Menu
27 Livets vej 20
En Ny Stor Vækkelse
Ugen's Ord 27, 2012
af Rick Joyner

Som vi ser i Åbenbaringens Bog, vil nogle riger "blive" vor Herres rige, hvilket indebærer en forvandling til at blive hans. Esajas 60:1-3 stemmer overens med dette - at i den tid, hvor "mørke dækker jorden og dybt mørke for folkene", vil Herrens herlighed blive åbenbaret gennem hans folk. Som det næste vers bekræfter, så vil nationerne "komme til lyset af din opstandelse." Så nationerne vil til sidst komme til lyset, og som dette kapitel fortsætter med at forklare, vil de bringe deres rigdom og deres sønner og døtre. Vi har profetiens sikre ord, at uanset hvor mørkt det bliver, vil lyset sejre.

Det var denne forvandling af nationer, der var grundlaget for den "Hvad Gud har tilkendegivet"- lære, der motiverede mange af de første bosættere til Amerika. Denne lære er stadig et grundlag for den kristne kultur i Amerika. Denne lære hævder, at Amerika har en særlig plads i Guds hensigt og derfor er helliget på grund af dette. Denne lære er sået gennem vores historie og er indlejret i vores mest skattede dokumenter, såsom Uafhængighedserklæringen, Forfatningen og amerikanske grundlov. Det står også i nogle højesteretsafgørelser. Er det sandt? Har Amerika en særlig plads i Guds tilkendegivelse?

I Skriften er der forskel på dem, der har en pagt med Gud, og dem, der er indviet til Gud. Gud indleder sine pagter, og der er ingen beviser for, at Gud har indledt en særlig pagt med Amerika. Der er dog mange beviser på, at Amerika blev dedikeret til Gud af dem i autoriteter til at gøre dette, og at han accepterede indvielsen. Så hvad er forskellen?

De eneste nationer i Skriften, der har en pagt med Gud, er Israel og den hellige nation, der ofte kaldes "det åndelige Israel, kirken." Alligevel betragtes de ting, der er indviet til Herren, som hellige, og de kunne ikke bruges til verdslig formål, ellers ville en forbandelse komme over dem, der gjorde det. Dette er grunden til, at Amerika, som var dedikeret til Gud, en dedikation, der blev bekræftet af de stiftende fædre, ikke kan slippe af sted med ting, som andre nationer kunne uden at lide under dom.

Mange kristne føler, at nationernes sammenbrud er uundgåeligt og i virkeligheden er Guds vilje. Dette sammenbrud er bestemt profeteret sådanne steder som Daniel 2, og derfor kan vi være sikre på, at det i sidste ende vil være uundgåeligt. Amerika kan være dedikeret til Herren og velsignet i den grad, vi vandrer på hans veje, som han har foreskrevet for alle nationer. Alligevel kan denne velsignelse fra vores dedikation også blive til en forbandelse, hvis vi vender os fra Herrens veje, som Amerika har gjort i det sidste halve århundrede. Tempoet for vores afvigelse fra hans veje accelererer nu. Alligevel er der stadig tid til at ændre vores nuværende bane og blive en nation velsignet og beskyttet af Herren igen.

Hvis vi ikke har endnu en stor opvågning i Amerika, en vækkelse, der genopliver hans folk, indtil de bliver det salt og lys, de er kaldet til at være, kan republikken gå tabt meget snart. Imidlertid begynder de første tegn på endnu en stor opvågning at blive set. Der er håb, og vi må ikke miste håbet, men vi er nødt til ærligt at vurdere, hvor vi er, og hvor vi er på vej hen, hvis vi ikke ændrer vores retning.

Lad os også huske på, at selvom vores republik går tabt, og vores nation smuldrer som resten af dem, der ikke var bygget på et fundament, der kunne tåle den rystelse, som nu er over os, vokser riget på jorden – vores sande hjem, hvis vi er i Kristus.

Hvad jeg blev vist og skrev om for 25 år siden i min bog, Høsten, er, at de nationer, der dengang var under kommunismens åg, ville nyde stigende frihed, mens de nationer, der havde kendt frihed og demokrati, ville blive bragt i stigende trældom. Dette er sket og fortsætter. Amerika mistede mere af sin frihed i de første 100 dage af Obama-administrationen, end det har mistet i de sidste 100 år. Med implementeringen af sundhedsloven vil enhver amerikaner bære et frygteligt åg fra regeringen.

Vi adresserer dette mere i dybden gennem de bulletiner og artikler, vi cirkulerer gennem The Oak Initiative, og det er ikke stedet, hvor jeg vil tage meget plads til det, men friheden i Amerika går tabt meget hurtigere, end det nogensinde så ud til at være muligt. Der er tilbagegang, men til dato har der ikke været den form for modigt og modigt lederskab til at holde det i skak. Ledelsen i hele nationen er ikke opstået, så glidningen fortsætter med næsten hvert nyt lovforslag, der vedtages.

Samtidig vil de, der vokser i Kristus, blive friere end nogensinde. Det er umuligt at slavebinde dem, der virkelig er frie i Ånd og Sandhed. Afgrænsningen mellem dem, der er slaver, og dem, der er frie, vil blive mere slående i de kommende tider. Et vigtigt afgrænsningspunkt vil være mellem dem, der sætter mere og mere af deres lid til regeringen, og dem, der vokser i troen på Herren.

Vi vil behandle dette lidt mere i dybden i næste uge, mens vi fortsætter med at undersøge, hvordan vi er kaldet til at berede vejen for Herren og hans rige.

Ugens Ord 28
OP