Menu
Forberedt til Tiden 19
af Rick Joyner.

I mere end et halvt århundrede har der været en flod af kraftfulde troslærdomme, der fejet over jorden. Dette er kommet, fordi vi har brug for meget mere tro for at klare os gennem tiden fremover. Nogle vil altid bære det, Gud siger, til det yderste, og det er også sket med troens lære. Peter skrev i 2 Peter 3:16, at de ustabile og ulærde vil endda fordreje skrifterne til deres egen ødelæggelse. Nogle har ført tros læren til sådanne ekstremer, at de ikke kan lytte til nogen profetier, de anser for at være negative, eller forudsige problemer, fordi de er "negative". Dette negative omkring 75 procent af bibelske profetier, inklusive mange af dem givet af Jesus selv, som var mere end en profet. Disse profetier er ikke beregnet til at få os til at frygte eller fokusere på problemerne, men snarere at være forberedte på dem, så vi overvinder og sejrer gennem dem, idet vi er et vidne om Herren og hans urokkelige rige.

Vildfarelsen om, at profetier, der taler om problemer, ikke kan være fra Gud, vil få dem, der er bundet af denne vildfarelse, til at blive ofre i fremtiden, hvilket allerede er sket for mange. Jeg har hørt nogle af de mest populære troslærere sige, at de havde troen på, at visse ting ikke ville ske, som var blevet forudsagt, og de skete alligevel. Ikke en eneste gang hørte jeg en evaluering af, hvorfor dette skete, men det afslører en mulig adskille af ægte, bibelsk tro. Sand tro er bygget på at høre Guds ord, hvad enten det handler om gode og glade ting eller problemer. Imidlertid vil enhver negativ ting, der sker, i sidste ende blive overskygget af det største gode af alle – Guds riges komme. Guds ultimative hensigt for alle er god, men vi må vælge at følge og adlyde ham.

I årenes løb har jeg været nødt til at give profetiske advarsler, der skar imod strømmen af, hvad andre sagde. Selvom jeg ofte bliver beskyldt for at sige ting, jeg ikke har sagt, har jeg en god præsentation i de forudsigelser, jeg faktisk har givet. Jeg siger ikke dette for at forsvare mig selv, men for din skyld. Hvis du udvikler et ry for at være profetisk, bliver du et mål, og jo mere synlighed du har, jo flere mennesker vil søge at finde enhver fejl. Selvom fejlfindere måske ikke er sendt af Gud, og ifølge Judas har en frygtelig slutning, bruger Gud dem til at rense dem, han ønsker at tale igennem. Vi kan dog ikke forvente, at mange anerkender en sand profetisk stemme, før den person er død og ikke længere er en trussel. Herrens får kender hans røst, og hvis vi taler hans ord, vil hans folk høre.

Da jeg begyndte at profetere de nuværende økonomiske problemer et par år før de ramte, sagde selv meget nære venner til mig, at jeg ikke skulle være så negativ. Nogle tog endda afstand fra mig over dette. Efter at den økonomiske krise ramte, som vi havde advaret om, sagde nogle endda, at vi var med til at forårsage den med de "negative profetier." Indtil kongen vender tilbage, kan vi forvente denne form for tåbelighed, men hvis vi ikke modnes i vores vurdering af tiden og profetien, vil vi være i stigende fare. Hvis vi bliver kaldet til at tale profetisk ind i tiden, må vi få vores tilfredsstillelse og godkendelse fra oven, ikke fra mennesker, som ofte vil omfatte selv vores medkristne. At vide, at vi har Guds godkendelse er mere end nok. Vi skal dog ikke glemme, at vi er her for at hjælpe mennesker – selv de mennesker, der vil afvise os. Var det ikke det Jesus gjorde?

Som Jesus sagde i Lukas 6:26: "Ve jer, når alle mennesker taler godt om jer, for på samme måde plejede deres fædre at behandle de falske profeter." Hvis det er menneskers godkendelse eller accept, vi søger, så ender vi med at blive en falsk profet. Som apostlen Paulus skrev i Galaterne 1:10: "Hvis jeg stadig søgte at behage mennesker, ville jeg ikke være Kristi træl." Frygten for mennesker, eller at leve vores liv for at behage mennesker, vil få os til at gå på kompromis med sand tjeneste for Gud.

Afvisning kommer ved enhver profetisk tjeneste, og jo mere salvet og effektiv din tjeneste er, jo mere afvisning vil du sandsynligvis opleve. Alligevel må vi, som en af de mest forfulgte profeter i skrifterne, Jeremias, aldrig miste vores kærlighed til folket, eller det kan også få os til at falde. Vi må lære at acceptere afvisning som en ære, ligesom apostlene accepterede skammen ved at blive slået som en ære, og glædede os over, at de var blevet anset for værdige til at lide skam for Herrens navn. Bitterhed, som er utilgivelse eller afvisning, vil ødelægge en sand profetisk tjeneste lige så hurtigt som frygten for mennesker eller synd.

Når jeg nu siger dette er det lige så meget for at minde mig selv lige så meget dig, men vi vil dække nogle ting i de kommende uger, som uden tvivl vil være omstridte. Jeg har ikke noget imod striden, så længe jeg ved, at den er sand og nyttig for dem, der vil høre. Da jeg sagde, at 2010 ville blive et af de mest intense og farlige år nu, og hvert efterfølgende år ville blive endnu mere, har dette måske ikke fået mange tilhængere. Men efter blot tre måneder har nogle sagt, at dette har været et af de mest prøvende og farlige år for denne generation. Vi står nu over for nogle af de største kriser og farer i vores liv, og kampen er lige begyndt. Disse spørgsmål skal behandles og behandles med klarhed.

Nogle kan være fristet til at tro, at den økonomiske krise i det mindste har en tendens til at blive bedre. Selvom vi kan forvente nogle perioder med udsættelse, ser de, der rent faktisk ved, hvad der sker, og som ikke er i regering eller medier, de grundlæggende tegn på, at økonomiens sande tilstand stiger dagligt i fare. Vi er nødt til at forstå denne afbrydelse, og hvad den forudsiger.

Jeg profeterede også, at 2010 ville blive det bedste år i vores liv for dem, der virkelig følger Herren og ikke kun deres egne ønsker. Jeg er lige så sikker på dette, som jeg er for farerne. Jeg fik at vide, at det kinesiske ord for "krise" er det samme ord for "mulighed", og det er bestemt tilfældet i disse tider. Der har måske aldrig været et bedre tidspunkt for evangeliet end lige nu. Selv et økonomisk sammenbrud vil give hidtil usete økonomiske muligheder for dem, der forstår det og er forberedt på det. Bibelske profetier indikerer, at dette i sidste ende vil være Guds folk. Er dette tidspunktet? Vi skal også tage fat på dette med klarhed for at være forberedt.

Ugens Ord 20
OP