Menu
47 Livets Vej 40
Kend Guds Stemme
Ugen's Ord 47, 2012
af Rick Joyner

Nu hvor valget er slut, begynder det virkelige arbejde. Den største begivenhed i menneskehedens historie, næstefter at Jesus gik på jorden, er ved at begynde – høsten, der er afslutningen på denne tidsalder. Opfyldelse af den store opgave vil igen blive fokus for Kristi legeme. Verden vil snart høre evangeliet om riget for at bane vejen for Kongen.

Vi vil også se problemerne i denne verden stige. Dette bør opmuntre os, ikke afskrække os. Paulus citerede i Ap.g.14:22, at han gik omkring "og styrkede og opmuntrede menighederne og fortalte dem, at de gennem mange trængsler skulle komme ind i riget." De kloge og modne bliver ikke afskrækkede, når de hører om kommende problemer i verden, idet de ved, at der i enhver er en dør til riget. Det samme gælder for enhver prøvelse i vores personlige liv. Det er derfor, Jakob skrev, at vi skulle “betragte det som en glæde, mine brødre, når I møder forskellige prøvelser” (Jakob 1:2).

De stigende problemer på jorden er, at alt, der kan rystes, vil blive rystet, og hvad der ikke kan rystes, vil blive åbenbaret. Vi har et rige, som vi er kaldet til at leve i nu, som ikke kan rokkes eller rystes. Hvis vi har bygget vores liv på det rige, så kan vi ikke rokkes eller blive rystet, uanset hvad der sker i verden. Hvis vi bliver rystet og urolige over de ting, der sker i denne verden, så lad os bruge dette som et opvågningsopkald til at give os selv mere fuldt ud til at leve i Guds rige.

Som vi ofte har diskuteret, er et af de vigtigste tegn på, at vi virkelig er i de sidste dage, udgydningen af Helligånden, som vi ser i:

Ap.g. 2:17-21.
"Og det skal ske i de sidste dage," siger Gud, "at jeg vil udgyde af Min Ånd over hele menneskeheden; og dine sønner og dine døtre skal profetere, og dine unge mænd skal se syner, og dine gamle skal drømme drømme;

“Selv over Mine trælle, både mænd og kvinder, vil jeg i de dage udgyde af Min Ånd, og de skal profetere.

"Og jeg vil give undere på himlen ovenover og tegn på jorden nedenunder, blod og ild og røgdamp.

"Solen skal forvandles til mørke, og månen til blod, før Herrens store og herlige dag kommer.

"Og det skal ske, at enhver, som påkalder Herrens navn, skal blive frelst."

Når Herren udgyder sin Ånd, vil der være profetisk åbenbaring – drømme, syner og profetier. Dette sker især "i de sidste dage", fordi vi i disse tider får brug for denne form for vejledning som aldrig før.

Som Herren sagde i Johannes 10, kender hans får hans røst. Enhver kristen bør kende hans stemme, og enhver moden kristen bør kende hans stemme i den grad, at de øjeblikkeligt kan skelne hans stemme fra alle de andre stemmer i verden. Sandheden er, at meget få kristne kan gøre dette, fordi de ikke er blevet modnet på denne måde. De kan være modne i kundskab og endda erfaring, men ikke i at kende hans stemme.

Jeg har læst mange bøger om profetier, og da jeg kender Herrens stemme, har jeg endda skrevet nogle, men det er ikke den vigtigste måde, hvorpå vi lærer hans stemme at kende. Disse kan være nyttige, men der er ingen erstatning for at tilbringe tid med ham, hvilket er den eneste måde, vi virkelig kan lære hans stemme at kende.

Overvej dette. Jeg kunne tage sider for at beskrive min kones stemme for dig. Du kan lære alt, hvad der er at vide om hendes stemme teknisk, men i et rum med mange damer, der taler, ville du have meget svært ved at vælge hendes stemme frem, medmindre du har hørt hende tale før. Jeg kunne vælge hendes stemme ud med det samme, selvom jeg ikke kendte nogen af de tekniske detaljer, fordi jeg har været sammen med hende så meget. Det er den vigtigste måde, vi også skal lære Herrens stemme at kende – der er ingen erstatning for at være sammen med ham.

For at klare det, der kommer, bliver vi nødt til at kende ham meget bedre, end vi gør nu, og kende hans stemme bedre. Det fantastiske er, at vi får gjort dette. Hvis vi vil nærme os ham, vil han nærme sig os. Hvis vi søger ham, vil vi finde ham. Dette er løftet fra Gud, som ikke kan lyve. Beslut i denne uge, at du vil lære ham bedre at kende.

Ugens Ord 48
OP