Menu
Ugen's Ord 2008
47. Forstå Tiden's Tegn. 5
af Rick Joyner

Forleden dag talte jeg med Dr. R. T. Kendall, forfatter af et antal modernede klassikker såsom: Tro Gud, og Total Tilgivelse. Dr. Kendall havde en drøm for nogle få nætter siden i hvilket præsident-valgt Obama ønskede at kende ham bedre på grund af hans kundskab af Skriften. Da han delte dette med Ricky Skaggs, blev han overrasket over at Ricky havde modtaget en lignende drøm den samme nat, indikerende at Obama ønskede at kende ham fordi han havde Biblen på sin computer. Så hvad betyder dette? Jeg tror det betyder at Obama ønsker at komme i forbindelse med dem som har Gud's Ord.

Jeg erkender at mange konservative kristne tror at Obama er tættere på antikrist end til Kristus. Det tror jeg ikke på, men tror at han er en alvorlig kristen med en meget overfladisk forståelse. Det overrasker mig ikke siden det er den bedrøvelige tilstand hos de fleste kristne. Den tillader at tro for ting og er et sidespor af spørgsmål som er meget modsat til det klare formål af Gud i Skriften. Jeg lærte for mange år siden at kun Herren virkelig kender en anden persons hjerte. Hvis en person holder sig til den grundlæggende tro's lære vedrørende korset's forsoning og Jesu opstandelse for at blive Herre og Konge, kan jeg være uenig med ham på mange områder, men jeg vil altid anse ham som familie.

Alligevel, at være overfladisk i vor tro kan kun resultere i ikke at bære nok til at grave dybere ned i forståelsen af Herren og Han's veje. Skriften siger også klart at dem som ikke har så meget omsorg og er åbenlyse lunkne omkring Herren vil modtage en strengere dom. Vi får at vide i 1 Kor. 2:10 at den Hellige Ånd ransager alt, selv Guds dybder. Hvis vi i sandhed er ledt af den Hellige Ånd, vil vi altid stræbe efter at kende Herren mere dybt.

Jeg tror også at Obama alvorligt elsker sit land og ønsker at gøre det bedre. Jeg er ikke enig med de mange ting han kunne ønske at gøre bedre, men jeg tror ikke han er en ond person med onde hensigter. I virkeligheden, jeg tror han vil blive en bedre præsident end mange folk tror. Siden han er blevet vores præsident, har jeg i sinde at behandle ham med respekt, ære og værdighed som Skriften kræver, og adlyde landet's love undtagen når det er i direkte konflikt med Gud's Ord og vores mandat fra Ham.

Personligt forstår jeg ikke hvordan nogen kristne som virkelig forstår abort, især den grusomme; ubarmhjertige; frygtelige; forfærdelige og lumske senere termin fødsels abort, kunne blive for abort (pro-valg er en misvisende benævnelse) eller nogensinde stemme på nogen som gør det. Lige som den første prøve på Salomon's visdom var for at bestemme den sande moder fra den som var ligegyldig med liv, omsorg for livet er den mest grundlæggende prøve for visdom for dem som sidder i regering. Det vil også være den første prøve for Obama's administration.

Det demokratiske parti har også drejet ganske langt til venstre siden Clinton administrationen og har ikke alene taget parti for pro-homoseksuel rettigheder, men har også taget parti for yderliggående meninger som i virkeligheden er anti- familiær og anti- kristne. De har tilladt plakater i kongressen som effektivt vil nægte kristne tale frihed og religions frihed på nogle meget grundlæggende henseender. Disse holdninger er kommet gennem forklædninger af at hade kriminalitet lovgivning, men i virkeligheden isolere de kristne og nægter dem deres grundlæggende ret på deres områder. Lige nu tror jeg ikke disse opslag kunne holde foran øverste retsinstanser, men hvis der er en mulighed i retten, kunne disse forfatningsstridig love blive stadfæstet. For eventuelle følger, bliver mange kristne ledere nu styrket for forfølgelse af regeringen når plakaterne sandsynlig vil få sat omløb i maratontaler for at overbevise kongressen.

I min bog "Høsten," som jeg skrev for tyve år siden, fortalte jeg hvordan jeg havde set i et syn at der ville blive en stigende religiøs frihed i nationerne der var kommunistiske, og at der ville være en nedgang i den religiøse frihed i Vesten. Det er allerede sket men har endnu ikke nået sit fulde mål. Amerika blev først og fremmest grundlagt af dem som stræbte efter religiøs frihed - det er friheden som alle vor andre friheder er baseret på, og når vi mister dem vil vi til syvende og sidst miste alle vore friheder. Det ser dog ud til at den kommende Obama Administration og kongressen vil frigive et nyt niveau af forfølgelse imod den amerikanske kirke. Det er grunden til at mange kristne føler at Obama er en ond person med hensigt til at gøre ondt. Jeg tror bare han er alvorligt vildledt på nogle områder, og, lig andre præsidenter og mange af Israels konger i Skriften [selv konger Herren selv havde ordineret], kan forløse stor ondskab i deres nation.

Så, hvad er indvirkningen på kirken i Amerika? Vi er ved at blive meget stærkere og vore lys meget mere skinnende. Vi vil omtale nogle af måderne i næste uge.

Ugens Ord 48
OP