Menu
45 Forstå Tiden's Tegn 55
af Rick Joyner.

Vores nytårskonference er hvert år viet til at skelne tiderne og modtage vejledning fra Herren for det kommende år, både for Kristi legeme og for alle de personer, der deltager. Herren lover, at hvis vi vil søge ham, vil vi finde ham (se Matt 7:7). På denne konference har vi modtaget nogle af de vigtigste ord, der kommer fra vores tjeneste. Mange har fået deres liv radikalt påvirket af dem. I år er der et større ønske end nogensinde om at kende tiden – der er et desperat behov for at have et klart profetisk perspektiv på, hvad der sker, hvor begivenhederne fører verden hen, og hvor Gud fører os hen. Af denne grund forventer jeg klarhed på et nyt niveau i år, som vi vil dele gennem vores profetiske bulletiner, særlige bulletiner og videobulletiner, som kan modtages via vores e-nyhedsbrev eller direkte fra vores hjemmeside. Jeg vil også dele dem med dig gennem Ugens ord, som jeg vil bruge som et format til praktisk at anvende det, vi modtager.

Da mange, der modtager vores Ord for Ugens, kommer til Nytårskonferencen, vil jeg kort dele med dig, hvad planen er, så du kan være forberedt på det. Vores hovedtalere vil være generalløjtnant (ret.) WG "Jerry" Boykin, Lance Wallnau og mig selv. Nogle af vores teammedlemmer modtager også en download af åbenbaring, som de mener er til denne konference. Vi kan normalt fortælle uger frem, hvornår en konference bliver mere betydningsfuld eller kraftfuld end normalt, og denne har allerede den elektriske sans for det. I disse tiders intensitet ved Herren, hvor desperat vi har brug for klarhed og udsyn, og han vil give os det, hvis vi søger ham. Uanset om du kommer til denne konference eller ej, har Kristi legeme i Amerika brug for "et klart trompetkald" som muligvis aldrig før, og dette bør være en daglig bøn for os.

En af vores talere på denne nytårskonference vil være generalløjtnant Boykin. Han var et af de stiftende medlemmer af Delta Force, rejste sig for at kommandere alle amerikanske specialstyrker og blev Asst. Sec. af forsvaret for efterretning og bekæmpelse af terrorisme. Efter at have været i næsten alle større kampe, som amerikanske styrker har været i siden 1970'erne, har få mennesker i verden den brede erfaring til at give dem forståelse af nogle af de afgørende spørgsmål i vores tid, som general Boykin gør. Som en åndsdøbt troende fra sin ungdom har han åndelig indsigt i disse tider, der gør dem særligt vigtige for os at forstå. Han har også udviklet en undervisning om, hvordan kirken vil være, når vi bliver den hær, vi er kaldet til at være. Dette er et meget aktuelt ord.

Vores anden hovedtaler, Lance Wallnau, har vist sig som en af de mest efterspurgte profetiske og strategiske lærere i kirken i dag. Hans lære om Seven Mountain-mandatet er blevet et vigtigt skridt for at aktivere mange troende med hensyn til deres kald og formål, som kan påvirke verden på en meget praktisk måde. Hovedårsagen til, at disse læresætninger er blevet så populære, er timingen, men dette er også resultatet af, at de er så effektive til at aktivere kristne med visioner og formål.

En profetisk ven, Bob Jones, fortalte os for et par måneder siden, at vores hovedopgave nu var at holde os i live indtil 2012. Vi ved, at vi er i tre meget intense år mere. For en tid kan det være en kamp bare for at overleve, men vi ønsker at gøre mere end blot at overleve – vi skal være forberedte, udstyret og engageret i at bygge den højvej, der er skrevet om i Esajas 40, for at bane vejen for Herren.

Vi går igennem nogle prøvelses tider nu, og døren til voksende forfølgelse af kristne er blevet åbnet på vid gab i Amerika. Dette vil dog arbejde til vores bedste og vil være en af de bedste muligheder, vi nogensinde har haft for at være det salt og lys, som vi er blevet kaldet til at være. Vi er lovet, at når det bliver mørkere, vil vi se mere herlighed. Når det bliver mere forvirrende, kan vi få mere klarhed. Ingen lov kan nogensinde fratage den frihed, vi har i Kristus. Jo mere fjenden søger at svække kirken, jo stærkere vil den sande kirke blive.

Nu er det tid for kirken i Amerika at bevise, hvad hun er lavet af, og hun vil sejre. Hver gang Djævelen kommer ind som en syndflod, rejser Herren en standard mod ham. Hver gang djævelen kommer ind som en syndflod, er det fordi han forsøger at foregribe et stort træk fra Gud. Den største af alle store opvågninger kommer til Amerika, og den vil blive antændt af djævelens angreb og forsøg på at svække og ødelægge kirkens stemme i Amerika.

Det er dog ikke nok at vide, hvad der skal ske, vi skal være forberedte, og vi skal stå sammen. Dette er grunden til, at de tilsyneladende hidtil usete bevægelser hen imod enhed i Kristi legeme i løbet af det sidste år er så opmuntrende. Kirken mobiliserer, og hun vil sejre over helvedes porte, der er blevet åbnet mod hende.

Helvedes porte er blevet åbnet mod Amerika, og især kirken i Amerika. Men de kan ikke vinde over kirken, der er bygget på det rette fundament, som vi får at vide i Matthæus 16:13-20:

Men da Jesus kom til distriktet Cæsarea Filippi, spurgte han sine disciple: "Hvem siger folk, at Menneskesønnen er?" Og de sagde: "Nogle siger Johannes Døberen; og andre, Elias; men atter andre, Jeremias eller en af ??profeterne." Han sagde til dem: "Men hvem siger I, at jeg er?" Simon Peter svarede: "Du er Kristus, den levende Guds Søn." Jesus svarede og sagde til ham: "Velsignet er du, Simon Barjona, for kød og blod har ikke åbenbaret dig dette , men min Fader, som er i himlene. "Og jeg siger dig også, at du er Peter, og på denne klippe vil jeg bygge min kirke; og helvedes porte vil ikke overmande den. "Jeg vil give dig Himmerigets nøgler; og hvad end du binder på jorden, skal være bundet i himlen, og hvad du end løser på jorden, skal være løst i himlen." Så advarede han disciplene om, at de ikke skulle fortælle nogen, at han var Kristus.

Her ser vi, at helvedes porte ikke vil sejre over kirken, der er bygget på det rette fundament - som er at vide, hvem Jesus er. Det er det vigtigste, vi kan gøre for at styrke os selv og kirken i disse tider – styrk din viden om, hvem Jesus er.

Ugens Ord 46
OP