Menu
6 Niveauer Af Åbenbaring
Uge 6, 2011
af Rick Joyner.

I sidste uge talte vi om, hvordan der ikke er nogen erstatning for modenhed og erfaring i Kristus. I denne uge vil vi begynde at identificere nogle af de måder, Herren taler til os på. I de kommende uger vil vi gå dybere ind i at forstå alle disse, mens vi husker på, at vi ikke søger forståelsen af en videnskab, en formel for at kende hans stemme, men snarere et forhold til Gud, hvorved vi kommer til at kende hans stemme. Som diskuteret er der dybest set kun to måder, vi kender andre på – ved deres ansigt og ved deres stemme.

Sand åndelig modenhed kommer af at være sammen med ham og blive forvandlet til hans billede ved den herlighed, vi ser. De, der forstår dette og er hengivne til dette, kan modnes meget hurtigere end dem, der har kendt ham meget længere, men ikke efterstræber dette forhold. I vores forhold til ham må vi forstå, at Herren er den samme i dag, som han var i begyndelsen. Han taler til sit folk på samme måde nu, som han gjorde fra begyndelsen. Den Nye Pagts profeter har et andet formål end deres modstykker fra den gamle pagt, men gaverne og åbenbaringen kommer på samme måde.

Der er niveauer af profetisk åbenbaring. Disse kan eller måske ikke relatere til vigtigheden af åbenbaringen, men har at gøre med den klarhed, som de kommer med, og derfor hvor meget tillid vi kan have til deres renhed. Det laveste niveau af profetisk åbenbaring er et indtryk. De højere niveauer ville begynde med syner, drømme, at høre Guds hørbare stemme, ligesom englebesøg, blive taget op foran Guds trone, og så videre, som alle er bibelske og stadig sker i dag.

Uanset hvor stort eller højt niveau åbenbaringen er, er en grundlæggende forståelse af profeti 1 Kor. 13:9, som siger, at vi ved delvist og profeterer delvist, hvilket betyder, at ingen har hele billedet eller ordet. Så hvis vi skal have hele billedet eller budskabet, får vi brug for ydmygheden til at arbejde sammen med andre, lytte til andre og sætte vores dele sammen. I skriftstedet fra Amos, som vi talte om i sidste uge, er det derfor, Herren sagde, at han ikke vil gør noget uden først at delt det med sine tjenere profeterne – dette er flertal, ikke kun en enkelt profet.

Det er derfor, de sande og modne profeter altid findes i grupper, i fællesskab med andre profeter, som de konstant deler og arbejder med. "Enlig vandringsmænd" profeter kan have virkelige gaver, men jeg har ikke kendt nogen, der ikke drev fra sand profetisk integritet og sund lære, hvor de ikke var i et stærkt engageret fællesskab med andre. Fordi "Guds gaver og kald er uigenkaldelige" (se Rom 11:29), kan de profetiske gaver, de fortsætter med at operere i, være meget virkelige, og de kan forbløffe dig med dem, men du vil sandsynligvis ikke have frugten af deres tjeneste. sået ind i dit arbejde.

Det er heller ikke nok for en Ny Pagts profet bare at være i fællesskab med andre profeter; de skal have et engageret forhold til hele holdet af de udrustende tjenester, der er opført i Efeserbrevet 4, og de skal have et ægte og vitalt lokalt kirkeliv. En grund til dette er, fordi et grundlæggende formål med profeten, som det ses i Efeserbrevet 4, er at hjælpe med at udruste de hellige til tjenesten, ikke kun til at profetere. Det er det grundlæggende formål med de hellige, som omfatter profeterne, at være en fungerende del af legemet, som vi ser i denne samme tekst.

Jeg værdsætter og har et forhold til mange profetisk begavede mennesker rundt om i verden. Jeg lytter til dem, og har til tider fået meget vigtige ord fra dem, men hvis de ikke har et stærkt og vitalt lokalt kirkeliv, lader jeg dem ikke tjene i vores lokale kirke. Der er et ordsprog på spansk, der siger noget i retning af "den hund har allerede bidt mig", og jeg er blevet bidt af den en for mange gange. Disse kan komme og forbløffe folk med deres gaver og få dem til at røre ved at søge det profetiske, hvilket kan være nyttigt. Men i forhold til kirken forsøger jeg ikke at få folk til at vokse op til profetiske tjenester og gaver, men snarere at vokse op til Kristus. Dette inkluderer at have dem med profetiske kaldelser til at vokse i Kristus, ikke kun deres gaver. For fuldt ud at opfylde formålet med det profetiske, må vi have en vision for Kristi legeme, og hvordan det er at vokse op i ham, og vi skal være livsvigtigt forbundet med det for at være en del af dette.

Som vi ser i Åb. 19:10 "Jesu vidnesbyrd er profetiens ånd." Derfor vidner den sande og modne profetiske tjeneste altid om Kristus og søger at hjælpe hans folk med at vokse op i ham. Middelet til at opnå dette er hans kirke. Jeg har oplevet stort set enhver form for profetisk åbenbaring og har mange venner, der også har, men det er længe siden, jeg har været imponeret over gaver eller oplevelser. Jeg har lært at lede efter frugt. Den frugt, jeg leder efter, er, at nogens tjeneste vender folk til Herren, ikke til dem, og at Herrens karakter og natur bliver demonstreret og formidlet.

Af denne grund, når vi begynder at diskutere i nogle detaljer, hvordan gaverne fungerer, og åbenbaringerne kommer, vil jeg fortsætte med at minde om det grundlæggende. De mest succesrige mennesker på alle områder er dem, der gør det grundlæggende bedst, og det gælder ikke mindre for tjenesten. Det mest grundlæggende af alt for os er, at vi elsker Gud over alt, og vi elsker hans folk. Det er derfor, de største profetiske gaver i Det Nye Testamente blev givet til Johannes, hvis grundlæggende budskab var at elske Gud og hinanden. Der er intet, der fritager profeter fra at have Åndens frugt i deres liv ligesom alle andre, og de virkelig store profeter i Det Nye Testamente vil grundlæggende være hengivne til Det Nye Testamentes største budskab – kærlighed. De vil demonstrere dette ved at være livsvigtigt forbundet med hans folk i virkelige, levende forhold.

Uge 7
OP