Menu
25 Forstå Tiden's Tegn 35
af Rick Joyner.

Newsweek Magazine pralede for nylig, at kristendommen i Amerika var død. Dette slag i ansigtet på kirken i Amerika tjente kun til at vække hende. Mange tog kommentaren og holdt den frem for Herren, som Ezekias gjorde med den assyriske generals praleri mod Herren. Det er meget opmuntrende at se så mange kristne reagere på det vedvarende overgreb fra dem, der hader eller afviser Gud. Mange kristne rejser sig for at proklamere, at dette ikke er et opslags kristent Amerika, men et før-kristent Amerika, fordi vi vil få en vækkelse i Amerika, der overstråler alle andre.

Sand kristendom trives godt under forfølgelse, men det var svært at forestille sig for bare et par måneder siden, hvor hurtigt kristne i Amerika ville forene sig og mobilisere. Dette er som forberedelse til forfølgelse, så når virkelig forfølgelse kommer, kan vi forvente en endnu større vækkelse. Det er meget opmuntrende at se reelle beviser på, at kirken i Amerika generelt reagerer på den rigtige måde på disse handlinger mod hende – hun beslutter sig for at stå med mod og frimodighed mod tidens mørke. Tidligere har vi haft visioner om en kommende stor vækkelse i Amerika, og nu ser vi beviser på et stærkt fundament for det at blive bygget på.

Det er nu muligt at opfatte, at Amerika ikke kun genvinder sine friheder og grundlæggende moralske struktur, men kommer fra disse tider stærkere og meget klogere end nogensinde før. Kirken i Amerika er ved at vågne af hendes dvale, og det bliver spændende, men vi må også forvente, at mange falder fra i denne tid og vi må ikke bliver modløse over det. Den nye kamp om religionsfrihed og ytringsfrihed i Amerika vil blive vundet eller tabt af kristne, men som i enhver krig vil der sandsynligvis være nogle nederlag før sejren. George Washington ledte en hær, der var blevet besejret gang på gang i næsten seks år, men de gav ikke op og forblev klar til at tage modige handlinger, når muligheden kom for at vinde den ultimative sejr.

Af denne grund må vi beslutte at kæmpe for den værdige sag, uanset om vi lider nederlag eller vinder sejre. Det handler ikke kun om sejr eller nederlag, men om den sag, vi kæmper for. Hvis det er en værdig sag, må vi beslutte os for aldrig at overgive os og aldrig at opgive kampen, før der er sejr. Derfor er en klar definition af årsagen et af de vigtigste spørgsmål lige nu.

Det ultimative formål med kirken i slutningen af denne tidsalder er at forkynde evangeliet om riget i hele verden. Jesus sagde, at afslutningen på denne tidsalder ikke kunne komme, før dette blev gjort alle steder. Det er det, vi skal beslutte os for at gøre uanset oppositionen. Som de første apostle erklærede, da deres tids regering krævede, at de holdt op med at prædike og undervise i Jesu navn, må vi erklære, at vi skal adlyde Gud frem for mennesker, hvilket vi altid skal gøre, når de to er i grundlæggende konflikt. Dette er noget, som vi skal afgøre i vores hjerter lige nu. Hvis vi ikke er villige til at betale nogen pris for at være trofaste og lydige mod Herren, så er vi, som Herren selv har lært, ham ikke værdige.

I de sidste par årtier handlede det mest produktive budskab i kirken i Amerika om, hvordan Herren ville velsigne os og for det meste velsigne os med penge eller ejendele. Denne vægt skal ændres. Det er nu tid til mod og ofre for hans evangeliums skyld. Det er tid til at fremhæve sådanne ord fra Jesus, som vi ser i disse skrifter:

Da sagde Jesus til sine disciple: "Hvis nogen vil følge efter mig, skal han fornægte sig selv og tage sit kors op og følge mig. Thi den, der vil redde sit liv, skal miste det; men den, som mister sit liv for min skyld, skal finde det. For hvad gavner det et menneske, hvis det vinder hele verden og fortaber sin sjæl? Eller hvad vil et menneske give i bytte for sin sjæl? For Menneskesønnen skal komme i sin Faders herlighed med sine engle; og vil da lønne enhver efter hans gerninger" (Matt 16:24-27).

"Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden; Jeg kom ikke for at bringe fred, men et sværd. Thi jeg kom for at sætte en mand op imod sin fader og en datter mod sin moder og en svigerdatter mod sin svigermoder; og en mands fjender skal være hans husstandsmedlemmer. Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke værdig; og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke værdig. Og den, der ikke tager sit kors og følger efter mig, er mig ikke værdig. Den, der har fundet sit liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv for min skyld, skal finde det” (Matt 10,34-39).

Vi vil finde vores liv endnu mere, hvis vi mister dem for hans skyld. Selvom vores fysiske liv bliver taget, bliver det kun meget bedre for os. Kristne bør ikke kun dø bedre end nogen andre, men vi bør leve med dette håb på en sådan måde, at vi lever korsets liv, et virkelig offerliv, der gør alt for evangeliets skyld. Kirken i Amerika er nu en af de største muligheder for dette, vi nogensinde har haft. Gå ikke glip af det.

Ugens Ord 26
OP