Menu
3 Hvad Siger Ånden? 1
Ugen's Ord 3, 2012
af Rick Joyner

Hvad siger Ånden til menighederne? Jesus. Det handler altid om Jesus. Som vores ven Peter Lord plejede at sige: "Det vigtigste er at holde hovedsagen som det vigtigste," og det vigtigste er Jesus.

Det vigtigste, Ånden ønsker at gøre med hver enkelt af os, er at tilpasse os til Sønnens billede. Hvis vi ønsker at forstå de ting, der sker med os, i lyset af Guds hensigt, er det, at han bruger alt i vores liv til denne ene ting frem for alle andre formål – at tilpasse os til hans søns billede.

"Gud er kærlighed," og Jesus er den mest kraftfulde og klare åbenbaring af Guds kærlighed og vil altid være det. Drivkraften for Jesus som er Guds kærlighed, er at ære hans Fader Gud. Der er en sammenhæng her, vi skal forstå. Dette er grunden til, at det eneste bud med et løfte er, at hvis vi vil ære vores fædre og mødre, skal det gå os godt, og vi vil have lang levetid (se 5 Mosebog 5:16). Er der nogen, der ikke kunne lide disse?

Vi kunne blive fristet til at tro, at det var let for Jesus at ære sin Fader, da han var et fuldkommen menneske, og han havde en fuldkommen Fader. Løftet specificerer ikke, at vi ærer vores fuldkomne fædre og mødre eller endda gode nogen. Der står heller ikke, at vores ære skal være fuldkommen, men det bør være en grundlæggende hengivenhed, som vi har, fordi den også ærer vor Fader i himlen. Dette er grundlæggende for, at vi bliver som Jesus. Jo værre vores forældre var, jo mere magt har vores ære

. Så hvordan ærer vi forældre, der måske ikke har været hæderlige? Vi kan begynde med at tilgive deres fejl og mangler. Da vi ved, at alle ting virker sammen til det gode for dem, der elsker Gud og er kaldet efter hans hensigt, uanset hvad vi gik igennem, da vi var unge, vil det virke til vores bedste, så vi bør være taknemmelige for det.

Mange har været igennem nogle forfærdelige ting, og det er uden tvivl hårdt, men ligesom det er gennem Jesu sår, at vi bliver helbredt, hvilket betyder, at han modtog autoritet til helbredelse ved de ting, han led, så gælder det samme for os. Enhver dårlig, uretfærdig ting, der er sket for os, kan blive autoritet til at helbrede andre, når vi først er blevet helbredt gennem tilgivelse. Husk, at i Det Gamle Testamente kunne præsterne ikke have skorper eller uhelede sår. Vi kan heller ikke tjene i det præstedømme, vi er kaldet til, før vi er blevet helbredt for vores sår, som kommer ved at tilgive dem, der gjorde ting mod os.

Den grundlæggende lære i Den Nye Pagt er, at selvom vi har brugt et liv i at vanære, men omvender os og begynder at ære vores forældre, så slettes al vanæret fra vores optegnelse, og vi anses for at være lydige. Vi kan starte forfra lige nu med en ren tavle ved omvendelse. Gud er ikke ude på at score så meget, som han ønsker at få vores hjerter i orden.

En af de primære ting, som Herren ærer, er, når vi ærer vores fædre og mødre, fordi det holder os som en familie og ikke bare en organisation. Kirken kaldes først til at være en familie. Når vi begynder at blive mere en organisation end en familie, mister vi essensen af, hvem vi er. En familie skal have fædre og mødre. Dette er et af vores tids store behov.

Vi ser i Skriften, selv hundreder af år efter kong David, da Israel appellerede til Gud om hjælp, at han ofte sagde, at han ville hjælpe dem for sin tjener Davids skyld! David havde været væk i århundreder, og alligevel ærede Gud hans minde så meget, at han ville hjælpe sine efterkommere for hans skyld.

Når jeg beder for vores land, appellerer jeg normalt til Gud på vegne af vores grundlæggere. De, og mange efter dem, betalte en dyr pris for, at vi fik det, vi fik. Uanset hvordan verdslige har forsøgt at revidere historien, søgte næsten alle grundlæggerne at gøre Guds vilje, og de søgte at bygge en kristen nation. Dette bekræftes mange gange i deres skrifter. De risikerede alt for friheden, og mange betalte prisen. De havde fejl som alle andre mennesker, men de fortjener at blive hædret.

Sidste år, da jeg gik gennem de amerikanske kirkegårde i Normandiet, blev jeg dybt berørt af så mange tusinde atten-årige, som aldrig havde chancen for at blive fædre. De havde ikke denne chance, fordi de satte deres liv til, så vi kunne få familier, og vi kunne få frihed. Når jeg beder for vores land, appellerer jeg til Gud på deres vegne. For mig er de også værdige til at blive æret som fædre til vores nation.

For adskillige år siden blev jeg vist i en drøm, at en af helvedes porte til vores nation blev åbnet ved at vanære fædre og faderskab. Jeg fik at vide i drømmen, at hvis vi ville ære fædre igen, ville Gud bringe vækkelse til vores land. Uden vækkelse vil vi sandsynligvis ikke overleve meget længere. Vil du beslutte med mig, at vi vil gøre dette i år? Lad os ære vores naturlige og vores åndelige, vores nationale og vores personlige fædre. På den måde vil vi ære vor Fader i himlen, og han vil blive bevæget på vores vegne, når vi bliver mere som hans søn.

Ugens Ord 4
OP