Menu
16 Forstå Tiden's Tegn 26
af Rick Joyner.

Vi vil fortsætte vores studie af riget økonomi, og det grundlæggende princip er, som er, findes i Hebr. 11:6: "Men uden tro er det umuligt at behage [tilfredsstille, glæde] ham, for den, som kommer til Gud, må tro, at han er til og at han lønner dem, der søger ham." De tre vigtigste elementer i dette er:

1) Vi skal have tro til at behage Gud.

2) Vi må tro, at han er, hvilket betyder at tro på Ha i nutid, ikke bare at han var eller vil være.

3) Vi må se hen til ham for vores belønning og tror, at han vil belønne os, hvis vi søger Ham.

Tro og kærlighed er den grundlæggende valuta for rigets økonomi. Rigets økonomi er bygget på ressourcerne i riget, som vi er i stand til at få adgang til, og er kun begrænset af vores tro, som fungerer ved kærlighed. Så for at vokse i rigets rigdom, er at vokse i kærlighed og tro.

En succesfuld iværksætter vil være en, der investerer klogt for at det kan give et godt afkast i overensstemmelse med tiderne, betingelserne og behovene i verdens økonomi. De mest succesrige i riget er dem, der ligeledes investerer klogt i det, der vil bringe det største udbytte – at elske Gud, elske hinanden og vokse i tro.

Fordi tro virker sammen med kærlighed, er sand tro ikke kun for det, vi kan få, men for det, vi kan give. Sand tro søger rigets ressourcer så vi kan udføre Herrens vilje, fordi vi ønsker at behage ham og hjælpe andre, fordi vi elsker hans folk. Både troen og kærligheden fordrejes, når de vender sig indad og søger hvad vi selv kan få, det er egoisme. Dette er grunden til, at nøglen til riget, eller det, der åbner døren for at leve i riget, er at søge riget først og stole på, at Herren tager sig af os, ligesom han har lovet at gøre.

Tro og kærlighed er de vigtigste ressourcer, vi kan søge. Ligesom de mest succesrige investorer i verden har en god investeringsstrategi, bør vi også have en investeringsstrategi i kongeriget – en strategi for at vokse i tro og kærlighed. For at vores konti skal vokse, er vi nødt til at investere i dem i verden. Det samme gælder i riget – for at vokse i tro og kærlighed må vi investere i dem.

Tænk over det på denne måde: Hvad kan du gøre i denne uge for at investere i tro og kærlighed? Tro kommer ved at høre Kristi ord (se Rom 10:17). Derfor bør vi investere tid i at høre hans ord for at vokse i tro. Det kan være alt fra at læse vores bibler og kristne bøger, til at deltage i gudstjenester, lytte til prædikener på tv, kristen radio, cd'er og dvd'er. De, der konstant søger at høre Guds ord på disse måder, vil uundgåeligt vokse i tro.

Tro er ikke kun for, at vi kan blive brugt til at gøre mirakler, men det er også for, at vi dag for dag bliver i Herren, kender hans vilje og er lydige mod ham. Når vi vokser i troen, begynder vi at se gennem troens øjne. I stedet for den frygt og panik, der griber så mange i vores tid, vil vi vokse i fuldkommen fred, som hviler i det faktum, at vores Gud sidder over al styre og autoritet og herredømme. Derfor vil de, der ser gennem troens øjne, ligesom Abraham være villige til at efterlade denne verdens største kultur og rigdomme for at søge byen, som Gud bygger, den eneste med fundamenter, der virkelig vil vare. Derfor vil de, der ser gennem troens øjne, også gøre det modsatte af, hvad de der ikke kan se, gør. Det er ikke bare, at forholdene er forskellige, men måden, vi ser dem på, er anderledes. En af vores præster sagde engang: "Hele Israel så Goliat som denne store truende kæmpe, men David så ham som et så stort mål, at det ville være svært at skyde forbi ham." Ligeledes vendte alle de tolv spioner tilbage som blev sendt for at udspionere det forjættede land, de så de samme ting, men de fortolkede dem forskelligt. De ti onde spioner sagde, at jætterne i landet ville æde dem op. De to trofaste spioner sagde, at jætterne ville være brød for dem! Det er en meget anderledes opfattelse af det samme.

Investerer vi i tro og kærlighed? De store investorer har altid en plan, som de følger. Har vi en plan for at vokse i tro og kærlighed? I næste uge vil vi dække nogle grundlæggende planer for at investere i kongeriget, der kan gøre os langt mere velhavende i ægte skatte, end nogen investor nogensinde har været i denne verden.

Ugens Ord 17
OP