Menu
Forberedt til Tiden 44
af Rick Joyner.

Åbenbaringens Bog er "Jesu Kristi åbenbaring", og alligevel handler meget af den om menneskers ondskab. Det ultimative onde, der skal afsløres i mennesker, er også et fokus i denne bog, som er "antikristen" eller "syndens menneske", som er en personificering af menneskets synd. Alligevel er alt dette en åbenbaring af Jesus Kristus. Det er åbenbaringen af menneskets fordærv uden Ham og sejren, som i sidste ende vil blive realiseret af Ham. Når der er en åbenbaring af ham i alle disse ting, der udfolder sig, kan vi så se ham i de ting, der sker i dag? Dette må være vores ultimative søgen, ikke bare at vide, hvad der sker, og endda hvorfor det sker, men at se Jesus og hans riges komme, blive i ham og prædike ham.

Det apostoliske evangelium var og er Jesus. I Apostlenes gerninger læser vi igen og igen, hvordan de prædikede Jesus og opstandelsen fra de døde. I ham var budskabet om frelse, som omfattede helbredelse, udfrielse og iberegnet i det ultimative samfund – kirken. I slutningen af denne tidsalder handler budskabet stadig om ham; det omfatter stadig frelse og iberegnet hans brud, men vi ser også, at evangeliet om riget skal forkyndes over hele jorden, før afslutningen på denne tidsalder kan komme.

Jesus prædikede riget, og hans folk prædikede ham. Nu vil vi begynde at se hans budskab kombineret i budskabet om ham. Som vi ser i Daniel 2 og andre steder, er der en tid, hvor den lille sten, som er hans rige, vil ramme fødderne af menneskets kongeriger, og de vil alle sammen bryde sammen. Den lille sten vil vokse til et bjerg, som repræsenterer Guds rige, og så vil den fortsætte med at vokse, indtil den "fylder hele jorden."

I øjeblikket ser kirken svag og impotent ud, fyldt med skandaler og fiaskoer. Grunden til, at kirken ser sådan ud, er, at det er skandaler og fiaskoer, der kommer i nyhederne. Samlet set er kirken stærk og vokser sig stærkere. På verdensplan er kirken i øjeblikket den mest magtfulde enhed på planeten; hun er bare for splittet og selvfokuseret til at bruge den magt, som hun er kaldet til, men det vil ændre sig. Hendes bedste time er endnu i fremtiden.

Kirker, der bare er selvfokuserede, er dem, der normalt falder sammen eller falder til ødelæggende problemer. De, der er missionsorienterede, er de stærkeste kirker, men også de kan blive svage, hvis de ikke fortsætter med at vokse i sund lære og styrke grundlaget. Apostlen Paulus skrev:

For intet menneske kan lægge en anden grund end den, der er lagt, som er Jesus Kristus. Men hvis nogen bygger på grundvolden med guld, ædelsten af ??sølv, træ, hø, halm, da skal hver mands arbejde blive åbenlyst; thi dagen skal vise det, fordi det skal åbenbares med ild; og selve ilden vil prøve kvaliteten af hver mands arbejde (1 Kor. 3:11-13).
Som vi ser i Efeserne 1, vil alle ting blive opsummeret i Kristus. Som vi bliver fortalt i Johannes 1, Kolossenserbrevet 1 og andre steder, er Jesus Skaberen, som kom til sin skabelse, og hans egen skabelse genkendte ham ikke. Alt er blevet til ved ham og for ham, og i ham holder alt sammen. Apostlen Paulus skrev også om at søge at fremstille ethvert menneske fuldstændigt i Kristus (se Kolossenserne 1:28), og hvordan han arbejdede for at Kristus kunne blive formet i sit folk (se Galaterne 4:19). Det er en apostels sande værk – at se Jesus dannet i sit folk, ikke bare at få folket ind i en bestemt form eller kirkeliv. Jesus er budskabet, Jesus er missionen, og Jesus er målet for alle ting. I alt, hvad der blev skabt, ledte Faderen efter sin søn, og han leder efter sin søn i os. Ved afslutningen af hans arbejde vil alt blive opsummeret i ham.

Når dette er sandt, hvordan vokser vi i ham nu? Hvordan bliver vi mere lig ham? Hvordan udfører vi hans gerning ved hans Ånd, der bor i os? Dette er det ultimative mål - den ultimative søgen. Den vigtigste måde, vi når dertil, er ved at tage korset op dagligt. Paulus skrev også om at være så korsfæstet med Kristus, at det ikke længere var ham, der levede, men Kristus, der levede i ham (se Galaterne 2:20). Det er Guds høje kald i Kristus Jesus.

Ugens Ord 45
OP