Menu
Ugen's Ord 2008
52. Forstå Tiden's Tegn. 10
af Rick Joyner

Nu da vi kommer til sluttet af det mest spændende år, vil mange gå ind i det nye år med en fornemmelse af rædsel og frygt på grund af tingene som foregår i verden. Andre går ind i det med stor tro og håb. Tro og håb vil vinde. det bedste år nu vil være 2009.

Enhver kristen skulle se på fremtiden med stor håb og tro, selv om vi samtidig ser ind i "store trængsler; modgang; prøvelser." det betyder intet hvad der kommer over verden, vores konge har overvundet den, Han's rige vil komme, og Han's vilje vil ske, lige her på jorden som den er i himlen. Bob Mumford sagde engang, "Du kan læse slutningen af bogen, og vi vinder!" Tænk over dette store løfte i

2 Kor. 2:14.
Men Gud ske tak, som altid fører os med i Kristi triumftog
og overalt lader os udsprede kundskaben om ham som en velduft.

Hvad vi bliver fortalt i dette vers er, at Herren altid leder os i "Han's triumf." Mit point er at hvad kan være Han's triumf vil ikke altid være resultatet af det som vi ønsker. Han's største triumf var korset. Kan vi favne, gribe, slutte os til det? Hvis vi gør, vil vi altid erfare, opleve den største sejr over det onde, ondskaben i vore liv. 2008 var et gennembruds år for mange, og mange flere vil oplev dette i 2009. Den sejr er sikker, og hvis du er en med tro, kan du begynde at glæde dig langt før end det er etableret. Frygtsomme mennesker er altid plaget, selv når tingene går godt. Trofaste mennesker lever altid i fred og glæde, selv når tingene ikke går så godt. vi må vælge hvilken af disse vi vil være.

I et tidligere budskab i vor kirke, sagde Jack Deere at vi ofte laver fejl ved at sætte vor tro på resultatet end på Herren. Vore hjerter sættes på ting i stedet for på Ham. Hvis vi har vores tillid i Herren, er vi også nød til at tro ham at resultatet af en sag vil være hvad bedst fremmer Han's sag, hvad vil være "Han's triumf." ikke vores sag. I mange ting, vil den største triumf være væksten af vor tro, hvilket vi bliver fortalt i Jakob at det er mere værd end guld. Vi vokser kun i tro når vi har brug for tro.

Det er ikke for at antyde at vi ikke skal bede for særlige resultater, såsom en særlig helbredelse eller sejre over et særligt problem. Vi skulle, skal ikke sætte vores lid til resultatet, men til Herren. hvis vi vil gøre dette, ville vi sandsynligvis se resultater som er bedre end vi forventede.

Mange ser tilbage på det passerende besværlige år med stor befrielse. Det er godt at se på det nye år som en ny begyndelse og at have håb og forventning. Vi vil også se på det passerede for dette år på samme måde. Vi kan være absolut sikre på at tidsalderen som kommer vil blive vidunderlig langt ud over hvad vi kan forestille os og se nu. Hver dag som er gået er vi nærmere for Herren's tilbagevenden og Han's kommende kongerige. Alligevel, i mellemtiden vil verden være nød til at gå igennem nogle trængsler. Apostlen Paulus prædikede at det er gennem trængsler at vi kommer ind i riget, og det samme vil være sandheden for verden. Alligevel, det betyder ikke noget hvad verden går igennem - det har ingen indvirkning på os hvis vi forbliver i Herren og har bygget vore liv på riget som ikke kan blive rystet.

Jeg havde engang en profetisk oplevelse i hvilken jeg pludselig stod i hvad jeg kendte at være kontrolrummet på et krigsskib. jeg stod foran radar skærmen, og Herren selv stod lige ved siden af mig. På skærmen var der en lille hvid prik lige foran os og bevægede sig lige imod os. For at afværge en kollision, befalede jeg skibet skulle vende 90 grade. Prikken [blip] bevægede sig ikke på skærmen; i stedet kom det nærmere. Da befalede jeg at skibet skulle vende til en anden position, med det samme resultat at prikken på skærmen kom nærmere. Så holdte jeg fast omkring skærmen for at imødegå sammenstødet, men intet skete undtagen at prikken forsvandt. Jeg spurgte Herren hvad det var, og Han sagde at det var "den store trængsel." Han sagde at den vil komme og at den var uundgåelig, men at det kun var en lille prik på en radar skærm var alt hvad der ville ske, hvis vi forblev Han nær, ville vi ikke engang kunne føle!

Selvfølgelig, jeg havde denne gode af at have denne meget reelle oplevelse som implantede noget meget dybt i min sjæl. Alligevel, om du tror denne vision som jeg havde eller ikke, pointet er at du kan have tillid i Herren, og det er sund bibelsk sandhed at når vi forbliver nær Herren er vi beskyttet, uanset hvad der sker.

Hvis du tænker på alle de martyrer som var nær Herren men blev slået ihjel, som, også, var Han's beskyttelse! det har ingen betydning hvad enten vi lever eller dør, men det der har betydning er at vi forbliver trofaste. Hele vort liv er "oplæring til at herske," og lægge vore liv ned for evangeliet's skyld er en af de største gerninger af tro. Hvis vi tror på opstandelsen og ikke blot læren om opstandelsen, skulle vi blive begejstret over dette, blive beæret over at vi er fundet værdige til at lide for Han's navn skyld, lige som apostlene og de fleste martyr gjorde.

Det bedste år vil alligevel være 2009. det betyder dog ikke at det ikke vil blive hårdt, men det vil blive den bedste ting for os fordi Han lover os i:

Rom.8:28-30.
Vi ved, at alt virker sammen til gode for dem, der elsker Gud, og som efter hans beslutning er kaldet.

For dem, han forud har kendt, har han også forud bestemt til at formes efter sin søns billede,
så at han er den førstefødte blandt mange brødre.

Og dem, som han forud har bestemt, har han også kaldet, og dem, han har kaldet,
har han også gjort retfærdige, og dem, han har gjort retfærdige, har han også herliggjort.

En af måderne som vi kan begynde at opleve sejrene endnu hurtigere på, er at forstå, at Gud tillader at alt det der sker med os, er for et formål som vil omforme os til Han's Søn. Vi kan se på enhver prøvelse og muligvis hurtig bestemme hvilken Ånden's frugt Han prøver at virke i os, og det mest fundamentale vil altid være kærlighed og tro. Hvad vil kærligheden have dig til at gøre? Hvad vil tro have dig til at gøre? Det vil næsten altid være svaret, og husk altid på - "Kærligheden hører aldrig op" [I Kor. 13:8].

Den største sejr vi kunne have i 2009 ville være at vokse i kærlighed, for Gud først, og så for hinanden. Den næst største sejr ville blive at vokse i troen. Ingen af dem behøver at komme gennem prøvelser, og vil muligvis ikke hvis vi trofast stræbte efter dem uden at være nød til at få fremskyndet prøvelserne over os. Imidlertid, prøvelser som kommer er hele prisen værd. På dommedagen, vil vor succes som menneske blive grundet mere end noget andet på hvor meget vi elsker Gud og hinanden. Blive en succes, vellykket - voks i kærlighed. Styrk,, forstærk, befæst din succes ved at vokse i tro, med.

Næste uge vil vi fortsætte med de tre store fronter i hvilken vi kan forvente Kristi legeme vil gøre fremskridt det kommende år. For nu, nyd det nye år, som er begyndelsen for resten af dit liv.
Det bliver det bedste år for dit liv!

Ugens Ord 2009, Uge 1
OP