Menu
38 Forstå Tiden's Tegn 48
af Rick Joyner.

Tegnene er rigelige på, at endnu en "Stor Opvågning" nu er ved at blive antændt i Amerika. Jeg har profeteret dette i toogtyve år, og jeg må indrømme, at det er en fantastisk ting at se det ske. Vi kan faktisk gå ind i Guds største træk i amerikansk historie. Jeg har også fået drømme, hvor jeg blev vist den muligvis største vækkelse nogensinde i kirkehistorien på vej til Cuba. Andre vil antændes i Europa, herunder det, der plejede at være det kommunistiske Europa, og især Rusland.

Når vi ser på nationerne og deres åndelige tilstand, ser vi måske på Missionsbefalingen som en ung løjtnant i en hær, der er leder af blot en lille deling, men som får kommandoen til at erobre en stor, befæstet by. Vi ville tænke: "Hvordan kunne det overhovedet lade sig gøre?" Så hvis han forfremmes og får en magtfuld hær at gøre det med, bliver det meget mere plausibelt. Tænk på dette - vi er blevet forfremmet til en meget højere position end nogen general som Guds børn, og vi har fået meget mere magt end nogen hær. Vi har fået Guds Helligånd, og vi vil blive bemyndiget til at gøre alt, hvad vi er kaldet til at gøre.

Selvom vi er blevet bemyndiget og altid kan forvente kraft fra Helligånden til at udføre enhver mission, vi får fra oven, befaler vi ikke Helligånden, men han befaler os. Vi er i stand til at gøre alt, hvad vi er kaldet til at gøre, når vi adlyder hærenes kaptajn, Jesus. Som enhver god soldat er vores opgave enkel – adlyde alt, hvad vi befales at gøre.

Vi er i Guds hær, og ligesom enhver hær, når vi ikke er involveret i egentlig kamp, vil v blive træne til det. De, der er bedst uddannede, er dem, der uundgåeligt vil gøre det bedste, når handling er påkrævet. En officer søger at fremme dem, der altid forsøger at gøre deres bedste og vil gøre mere end det minimum, der kræves, bare for at klare sig. Det gælder helt sikkert vores kaptajn. Kristne, der læser og studerer mere, er mere til bedemøder, melder sig mere frivilligt, vidner mere og tager på mission, når de kan. Det er dem, som Herren fremmer til lederskab.

Det er klart, jeg ved, at du er en, der er tilbøjelig til at gøre mere, bare fordi du læser denne WFTW. Du søger tydeligvis mere, hvilket der er hårdt brug for i disse tider. Kristi legeme i Amerika mobiliserer, og årsagen til mobiliseringen bliver mere klar. Selvom det ser ud til, at ondskaben hersker i Amerika som aldrig før, provokerer dette de retfærdige muligvis som aldrig før. Kristne er ved at vågne op og engagere sig i vores tids aktuelle spørgsmål og beslutter sig for at være det salt og lys, vi er blevet kaldet til at være.

Der har måske aldrig været en mere klar belysning i Amerika af forskellen mellem lys og mørke, og mørkets dagsorden for at bringe nationen i trældom, som vi ser lige nu. Det er et dybtgående sammenstød mellem det, Bibelen kalder "godt" og "ondt". Det er også et grundlæggende sammenstød mellem frihed og trældom, som bestemt er ved at forme sig til at blive det store sammenstød mellem lys og mørke, som vi har forudset i mange år. Det er nu tid til at engagere sig.

Amerika vakler over afgrunden af at falde i den mest forfærdelige menneskelige trældom, der nogensinde er blevet udløst på jorden – marxismen. Hvordan kunne det være? Har verden ikke lært, at marxismen ikke virker? De, der har levet under det, har helt sikkert lært dette, og selv den russiske premierminister Putin irettesatte for nylig vores præsident for ikke at lære historiens lektier, at marxismen ikke virker. Imidlertid har mange amerikanere åbenbart ikke observeret de store erfaringer fra nyere verdenshistorie, og mange unge amerikanere var ikke gamle nok til at have været vidne til den forfærdelige fjernelse af den menneskelige sjæl for at lave roboter, som marxismen resulterer i. Nu er denne mest forfærdelige ondskab ved at skabe et greb til Amerika.

Vi skal ikke bebrejde de tåbelige, de naive eller de unge for at falde for dette frygtelige bedrag, men snarere bebrejde os selv. Dette er resultatet af mangel på discipelskab af omvendte. Vi har måske fået mange af dem til at løfte deres hænder, mens de stod bag i en eller anden stor skare for at give sig selv til Kristus, men så lod vi dem tumle og prøve at vokse på egen hånd, og det har de gjort det meste af tiden, og døde åndeligt. De har ikke lyset, fordi det ikke blev givet dem af dem, der har det. At vinde valg vil ikke stoppe det, der nu er over os. Vi skal gå dybere.

Sidste februar kom omkring halvtreds kristne ledere med internationale tjenester sammen i Heritage for at bestemme, hvad vi skulle gøre ved den voksende krise i Amerika. Dette møde resulterede i indkaldelse til endnu et møde i slutningen af april, som trak omkring tre hundrede tjenester fra næsten hele spektret af Kristi legeme. Vi besluttede et mandat til vores styregruppe til at danne en bestyrelse og etablere en organisation, der skal håndtere vor tids store kriser og hjælpe med at forberede kirken på dem. Det gjorde vi og kaldte det, The Oak Initiative, som formelt blev indarbejdet i august.

Ordet har spredt sig bredt og hurtigt om The Oak Initiative. De fleste ser ud til at betragte det som et middel til at mobilisere kristne politisk, men det er ikke vores hovedformål. Vores hovedformål er at hjælpe med at rejse "retfærdighedens ege" som beskrevet i Esajas 61:3. Dette er det skriftsted, som Herren læste, da han begyndte sin tjeneste, og det er den, vi vil læse og søge at opfylde ved afslutningen af denne tidsalder.

Et sundt egetræ vil have et rodsystem lige så omfattende under jorden, som det har grene over jorden. Dette er hovedformålet med The Oak Initiative - at hjælpe med at opdrage de stærkest mulige kristne med rødder lige så dybe som deres udbredelse. Vores mål er at se kristne på tværs af hele spektret af Kristi legeme blive de bedst informerede, mest vidende og de mest effektive til at være det salt og lys, som de er kaldet til at være. Vores mål er at styrke og opbygge kristne til disciple, som virkelig kan gøre nationer disciple og derfor opfylde Missionsbefalingen.

Jeg er uden undskyldning i forsøget på at rekruttere dig til The Oak Initiative, som kan blive et redskab til i høj grad at styrke kristne, og derfor kirken, og hjælpe hende med at opfylde sit mandat til at bane vejen for Herren, hvis den er bygget på søgere som f.eks. som dig selv. Oak-initiativet er indarbejdet som en 501(c) [nonprofit , velgørenhed , skattefritaget organisation], og vi vil dristigt gå ind i debatten om vigtige emner og aktuelle begivenheder, men vores hovedformål er at være et redskab til at fremme ægte bibelsk discipelskab.

Den største vækkelse i verden vil være kort og have meget overfladisk frugt, uden at kristne bliver disciple og vokser dybere, efterhånden som deres indflydelse udvides udadtil. Det er vigtigt at få vedtaget love, valgt gode mennesker og udpeget gode dommere, men det vil ikke udrette meget uden at kristne vokser i Kristus. Alt for mange kristne bevægelser er blevet brugt til politiske formål. Vi agter at bruge politiske begivenheder til Kristi formål. Se, hvordan det udvikler sig.

Ugens Ord 39
OP