Menu
13 Livets vej 6
Gaven For Et kundskabsord
Ugen's Ord 13, 2012
af Rick Joyner

Jeg var involveret i en anden profetisk oplevelse, som jeg synes har nogle gode lektioner. Det skete, da jeg fløj med vores tjenestefly til Nashville med nogle af vores musikere for at lave nogle optagelser. Efter at have kørt til General Aviation-rampen, anviste en linjepige os til en parkeringsplads. Efter vi var steget af fly, sagde en af vores musikeres kone til linjepigen, da hun gik forbi hende: "Du kommer bedre ud af det med dyr, end du gør mennesker - du skulle have været dyrlæge." Linjepigen så forbløffet ud, og jeg kunne ikke lade være med at spekulere på, om det havde fornærmet hende.

Vores team tog afsted med deres tur, som havde ventet på at tage dem til optagelsesstudiet. Før jeg tog afsted, gav jeg min brændstofordre ved serviceskranken, da linjepigen kom ind og udbrød: "Var den pige med dig en synsk?" Jeg sagde: "Nej, men hvorfor spørger du?" Hun fortalte mig, at da hun parkerede vores fly, tænkte hun på, hvordan hun kommer bedre ud af det med dyr end med mennesker, og at hun burde være blevet dyrlæge. Det var da musikerens kone talte til hende.

Det var bare en lille terminal, og denne samtale var så høj, at alle i terminalen så opmærksomt på os. Jeg forklarede, hvordan denne dame var en kristen, og hvordan Kristus elsker alle mennesker og har en plan for deres liv, og nogle gange giver han sine tjenere sådan information om dem for at bekræfte hans vilje for deres liv. Linjepigen var dybt bevæget og besluttede at tage alvorligt, at hun var "kaldet" til at være dyrlæge og forfølge det.

Så begyndte de andre medarbejdere og passagerer i terminalen at spørge, om denne pige kom tilbage, og kunne de få sådan et budskab? Dette førte til en masse tjeneste i terminalen i løbet af de næste par måneder, da vi gik frem og tilbage til denne optagelse. På det tidspunkt havde vi ikke oprettet profetiske tjenestehold, men hvis vi havde, ville jeg have sendt et hold over for at parkere dem i den terminal, så længe der var en åbning for tjeneste. Dette hjalp os til at se behovet for dette, og nu er vi levet mere lydhøre.

Næsten hver sådan åbning, der har ført til en masse frugt, var resultatet af, at nogen bare trådte ud og tog initiativ. Vi skal huske på, at Helligånden er "Hjælperen", ikke "Gøren". Han vil ikke gøre noget uden os, og vi burde ikke ønske at gøre noget uden ham. Tro er dybest set villigheden til at tage initiativ, selv når du måske ikke kender det nøjagtige resultat. Dette er grunden til, at sand tro ikke er tro på et resultat, men på den person, vi sætter vores lid til. Vi skal søge at gøre Herrens vilje og ikke blot søge resultater, fordi resultaterne kan være meget anderledes, end vi forventer. Det samme mirakel, der har en stor indflydelse et sted, har måske ikke noget andet sted, ligesom vi ser i Herrens egen tjeneste.

Du tænker måske, at du ville elske at være i stand til at høre det tydeligt fra Herren og røre ved andre mennesker, som denne unge dame gjorde. Sandheden er, at du kan, og det gør du muligvis allerede, men indser det bare ikke. Vi får indtryk fra Herren, men tror, det er vores egen fantasi eller noget andet, og handler ikke efter dem. Mange, der kommer til vores profetiske udrustningskonferencer, som forlader efter at have hørt fra Herren, indser, at de har hørt fra ham i lang tid, men ikke genkendt ham. Vi kan ikke give mennesker profetiske gaver, men vi kan hjælpe dem med at genkende og vække de gaver, de har fået. Enhver kristen har evnen til at kende Herrens stemme.

At røre en by med et vidensord som Jesus gjorde gennem kvinden ved brønden, eller som Filip evangelisten i Ap.g. 8, ville være vidunderligt. Det er tydeligt, at Filip brugte gaven af et kundskabsord, fordi vi får at vide i Apostlenes Gerninger 8, at folk gav ham opmærksomhed på grund af de mirakler, som de "hørte og så".

Så blev Filip befalet af Ånden at forlade sådan en stor vækkelse og gå ud i ørkenen for at dele evangeliet med kun én mand – den etiopiske eunuk. At en evangelist, som alle synes at trives med skarer, ville være så lydig, er næsten lige så meget af et mirakel, som han bliver oversat bagefter. Men hundreder af år senere, da opdagelsesrejsende først kom ind i Etiopien, blev de forbavsede over at opdage, at den kristne tro var gået forud for dem. Vi vil ikke vide før i evigheden, hvor mange der blev ført til frelse ved Filips lydighed, og det kunne Filip heller ikke.

Pointen er, at vi ikke kan bedømme frugten her – vi skal blot fokusere på lydighed mod Helligånden. Et enkelt vidensord kan røre en by, en almindelig luftfartsterminal eller bare én person, og den ene person kunne bringe mere frugt end de andre tilsammen. Vær lydig.

Ugens Ord 14
OP