Menu
40 Guds Dom 4
Guds Veje Er Ikke Vores Veje
40 Uge 2011
af Rick Joyner.

Vores egne sympatier eller antipatier eller andre motiver bør aldrig være en motivation for at profetere, men snarere være en åbenbaring fra Herren. Jeg er blevet beskyldt for at komme med forudsigelser om jordskælv og vulkaner i udbrud på vestkysten på grund af en modvilje mod Californien, men det kunne ikke være længere fra sandheden. For det første elsker jeg Californien. Jeg laver en masse vittigheder om Californien og Texas, men jeg joker kun med dem, jeg har stor kærlighed til. Disse to stater ville begge være blandt de fem bedste steder, jeg ville ønske at bo, hvis jeg ikke blev kaldet til at være, hvor jeg er. Alligevel er det en alvorlig overtrædelse at lade vores sympatier eller antipatier påvirke det, vi profeterer, og noget, vi har lært i mange år, er en hovedkilde til falske profetier.

Vi skal også være omhyggelige med aldrig at tildele Gud og hans veje, egenskaber ud fra hvad vi selv kan lide, ikke lide eller fra noget andet end skrifterne. Dette er også en alvorlig overtrædelse for enhver, der ville være hans budbringere. Hvilken konge eller præsident ville sende en udsending, som er tilbøjelig til at give sine egne meninger, eller som ville tilføje deres ord? Dette er en af de primære måder, hvorpå vi kan diskvalificere os selv fra en vigtig profetisk tjeneste. Det er bedre at sige, at vi ikke forstår noget, end blot at give vores meninger, medmindre vi klart siger, at det er vores meninger, hvilket selv apostlen Paulus gjorde i sine breve.

Skriften er klar over, at Guds dom vil komme over verden i slutningen af denne tidsalder. Alligevel er der begivenheder, som vi kan kategorisere som "naturlige", eller at jorden selv stønner og har travlt. Hvordan kan vi skelne forskellen, eller er der forskel? Selvom Gud ikke gør dem mod os, tillader han dem i det mindste. Ikke alle er et budskab fra Gud, men hvis de er, ønsker vi at få det budskab, så han ikke behøver at tale højere næste gang gennem en mere alvorlig situation. Skriften er klar over, at mange af disse ting er Guds domme, og hvis vi ikke får budskabet, er der intet håb om omvendelse, der kan afvende hans yderligere domme.

De fleste af de problemer og trængsler, der kommer over verden i slutningen af denne tidsalder, er vores egen skyld. Disse er resultatet af, at menneskeheden har arrogancen til at tro, at vi kan styre denne verden, eller endda vores eget liv, uden Gud. Menneskeheden har gjort nogle ting meget godt, men på mange grundlæggende områder har vi gjort det meget dårligt, og vi vil høste, hvad vi har sået. Der er betydelige beviser, støttet af Skriften, på at Gud faktisk har tilbageholdt den ødelæggelse, hvormed menneskeheden ville have udslettet sig selv på grund af sin tålmodighed og ønske om at mennesker skulle blive frelst. Dette har været Herrens nåde og barmhjertighed og hans domme, og er i mange tilfælde resultatet af, at han simpelthen ikke længere begrænsede nogle ting og lod konsekvenserne af menneskehedens oprør og udskejelser forløses. Dette er også Guds domme, selvom de er i den forstand, at han nægter at holde på dem længere og lader dem ske.

Den ultimative årsag til ethvert menneskeligt problem er, at vi vender os væk fra Gud og tror, at vi kan gøre dette uden ham. Det ultimative svar er at vende tilbage til Gud i omvendelse og ydmyghed og erkende, at vi har brug for ham, og vi ønsker at adlyde ham. At dette ville ske, er mit håb for at få de forestående domme, der kommer over vores nation, tilbageholdt. Hvis du tror, at du bare beskæftiger dig med naturen i stedet for Gud og ikke forbinder vores oprør og overtrædelser med det, der kommer over os, er omvendelse ikke sandsynlig, og den frygtelige ødelæggelse, der kunne have været undgået, vil komme.

Uge 41
OP