Menu
Ugen's Ord 2008
9. Gud's Hær Mobiliseres 9
af Rick Joyner

En af de bedste og mest unikke kendetegn ved Gud's hær er at enhver menig kan have et intimt fællesskab med den Øverstbefalende. I virkeligheden kan enhver menig blive Han's allerbedste ven. Han vil endda dele Han's ultimative strategier og planer med den svageste, mindste menige, men endnu bedre end det, selv den mest svage menige kan kan komme frimodig ind for Han's tronsal til hver en tid og være meget velkommen.

Det er virkelig en af de bedste dele ved at være i Gud's hær. Imidlertid, er der endda endnu mere! Der er et venskab i Gud's hær som ikke kan findes noget andet sted. Dette med, er der brug for i vore liv - sande venner. Husk på, da Herren skabte Adam, alt Adam havde af fællesskab var Gud, derfor sagde Gud at det ikke var godt nok, men at mennesket havde også brug for menneskelig fællesskab. I virkeligheden, den første ting Gud sagde som ikke var godt var ensomhed: "Det er ikke godt, at mennesket er alene" 1 Mos.2:18.Fællesskab med andre er vigtigt for vor åndelige og mentale sundhed, og Gud søger at give Han's folk det bedste.

Jeg har og vil ofte gentage vi kan aldrig blive tilfredse eller have fred i vore liv førend vor fællesskab med Gud er blevet genoprettet. Der er intet så tilfredsstillende som vort fællesskab med Ham fordi vi er skabt til dette formål, og intet andet kan opfylde dette tomrum. Han skabte os også til at vi har et behov for hinanden, og der vil være et tomrum i vore liv uden et ordentlig menneskelig fællesskab. Gud's hær er påtænkt at være sådan, og vil være, det ultimative menneskelige samfund på denne jord. Det er tilsigtet at blive opbygget på familien, men en familie kan aldrig blive alt det den er kaldet til at være uden også at have det rette fællesskab med Gud og kirken

Selvfølgelig kan en del af vores oplæring inkludere det at være alene for en tid for at udvikle en mere intimt fællesskab med Gud, eller familier blive kaldt bort for at komme nærmere til Gud og hinanden. Men et ultimativt, vital lokal kirke fællesskab er livsnødvendigt for at vi kan modnes. Det er den tretvundet snor som ikke let bliver brudt [se: Præd. 4:12], men i ethvert fællesskab komme nærmere til Gud er livsvigtigt.

Lad os nu se på nogle grundlæggende faktor og strategier for vor tid. Du kan have hørt den udtalelse, "De passionerede få vil kontrollere den neutrale masse." Det er et historisk faktum. En lille procent del af mennesker har kontrolleret verden både i ondt og godt.

Lad os betragte dette en lille stund. Vi har muligvis alle været vidne til at en 5 årig kontrollere en hel familie, bestemme hvor de skulle gå og hvad de skulle gøre. Hvis vi har været i kirken i lang tid, har vi sandsynligvis oplevet mindre grupper opstå som søger at få kontrol over hele kirken og ofte har succes med det. Når det sker, i en familie eller i kirken, etableres der en meget dårlig atmosfære i hvilket ingen er glade eller har fred. Disse situationer leder ofte, hvis ikke altid, til opbrud af familier, kirker, eller andre organisationer.

Lige nu i Amerika og i Europa, har den mest ugudelig magt overtaget og kontrollere den neutrale menneskemasse. I blot de sidste få årtier, er det den højtstående rang som kontrollere kulturen, såsom medierne, uddannelsen, og regeringen næsten alle blevet overtaget af magter der er fjendtlige overfor kristendommen, og de fortrænger kristendommen. På blot få årtier, er vi kommet bort fra det sted hvor det overvejende næsten utænkbare i Vesten til at ringeagte, eller angribe kristendommen, til hvor det nu overvejende er politisk ukorrekt ikke at angribe kristne. Vi er hurtigt overgået fra hvad der er blevet kaldet "opslags kristne æra" til "anti kristne æra," i det mindste i Vesten.

Der er ekstreme grupper som har været højrøstet omkring deres dagsorden og driver enhver form for undergrundsarbejde for at ødelægge kristendommen. En meget lille procent del har denne dagsorden, men fordi resten af befolkningen er så neutral, inkluderet de kristne, bliver dagsordenen nemt kontrolleret af denne lille gruppe af anti kristne. Det er naturen for den anti kristlige ånd, og den har været meget effektiv i historien og i den nuværende. Den kan besejres og hele denne proces ændres. Hvordan? Alt det vil kræve er at få kristne til ikke at være neutrale eller lunkne, men at de indtager deres stilling så frimodig, tapre, forsvarer af troen som de er kaldte til at være. At være neutrale og lunkne er en af de værste ting som kan ske med en kristen i overensstemmelse med:

John. Åb. 3:14-15.
Dette siger Amen, det troværdige og sanddru vidne, Guds skabnings ophav:

Jeg kender dine gerninger, du er hverken kold eller varm. Gid du var enten kold eller varm!

Men nu, da du er lunken og hverken varm eller kold, vil jeg udspy dig af min mund.

Hvordan kan nogen som har mødt den levende Gud, den alt fortærende ild, blive lunken overfor Ham? Det forårsager en af de ultimative porte eller åbninger gennem hvilken helvede opnår adgang ind i vore liv. Lukning af den ene port fra helvede er en af de mest vigtigste kampe som vi må kæmpe. Hvis vi vinder den ene, vil mange flere sejre hurtig følge efter.

Vi må også huske på at fejhed ikke er en (valg)mulighed for en kristen, Fejhed er sat ved siden af mordere og andre ugudelige nogle som ikke vil arve Gud's rige. Det formaner Herren os om i:

Matt.16:24-26.
Da sagde Jesus til sine disciple: »Hvis nogen vil følge efter mig, skal han fornægte sig selv og tage sit kors op og følge mig.

Den, der vil frelse sit liv, skal miste det; men den, der mister sit liv på grund af mig, skal finde det.

For hvad hjælper det et menneske at vinde hele verden, men bøde med sit liv?
Eller hvad kan et menneske give som vederlag for sit liv?

Vi har ingen (valg)mulighed, men at vandre i tro, afvise frygt på enhver måde hvis det på nogen måde leder vore liv. Hvis vi vil kæmpe troen's gode kamp, kan vi ikke tabe. Hvis vi ikke ønsker at kæmpe denne kamp, kan vi ikke vinde. Lad os spille for at vinde!

Ugens Ord 10
OP