Menu
52 Forstå Tiden's Tegn 62
af Rick Joyner.

Begyndelsen af et nytår er altid et godt tidspunkt til evaluering. Det meste af tiden vil vi sige "gudskelov" til de gamle og omfavne håbet om, at dette nytår bliver bedre. Det kan og bør bestemt være et meget bedre år for enhver kristen. Vi får at vide i Ordsprogene 4:18: "De retfærdiges vej er som daggryets lys, der skinner klarere og klarere indtil hele dagen." Hvis vi er på "de retfærdiges vej" eller den rigtige vej, vil vores liv hele tiden blive lysere, og det samme vil vejen, så vi kan gå fremad med voksende selvtillid og frimodighed. Det er normal kristendom.

Hvis vi oplever noget mindre end dette, så er vi på en eller anden måde gået fra den rigtige vej. I Herren vil den forkerte vej aldrig blive til den rigtige, så hvis vi er veget bort, må vi gå tilbage til hvor vi missede svinget. Dette ville være et godt tidspunkt at evaluere dette og beslutte sig for at komme tilbage på den rigtige vej, hvis dette er tilfældet. Jo længere vi fortsætter ad den forkerte vej, jo længere og sværere kan det være at komme tilbage på sporet. I den voksende intensitet i disse tider vil prisen for ikke at være i Herrens vilje blive stadig mere alvorlig, så nu er det tid til at beslutte at komme tilbage på sporet på enhver måde, som vi har afveget fra det.

Stort set alle de profetiske mennesker, jeg kender, oplever stadig sværere tider i verden i år. I Joh 16:33 siger Herren: "Dette har jeg talt til jer, for at I skal have fred i mig. I verden har du trængsel, men hav mod; Jeg har overvundet verden." Hvis vi bliver i ham, vil vi også overvinde verden. Uanset hvad der sker i verden, kan det være det bedste år i vores liv, og hvert år derefter burde være endnu bedre. Vores veje formodes at blive lysere, ikke mørkere.

Det er bemærkelsesværdigt, hvorledes Salmerne har sideordnet tiden efter deres nummerering. Salmen for i år er 110, hvilket igen ser ud til at passe fantastisk til det kommende år. Den er kort, så lad os kort gennemgå den vers for vers:

Herren siger til min Herre: "Sæt dig ved min højre hånd, indtil jeg gør dine fjender til en skammel for dine fødder" (Salme 110:1).

Herrens fjender har rejst sig rundt om i verden, og formaningen her er at være tålmodig, fordi Herren vil kue dem.

I profetisk symbolik peger "fødderne" i bibelske profetier ofte på den sidste generation af denne tidsalder. Herren har fuldendt sit legeme siden det første århundrede, og de sidste til at røre ved jorden er "fødderne". Det er dem, der vil sejre over Herrens fjender.

Herren vil udrække sit stærke scepter fra Zion og sige: "Hersk midt blandt dine fjender" (Salme 110:2)

Herren vil åbenbare sin autoritet i år. Vores fjender behøver ikke at herske over os, og vi kan sejre selv midt i dem. Dette er, hvad vi skal lære i år, hvilket betyder, at fjender af troen vil opstå.

Også Zion, af nationen Israel, har været nødt til at regere midt blandt sine fjender siden sin fødsel, omgivet af fjender på alle sider. Dette gælder også for "det åndelige Israel", kirken. Jeg forventer dog en seriøs ny påstand om denne autoritet fra nationen Israel i år, såvel som kirken.

Dit folk vil melde sig frivilligt på din magts dag. I hellig række, fra morgenrødens moderliv, vil din ungdom være dig som dug (Salme 110:3).

Dette taler om en stor mobilisering, en frigørelse af magt og en stor ungdomsbevægelse, som vi kan forvente vil bryde ud i år.

Herren har svoret og vil ikke ombestemme sig: "Du er præst for evigt efter Melkisedeks orden" (Salme 110:4).

Vi kan forvente en profetisk betoning af præstedømmet, at alle troende er en del af Melkisedeks orden.

Herren er ved din højre hånd; Han vil knuse konger på sin vredes dag (Salme 110:5)

Vi vil se Herrens dom komme over ledere, som er hans fjender.

Han skal dømme blandt folkeslagene, han vil fylde dem med lig, han vil knuse de øverste mænd over et vidt land (Salme 110:6)

Herren begynder sin dom med sit eget hus, fordi han ikke kan dømme verden for ting, hans eget folk gør. Denne dom har fundet sted i årevis, og nu vil den vende sig mod nationerne på en større måde, og vi kan forvente meget død.

Han vil drikke af bækken ved vejen; derfor vil han løfte sit hoved (Salme 110:7).

Når herskere drak af et lands vandløb, var det en erklæring om, at de havde herredømme over det land. Herren har herredømmet over jorden, og der sker ikke noget, som han ikke har tilladt, men nu skal vi se ham hævde sin autoritet. Løfte vores Hoveder, taler om at løfte Jesu op. Tiden kommer, hvor ingen på jorden vil være i stand til at undslippe hans vidnesbyrd. Vi vil vide dette, når han bliver løftet op, vil alle blive draget til ham.

Det bliver et fantastisk og spændende år. I mange nationer, hvor kristne har haft gunst, vil der være voksende forfølgelse mod dem, såsom i USA, men Herren vil sejre. Jo mere nationerne søger at plage hans folk, jo stærkere og flere vil de blive.

Min bøn til dig er, at dette bliver det bedste år i dit liv, at du vil komme meget tættere på Herren i år, end du nogensinde har været, og at du vil blive kendt som en af Guds bedste venner i de sidste dage.

Ugens Ord 1. 2010.
OP