Menu
46 Guds Dom 9
Lyset Vinder Over Mørket
46 Uge 2011
af Rick Joyner.

Vi har kun overfladisk dækket Guds dom, men det er et af de to grundlæggende grundlag for åndelig autoritet. Den anden er retfærdighed, som vi får at vide: "Retfærdighed og retfærd er fundamentet for din trone" (se Salme 89:14). Derfor, når vi vokser i hans autoritet, bør vi også vokse i vores viden og lydighed over for dem.

Vi må først fastslå, at retfærdighed er, hvad Herren siger, den er, ikke mennesket. Vi må også fastslå, at retfærdighed er, hvad han siger, den er, ikke mennesket. Derfor bør vores hengivenhed til at forstå disse være gennem hans skrevne ord, Bibelen, som han gav os for at tilvejebringe lære.

Som vi har dækket, blev hele kirkens tidsalder tilladt med det formål, at Herren skulle finde et folk, der ville søge ham og tjene ham, selv når det betød at gå i den modsatte retning af resten af menneskeheden. Disse vil herske og regere sammen med ham i den kommende tidsalder, når jorden er genoprettet. Denne tid med "træning til at regere" var ikke beregnet til at være let for dem, der har et så højt kald.

De, der er blevet kaldet til at blive oplært i slutningen af tidsalderen, og den tid, hvor "mørket vil dække jorden og dybe mørke folkene" (se Esajas 60:2) , har fået det største privilegium af alle. Som det næste vers fortsætter: "Herren vil rejse sig over dig, og hans herlighed vil vise sig over dig." Selv de gamle profeter ønsker at se disse tider, og vi er blevet beæret over at få lov at leve i dem. Så har vi den store opmuntring af de næste tre vers:

"Og nationer vil komme til dit lys, og konger til lyset af din opstandelse. "Løft dine øjne rundt omkring og se; de samles alle sammen, de kommer til dig. Dine sønner kommer langvejs fra, og dine døtre vil blive båret i armene. “Så vil du se og stråle, og dit hjerte vil begejstre og fryde sig; fordi havets rigdom vil komme til dig, nationernes rigdom vil komme til dig” (Esajas 50:3-5).

Lyset vinder! Uanset hvor mørkt det bliver, og hvordan folk overvindes af det "dybe mørke", vil lyset sejre. Resultatet af det ultimative sammenstød mellem lys og mørke i slutningen af tidsalderen er, at nationerne vil vende sig til lyset. Vores børn vil komme tilbage, og nationernes rigdom vil blive bragt til dem, der er Herrens forvaltere.

Som Esajas 60 og andre tekster gør det klart, er vi på vej mod det ultimative sammenstød mellem lys og mørke. Dette er en ultimativ adskillelse af dem, der tilbeder Gud og adlyder ham, og dem, der ikke gør det. Det dybe mørke, der kommer over folket, er resultatet af at have gjort oprør mod Gud, og vi må slå fast i vores hjerter, at vi ikke vil følge dem, der ikke følger ham eller nogensinde går på kompromis med hans sandhed, som vi er blevet betroet.

Dette indikerer også, at de, der går i lyset, vil gå i mere og mere lys, indtil herligheden åbenbares gennem dem, og de, der vender sig til mørket, vil blive mørkere og mørkere. Efterhånden som vi fortsætter, vil forskellene mellem dem, der vandrer i lyset, og dem, der vandrer i mørke, øges.

Som vi ser i Åbenbaringens Bog, når dommene kommer over verden, vil de oprørskes reaktion være at forbande Gud, ikke vende sig til ham. Det burde ikke overraske os. Der vil være en tid, hvor nationerne vender sig til lyset, men vi kan også se af de bibelske profetier, at dette ikke kommer til at ske i første omgang. Overvej følgende advarsel, som Paulus gav om disse tider i 2 Timoteus 3:1-5.

"Men indse dette, at i de sidste dage vil vanskelige tider komme. "For mænd vil være elskere af sig selv, elskende af penge, pralende, arrogante, spottere, ulydige mod forældre, utaknemmelige, vanhellige, "ukærlige, uforsonlige, ondsindede sladder, uden selvkontrol, brutale, hader af det gode, forræderiske, hensynsløse, indbildske, elskere af fornøjelser frem for elskere af Gud. “ holder fast i en form for gudsfrygt, selvom de har fornægtet dens magt; og undgå sådanne mænd som disse."

Lyder det som dit nabolag? Disse egenskaber er vokset dramatisk i de sidste halvtreds år. Medierne med film, tv og musik er blevet grundlaget for den nye generations åndelige og moralske uddannelse, og de indprenter oprør og lovløshed på stadig mere ekstreme og djævelske måder. Som man siger: "Hvis du ikke ændrer din retning, vil du ende der, hvor du er på vej hen," og hele verden er på vej mod en nedsmeltning i kaos og lovløshed. De nationer, der omvender sig og vender tilbage til Herren, behøver ikke at ende der, men Amerika og Europa har vendt sig fra Herren i stedet for til ham. Har saltet mistet sin salthed og lyset blevet skjult?

Dybtgående undersøgelser viser, at der ikke er nogen skelnelig forskel i grundlæggende moral og integritet mellem troende og ikke-troende. Hvis du overhovedet begynder at nævne Guds dom nu, vil mange i kirken forkaste dig endnu hurtigere end hedningene. Hvorfor er så mange kristne så tilbageholdende med at se denne meget grundlæggende del af Guds natur, hans gerninger og den mest basale bibelske forklaring på vores egen tid? Dette må vi søge at forstå. Som vi blev advaret om, vil et stigende antal kristne ikke kunne døje sund, bibelsk lære.

Uge 47
OP