Menu
18 Anvendelsen Af Et Profetiske Ord 4
Vigtigheden Af Ydmyghed
Uge 18 2011
af Rick Joyner.

Vi skal være troværdige for at blive betroet med vigtige åbenbaringer eller opgaver fra Gud. En af grundene til så mange ikke er betroet med mere, er, at de ikke stræber efter visdommen og modenheden af, hvordan man håndterer åbenbaringen. Vi er udsendte af Kongernes Konge, når vi bærer budskaber fra ham, og hans ord skal det behandles med den største omhu og værdighed.

Hvis vi er kaldet til at bringe hans budskaber ved at tale, bør vi arbejde på, hvordan vi kan forbedre vores tale. Dette sømme sig bestemt for kongens budskaber. Hvis vi er kaldet til at bringe hans budskaber ved at skrive, bør vi arbejde på vores skrivefærdigheder, så hans budskab kan bringes med den største ynde.

En af de primære måder, hvorpå mange diskvalificerer sig selv fra at blive betroet vigtig åbenbaring, er deres tilbøjelighed til at bruge åbenbaring til at bekræfte deres betydning og tjeneste i stedet for at pege på kongen og kun ønsker at bekræfte ham. Herren sagde dette i Johannes 7:18:

”Den, der taler fra sig selv, søger sin egen ære; men den, som søger ære hos ham, som har sendt ham,
han er sanddru, og der er ingen uretfærdighed i ham."

Ordet, der er oversat med "ære" i dette vers, kunne være blevet oversat med "anerkendelse".

Lad os læse det på den måde.

"Den, der taler fra sig selv, søger sin egen anerkendelse, men den, der søger anerkendelse af ham, som har sendt ham, han er sand, og der er ingen uretfærdighed i ham."

Selvsøgning og selvpromovering er to af de værste fjender af sand tjeneste. Dette betyder ikke, at vi skal vente, indtil vi er fuldstændig fri for alle egoistiske motiver, før Herren kan bruge os, ellers ville ingen af os sandsynligvis nogensinde blive brugt. Men vi er nødt til at føre krig mod selvophøjelse som den dødelige fjende, den er. Vi har et meget godt incitament til at gøre dette, som Herren sagde i Lukas 14:11.

"For enhver, der ophøjer sig selv, vil blive ydmyget, og den, der ydmyger sig selv, vil blive ophøjet."

Bemærk, at Herren ikke sagde "nogle". Vi kan være sikre på, at hvis vi ophøjer os selv, vil det resultere i, at Gud må ydmyge os. Gud ophøjer mennesker, og det er en religiøs ånd, der prøver at få os til at tro, at han ikke gør det, hvilket er i modstrid med Skriftens klare vidnesbyrd. Han er dog den, der skal gøre dette. Al ophøjelse i hans rige vil blive udført af ham, og det sker for at fremme hans formål, ikke for at belønne os. For de modne i Kristus er det at blive løftet ikke en belønning, men en byrde. Hvis dette ikke giver mening for os, er det fordi vi endnu ikke forstår hans autoritet.

På samme måde har vi gennem hele skriften opfordringer til at "ydmyge jer", hvilket betyder, at det er det, vi skal gøre. Hvis vi ønsker at udføre Guds arbejde med at ophøje, vil han gøre vores arbejde med at ydmyge, og han kan gøre begge dele meget bedre, end vi kan.

Hvis vi virkelig forstår Guds nåde, som er mere værdifuld end nogen jordisk skat eller position, så ville vi have en vision og fokusere på at prøve at gøre alt, hvad vi kunne for at ydmyge os selv, fordi Skriften gentagne gange siger, at han giver sin nåde til den ydmyge. Dette er især vigtigt for profetiske mennesker at forstå, fordi hvis du bliver brugt på en fantastisk måde, vil folk være tilbøjelige til at ville ophøje dig, og du vil blive fristet til at begynde at tænke højere om dig selv, end du burde, hvilket altid vil føre til et fald. Stolthed forårsagede Lucifers første fald, og det er fundet ved roden af stort set hvert fald siden. For yderligere at indprente dette har vi 1 Kor. 1:26-30.

For tænk på jeres kaldelse, brødre, at der ikke var mange kloge efter kødet, ikke mange mægtige, ikke mange ædle; men Gud har udvalgt verdens tåbelige, til at skamme de vise, og Gud har udvalgt verdens svage, til at skamme de stærke, og det ringe i verden og det foragtede, det har Gud udvalgt, det, der ikke er, for at han kan ophæve det, der er, for at ingen kan rose sig for Gud.

Hvor chokerende det end kan være for nogle, så kaldte Gud ikke på os, fordi vi er kloge eller dygtige. Faktisk er det modsatte nok sandt. De svage vil støtte sig til ham for hans styrke. De, der måske ikke er så intellektuelt begavede, vil støtte sig til ham for hans visdom. Det er en vidunderlig ting at blive brugt af Gud, og det opbygger os og skulle. Der er dog forskel på at blive opbygget og at blive oppustet. Vi har alle meget mere at være ydmyge over end at være stolte af. Lad os hele tiden minde os selv om Romerne 5:1-2.

Derfor, efter at vi er blevet retfærdige ved tro, har vi fred med Gud ved vor Herre Jesus Kristus,
gennem hvem vi også ved tro har opnået vor anbefaling i denne nåde, i hvilken vi står...

Vi står i nåden, og vi falder hurtigt, hvis vi mister den.

Uge 19
OP