Menu
1 Generationerens År
Ugen's Ord 1, 2012
af Rick Joyner

Det nye år er altid en tid for håb, og håb er en af de mest magtfulde kræfter. Det er ofte en tid, hvor vi beslutter os for at opfylde visse løfter som at komme i form, tilbringe mere tid med familien eller være tro mod visse åndelige discipliner som mere bøn eller bibelstudium. Disse hjælper ofte folk med at fokusere nok til faktisk at opnå dem, det er bestemt en god ting.

Dette er året hvor Maya-kalenderen indikerede, at det ville være verdens undergang. Som apostlen Paulus skrev om de kretiske profeter, at de havde ret i, hvad de sagde om kreterne, selv falske profeter kan have ret i nogle ting. På en måde tror jeg, at Maya-kalenderen er rigtig – dette år vil markere afslutningen på denne verden, som vi kender den.

Jeg profeterer ikke, at dette år vil være verdens undergang eller tidsalderens ende eller Kristi andet komme. Jeg siger, at der kommer radikale ændringer i hele verden i år. Om de viser sig til gode eller onde, vil afhænge mere af Kristi legeme end nogen anden faktor. Dette år vil være den største mulighed, vi har haft, ikke bare i vores generation, men måske nogensinde. Tider med forandring styres normalt af et lille antal mennesker, og hvis bare en lille del af Kristi legeme vågner op og bliver engageret, kan virkningen i år blive større end nogensinde.

Jeg ved ikke præcis, hvordan det kommer til at forløbe, men jeg ved, at det vil ske. Vi "ser delvist" og "profeterer delvist". Efter personligt at have gennemgået flere år med meget lidt profetisk åbenbaring, har jeg fået en download for nylig, og næsten alt har at gøre med, at Kristi legeme vågner op og engagerer sig.

Grunden til, at jeg ikke har modtaget megen åbenbaring i de sidste fem år, er, at jeg fik en opgave og et løfte om, at hvis jeg var trofast, ville jeg få den største åbenbaring, jeg nogensinde har haft, ved slutningen af denne opgave. Alligevel har jeg fået en download for nylig, fordi tiderne er så kritiske. Det mest kritiske spørgsmål, der kommer over os lige nu, er, at den største vækkelse og indsamling i historien er næsten over os, og vi er ikke klar til det.

Adskillige profetiske venner har hørt fra Herren: "Lille er det næste store." Jeg fik at vide, at dette er sandt og blev vist på én måde, det gjaldt. Som jeg delte i sidste uges Ugens Ord, da jeg fik visionen om høsten i 1987, så jeg to bølger af vækkelse komme. Den ene begyndte et par år senere og varede omkring seksten år. Selvom den fejede gennem Syd- og Mellemamerika, Afrika og Asien med den største indsamling af nye troende i historien, savnede den næsten Nordamerika og Europa. Jeg så derefter en periode med relativ stille, før en anden, meget større bølge fejede hen over hele jorden, som ville være Guds største træk i historien. Vi er ved slutningen af denne periode med relativ åndelig ro, som jeg så, og den næste bølge er næsten over os.

I denne anden bølge, som jeg så, var der menigheder på hundrede mennesker, som tilføjede tusinde nye troende om ugen. Det lyder vidunderligt, og det var det, men det bragte også enorm stress på kirkerne. Disse nye troende vil have brug for helbredelse, udfrielse og undervisning i sund bibelsk sandhed. Kristne, der havde undervist eller talt i en gudstjeneste, ledte pludselig store menigheder af nye troende.

Vi tror måske, at megakirker ville tilføje titusindvis af nye troende om ugen i sådan en høst, men det var ikke tilfældet. Alle kirker vil tilføje folk, men megakirkerne tilføjede ikke tusinder som de små kirker - kun et relativt fåtal. Det skyldtes, at de var mindre forberedte til høsten end de mindre kirker. Grunden til, at de ikke var så forberedte, var, at de havde været dedikeret til at bygge programmer frem for mennesker, og de mindre kirker havde gjort et bedre stykke arbejde med at opbygge deres folk.

Det gælder ikke for alle megakirker, og det gælder ikke for alle mindre kirker, men det er generelt sandt. Vi skal gøre os klar til indsamlingen. Enhver landmand ved, at når det er høsttid, du kan ikke spilde tid - det handler alt sammen om at være klar. Der er mange ting, vi skal gøre for at være klar, men det vigtigste er at hjælpe ethvert tilstedeværende medlem af vores menigheder til at være sande Kristi disciple, kende deres gaver, tjenester og blive frigivet til at bruge dem – Efeserbrevet 4-mandatet.

Vi har kort tid til at forberede os på vores livs arbejde. Dette er den tid, som profeterne og retfærdige i fordums tid ønskede at se, og vi er blevet kaldet til at leve i dem. Dette er året for at blive engageret i rigets arbejde, som vi aldrig har gjort før. De, der er, vil begynde at se det som: Guds rige er nær.

Ugens Ord 2
OP