år. Så vil vi begynde det nye år med muligvis hidtil usete muligheder for at se vores nation vende sig til Herren for den største høst i historien.

Jeg kender mange profetiske mennesker, der fuldt ud forventede, at Romney ville vinde valget. Af dem, jeg kommunikerede med om valget, kender jeg ikke til nogen, der gav en profeti om, at Romney ville vinde, men det var en næsten universel mening. Jeg søgte ikke engang et ord fra Herren om det selv, fordi jeg følte, at jeg allerede havde hans mening. Det var en kæmpe indbildskhed.

Bob Jones havde et møde med Herren den 16. januar 2012, hvor Herren spurgte ham, hvad han mente om at have en mormon som præsident. Dette var længe før den republikanske nominering var blevet besluttet, og Bobs svar var, at han ikke tænkte særlig meget over det. Bob holdt fast ved den mening, indtil nomineringen blev vundet af Romney, og så troede han, at han måtte have taget fejl, og at Romney måtte være Guds valg. Efter valget indså han, hvordan han havde ladet sine egne meninger ophæve, hvad Herren forsøgte at vise ham i første omgang.

Bob er den mest garvede og kloge profetiske person, jeg kender, og i stor visdom omfavnede han denne rettelse. Selv de største profeter ser stadig delvist og profeterer delvist. Vi har fået mange profetiske ord til at gå i opfyldelse, præcis som de blev givet, men vi misfortolkede dem, indtil de blev opfyldt. Jeg betragter stadig tolkning som en af de største svagheder i den profetiske tjeneste, men det var også sådan gennem historien, inklusive bibelhistorien. Alligevel mener jeg, at vi skal gøre det bedre med at tolke det, vi bliver vist profetisk.

Nogle vil tolke spørgsmålet, som Bob blev stillet af Herren, til at betyde, at Herren ikke ønskede en mormon som præsident, men det er bare ikke hvad Herren sagde. Faktisk sagde Herren ikke noget, men stillede bare et spørgsmål. Det spørgsmål kan have været det ultimative spørgsmål, der faktisk afgjorde valget. Måske skulle vi have brugt langt mere opmærksomhed på at forsøge at besvare det spørgsmål, end vi gjorde. Jeg siger ikke, at det var det, men det kunne have været det. Romney kunne have været Guds valg, men jeg kender mange gode kristne, der ikke stemte, fordi de sagde, at de ikke ville stemme på en mormon.

Jeg skriver disse ting til dig, fordi jeg ved, at de, der læser dette Ugens ord har en tendens til at være modne og seriøse kristne, som er i stand til at håndtere spørgsmål som dette. Selv apostlen Paulus indrømmede at være blevet "narret af satan.“ Hvis det kunne ske for ham, tror jeg, at vi ville være frygtelig formastelige at tro, at det ikke kunne ske for os. Vi burde være ydmyge over dette, men det gode er, at Gud giver sin nåde til de ydmyge. Vi har bestemt brug for mere nåde. De to mest grundlæggende kendetegn ved ydmyghed er at være lærvillig og tage imod korrektion og irettesættelse. Vi skal lære alt, hvad vi kan af alt, hvad der påvirker os og vores tid, og vi skal omfavne korrektion og irettesættelse.

Dette tidligere valg var en alt for god mulighed til at lære at feje det ind under gulvtæppet. Jeg føler, at jeg har lært noget dybt næsten hver dag siden valget. Visdom og forståelse er meget mere værd end guld eller sølv. Jeg er ked af, at vi ikke gjorde det bedre med at forstå dette valg, men jeg elsker rettelsen på grund af det, jeg lærer. Hvis vi lærer vores lektier af dette, kan de redde os i langt mere afgørende tider fremover. Jeg håber, at dette er nyttigt, og jeg har lidt mere at dele i næste uge. Vores tema for i år er "Livets vej," og som vi bliver fortalt i:

Ordsprogene 10:17.
Han er på livets sti, som giver agt på irettesættelse, men den, der forlader irettesættelse, farer vild.
Lad os ikke fare vild, men blive på livets vej ved at lytte til korrektion og irettesættelse. Lad os også huske på, at Herren får alle ting til at virke sammen til det gode for dem, der elsker ham, og som er kaldet i overensstemmelse med hans hensigt (se Rom 8:28). Dette vil også virke til det gode, fordi vi har rigelige beviser på, hvordan Herren stadig elsker os, og han vil aldrig nogensinde stoppe.

Ugens Ord 52
OP