Menu
20 Forstå Tiden's Tegn 30
af Rick Joyner.

Vi beskæftiger os stadig med nogle af de vigtige spørgsmål, der bliver stillet i denne tid, såsom: Hvis nationernes grundlag smuldrer, er det så ikke spild af tid at forsøge at støtte dem op? Hvorfor skulle vi ikke bruge vores kræfter og tid på at bygge kongeriget og bare lade verden smuldre, som den er bestemt til at gøre?

Vi har allerede diskuteret vores mandat til at være jordens salt og verdens lys, så hvis jorden falder i tiltagende mørke, er det fordi vores lys har svigtet. Selv da Moses blev sendt for at befri Guds folk, gik han til Farao for at vidne for ham om, hvad Gud gjorde, og for at give ham en chance for at lade israelitterne gå, så ødelæggelsen af Ægypten ikke ville være påkrævet. Det er også sket i vores tid. Klare profetiske advarsler bliver givet til ledere af nationer, der kommer i ubestridelig magt til at demonstrere deres kilde. Sandheden er, at få ledere reagerer positivt, men ofte ønsker at bruge profeterne til deres egne formål og vinding. Men nogle lytter og ydmyger sig for Herren.

Det var Ægyptens stolthed, der ødelagde Ægypten. Meget af den ødelæggelse, der vil finde sted i vores egen tid, vil blive bestemt af, hvor arrogant mennesket handler, når det konfronteres med Guds vilje og hensigt. Men Gud var trofast til selv at give de mest arrogante en chance for at omvende sig.

I Skriften repræsenterer Ægypten ofte denne nuværende onde tidsalder, men vi ser også i Skriften, at Gud har en særlig kærlighed og hensigt med Ægypten i slutningen af denne tidsalder. Ægypten kan have mishandlet Guds folk ved at gøre dem til slaver, men Ægypten er også blevet brugt som en helligdom til at bevare Guds folk – endda for at bevare Jesus, da han blev søgt af Herodes. Vi ser derfor dette store kald til Ægypten i Esajas 19:19-25, som endnu ikke er opfyldt, men vi kan regne med, at det sker inden udgangen af denne tidsalder:

19 På hin dag skal Herren have et alter midt i Ægypten og en stenstøtte ved dets grænse.
20 Det skal være tegn og vidne for Hærskarers Herre i Ægypten; når de råber til Herren over dem,
som mishandler dem, vil han sende dem en Frelser; han skal stride og udfri dem.
21 Da skal Herren give sig til kende for Ægypten, ægypterne skal lære Herren at kende på den dag;
de skal bringe slagtoffer og afgrødeoffer og gøre løfter til Herren og indfri dem.
22 Herren skal slå Ægypten, slå og læge; og når de omvender sig til Herren,
bønhører han dem og læger dem.
23 På den dag skal der gå en banet vej fra Ægypten til Assyrien, og Assyrien skal komme til Ægypten og
Ægypten til Assyrien, og Ægypten skal tjene Herren sammen med Assyrien.
24 På den dag skal Israel som den tredje, sammen med Ægypten og Assyrien,
være en velsignelse midt på Jorden,
25 som Hærskarers Herre velsigner med de ord:
"Velsignet være Ægypten, mit folk, og Assyrien, mine hænders værk, og Israel, min arvelod!"

Det bibelske Assyrien omfatter hele landet fra Ægypten til det nuværende Irak, med undtagelse af Israel. Denne profeti er en gåde, fordi den flyver fuldstændig over for grundlaget for mange endetidsscenarier i populær endetidslære De udelader enten enhver henvisning til det eller henviser det til årtusindskiftet, men det giver ingen mening, fordi vi ikke vil have den slags konflikt, der omgiver, som er grundlaget for denne profeti i den tidsalder. Det ser bestemt ud til, at alle disse nationer, der er opført her, er dem, der vil "blive" vor Herres rige, som vi refererede til i sidste uge i Åb. 11:15. Det er klart, at i slutningen af denne tidsalder vil nogle nationer falde i kaos, mens andre vil forvandle sig til en del af højvejen i Esajas 40, som er bygget til at bane vejen for Herren. Dette er en stor konflikt i meget af endetidslæren, fordi ikke mange kan se, at begge disse faktisk sker. Når vi begynder at se dette, løser det mange andre bibelske profetier for tidens ende. Der vil uden tvivl være et stort mørke og stor trængsel, men der vil også være stor herlighed og vækst, sådan som vi ser i Esajas 60 og andre steder.

Hvis Ægypten og alle de nationer, der nu udgør det bibelske Assyrien, som nu er kilden til den største konflikt i verden, bliver en del af Guds højvej, hvorpå riget kommer, skulle vi så ikke have håb for vores nation? Hvilke andre nationer kan være inkluderet i dette? Dem, der har en kirke, som beslutter sig for at være det salt og lys, som den er kaldet til at være.

Ingen nation på jorden er lige nu Guds rige, men mange vender sig til Herren og hans veje. Nogle, såsom USA, vender sig bort fra Herren og hans veje. I USA har der endda været krav om, at enhver henvisning om Gud skal fjernes fra offentlige steder, og så vil folk undre sig over, hvor Gud er, når alle de forfærdelige ting begynder at ske der. Kan USA vende tilbage til Herren? Det afhænger af hans folk her, ligesom det gør med enhver nation.

Ugens Ord 21
OP