tilbage

Forberedt til Tiden. 6
Af Rick Joyner. v/Preben Petersen.


Som vi har omtalt før, den første efter syndefaldet, om hvem det blev sagt, han vandrede med Gud var Enok. Vi får at vide i Juda, vers 14, at Enok profeterede, og et godt bevis på , at alle, der virkelig vandrer med Gud kan profeterer. Dette betyder ikke nødvendigvis at forudsige fremtiden, men simpelthen tale for Gud. Men mange ved ikke engang eller genkender ikke, når de bliver brugt på denne måde, ikke at dette er vigtigt, men vi kunne blive brugt mere, hvis vi kendte det.

At være følsom og opmærksom på, når Herren taler til os eller gennem os, vi skal ikke bare lytte til Herrens ord, men til Ordet selv. Som vi har dækket, i John 10 sagde Herren, at Han's får kender Han's røst, og følger Ham, fordi de kender Han's røst, ikke kun Han's ord. At kende Han's stemme kommer fra at kende Han's og være sammen med Ham. Vi har brug for ofte at blive mindet om det af den grund uden at kende Ham, vil intet andet gavne os.

Kende Han's stemme vil være den mest værdifulde viden, man kan have i den kommende tid. De, der kender Herrens røst vil snart blive de mest eftertragtede mennesker i tiden som kommer, og de vil være ledere af kirken i slutningen af denne alder. Den største af alle ledere har altid været dem, der havde et tæt fællesskab med Ham, og som selv Han sagde, det er dem, der kender Han's røst.

Vi har også dety bemærkelsesværdige skriftsted i Åbenbaringen 3:20, "Se, jeg står ved døren og banke på, hvis nogen hører min røst og åbner døren, vil jeg komme ind til ham og vil holde nadvre med ham, og han med Mig." Vi får at vide i denne tekst, at Herren står uden for døren til Han's egen kirke, banker på for at se, om nogen vil åbne for Ham. Dette er den mest fantastiske åbenbaring, at Herren faktisk ville forblive uden for sin egen kirke, medmindre Han blev inviteret ind! Som vi også ser i denne tekst, var det ikke dem, der hørte Han's banken, der åbnede for Ham, men dem, der hørte Han's stemme. I tidsalderen nu, vil Jesus ikke komme hvor Han ikke er ønsket. Han skal inviteres ind i vores kirker, vores hjem, vores virksomheder, og vores liv!

Han skal inviteres ind i vores land. USA blev født som en nation af ledere, der ikke kun inviterede Ham ind, men som gentagne gange erklærede, at demokratiet ikke kunne bestå ret længe, uden Gudsfrygt og hengivenhed til Han's skrifter. Mange af vores historiebøger er blevet revideret for at antyde, at de fleste af de forfædre enten var agnostikere eller universalister, men dette er ikke fundet i deres skrifter. Men i løbet af det sidste halve århundrede har Amerika dybest set bedt Gud om at forsvinde - bestemt at fjerne minderne om Han's nåde i vores historie, og selv omtalen af Ham på vores offentlige steder. Det meste af dette blev udført af en lille brøkdel af befolkningen, medens det store flertal, som hævdede at være kristne, intet gjorde. Resultaterne af Han's fravær vokser mere markant for hver dag. Den Store Befaling er at gøre disciple, ikke blot blive omvendt, også af nationer, ikke kun enkeltpersoner. Skal vi lade den største discipel nation i historien forsvinde uden at gøre noget?

Selvfølgelig kunne dette tilbagefald af en nation ikke være sket, hvis ikke kirken var blevet lunken faldet ned i en lunken tilstand. Lunkenhed er det værste, en troende, eller en kirke, nogensinde kunne falde ind i, fordi det faktisk er ligegyldighed, og det er en af de største fornærmelser et forhold nogensinde kunne falde ind i. Som Herren selv sagde til denne kirke, ville det være bedre for dem at være varm eller kold end at være lunken, men fordi de var lunken, ville Han faktisk udspy af sin mund (se Åb 3:14-16). De var havnet i denne frygtelige tilstand, fordi de var så rig på naturlige velsignelser. Er der sket med os? I hele Skriften og i historien, har det været profetiske røster, der var rejst op for at tale for Gud og vække Gud's folk, og / eller vende dem bort fra deres ondskab. Hele verden er desperat efter disse stemmer i dag.

Vil du være en af dem?

Der sker en vækkelse i Amerika's kirker. Kristne som har besluttet at gå sammen med andre, der er vendt mod handling vokser hurtigt i antal, at kaffekomsammen nu er større end de demokratiske eller republikanske partier. Det er ledt og sammensat fortrinsvis af kristne. The Egetræ initiativet, som jeg var en grundlæggerne af, har nu medlemmerne ikke kun over hele USA, men også fra mange andre lande. Det sker så hurtigt, at nogle kristne ledere allerede proklamerer, at vi er i de første faser af den anden store vækkelse i Amerika. Være en del af denne. Vi må være involveret i de mest vigtige spørgsmål i vores tid, hvis vi skal være salt og lys, som vi er kaldet til at være.

For information om The Oak initiativet, kan du se vores hjemmeside www.theoakinitiative.org. Det er vigtigt at slutte sig sammen med andre ligesindede mennesker til "Stimulere hinanden til kærlighed og gode gerninger" (se Hebr 10:24). Men det vigtigste er at komme tættere på Gud, og at fastslå, at vi ikke kun kommer til at kende hans stemme bedre, men vi vil adlyde ham bedre også.

BEMÆRK: Hvis du er interesseret i en langt mere tilbundsgående undersøgelse af kende Herrens røst, eller profetisk og gaver af Ånden, vi har en overflod af ressourcer om disse emner. Et gratis katalog, der kan e-mailes eller sendes til dig, bare e-mail til os på: www.MorningStarMinistries.org eller ringe til vores gratis nummer, 1-800-542-0278 med din anmodning.
OP