Menu
52 Guds Dom 15
Guds Domme Vil Resultere i Omvendelse
52 Uge 2011
af Rick Joyner.

Vi går ind i de tider, som profeterne og retfærdige i fordums tid ønskede at se, og vi er blevet udvalgt til at leve i dem. I 1987 fik jeg en to-en-halv dags oplevelse, hvor jeg blev vist et udfoldende panorama af verdensbegivenheder, som jeg skrev om i min bog Høsten. Mange af disse begivenheder begyndte at ske inden for et par år efter visionen, og det største af alt det, jeg blev vist, vil snart komme over os.

Den største af alle disse begivenheder var en høst af troende ind i riget, som ville komme i to bølger. Den første bølge begyndte blot et par år efter, at jeg modtog denne vision, og selvom den næsten ikke rørte Nordamerika og Europa, fejede den flere mennesker ind i riget end nogen tidligere bevægelse af Gud i historien. Denne næste vil ikke gå uden om Nordamerika eller Europa.

Efter den første bølge så jeg, at der ville være en tid med relativ åndelig ro, før en anden, langt større bølge af vækkelse ville komme. Vi nærmer os nu slutningen af stilhedens tid, og Guds største træk, der nogensinde er kommet over jorden, nærmer sig. Det bliver en åndelig tsunami, og vi skal gøre os klar.

Når denne store høst begynder at feje over jorden, vil den i høj grad være resultatet af og ledsaget af Guds domme. Som vi har dækket, tænker vi næsten altid på Guds domme som fordømmelse eller ødelæggelse, men det er sjældent tilfældet. Guds domme er disciplin fra Herren for dem, som han elsker. Som vi ser i Hebræerbrevet 12, bør vi være langt mere bekymrede, hvis vi ikke oplever hans disciplin, fordi det ville være bevis på, at vi ikke er hans.

Jo højere kaldet, desto strengere er disciplinen. Som vi får at vide i Jakob 3:1: " Lad ikke mange af jer blive lærere, mine brødre, idet vi ved, at vi som sådan vil pådrage os en strengere dom." Det betyder ikke, at det bliver sværere for lærerne på dommedag, men det henviser snarere til den mere strenge disciplin i lærernes liv, fordi Herren ønsker, at hans husstand skal få den bedste åndelige føde. Der er forskel på uddannelsen af en kok på en fastfoodrestaurant og en, der laver mad i Det Hvide Hus. At tjene Guds børn er langt større end som så.

I år vil Guds domme øges i verden. Dette er en god ting for alle, der elsker retfærdighed og retfærd, for med dem vil også vækkelse komme. Guds domme er retfærdige og ret, og verden vil lære retfærdighed på grund af dem. Guds domme er faktisk hans barmhjertighed og hans nåde, og han husker barmhjertighed midt imellem dem. Guds folk vil blive sat fri på grund af dem, og i sidste ende vil hele verden blive befriet fra sin slaveri under synd på grund af dem. Som vi bliver fortalt i Salme 98:8-9:
"Lad floderne klappe i hænderne, lad bjergene juble sammen for Herren, thi han kommer for at dømme jorden;
Han vil dømme verden med retfærdighed og folkene med retfærdighed."

Herren kommer for at dømme jorden, for at være dommer over hele jorden, og hans domme er sande og rigtige. Dette er rigets evangelium, og det er gode nyheder. Prædikeren 8:11 siger:
"Fordi dommen mod en ond gerning ikke fuldbyrdes hurtigt,
derfor er menneskenes børns hjerter blandt dem givet fuldt ud til at gøre det onde."

De domme, der kommer, er nåde fra Gud til at vende menneskene tilbage fra det onde, der indhenter dem. Hvis vi ikke ser dem som domme, men derimod som naturlige begivenheder, så vil vi ikke omvende os og vende os til Gud. Vi ser også i Skriften, at mange endda vil forbande Gud på grund af hans domme, men han vil gribe ind og redde verden fra den ødelæggelse, som vi er på vej mod. Han gør alt dette for vores skyld.

Som vi også ser i skrifter som Esajas 60, oplyser og bekræfter Guds domme også de retfærdige. De, der bygger deres liv på hans rige, som er "retfærdighed, fred og glæde", vil stå mere og mere frem for deres fred og deres glæde, som er bygget på at leve i harmoni med Gud og hans retfærdighed, eller at gøre det, der er ret i hans øjne. De, der ikke er i harmoni med ham, vil ryste af stigende vold. Efterhånden som disse forskelle bliver mere udtalte, vil flere vågne op og vende sig til Herren. De kloge vender sig til ham nu og omvender sig fra enhver ond vej, som de har tilladt ind i deres liv.

Denne omvendelse vil føre til den mest værdifulde vare på jorden i de kommende tider – ægte fred og sand glæde. Det er derfor, som vi læser i Esajas 60:3, at nationerne vil komme til lyset af din opgang. Lyset vil vinde, og nationerne vil komme til lyset, ikke blive i mørke. Lad os leve i det lys nu, og dele det med alt, hvad vi kan.

Uge 1. 2012
OP