Menu
Ugen's Ord 2008
44. Forstå Tiden's Tegn. 2
af Rick Joyner

Hvilken spændende tid vi lever i! Gud's rige er nærmere i dag end i går. Gud's rige kommer uanset hvem der bliver valgt. Gud's rige vil komme og Herren vilje vil ske, lige her på jorden som den sker i himmelen, punktum.

Det betyder ikke at vi ikke skal engagere os i processen, stemme, og endda gå efter selv at stille op til valg, men løftet er, at hvis vi vil søge Gud's rige først, vil alt andet blive os givet, det vi har brug for. Vi må altid have det først i vore tanker. Så længe vi søger riget først, vil tingene gå godt for os. Det kan være at de ikke går på den måde vi ønsker dem, men måden vi ønsker dem er nok ikke så gode hvis vi skal se hele billedet som Gud ser det.

Gud's rige vil komme til at gøre et betydningsfuldt fremskridt over de næste få år uanset hvem der har magten i vores borgerlige regeringer. Hvis vi er vise, vil vi hellige vores opmærksomhed meget mere til at forberede vejen for Herren og Han's rige end vi bruger til at bekymre os om menneskelige regeringer.

Også, uanset hvem der bliver valgt til stillinger i vores borgerlige regeringer og endda hvor meget vi er enige eller uenige med dem, er vi befalet til at ære og bede for dem. Selv hvis dem som er valgt som vi mener vil føre vor nation i den forkerte retning, er den bedste måde vi kan hjælpe vor nation på ikke at angribe dem, men snare bygge højvejen for Gud's riges kommen.

En ting vi kan være sikker på vedrørende valget, uanset hvem der bliver eller er valgt, næsten halvdelen af nationen vil være ekstrem skuffet, åben overfor bitterhed, føle sig forrådt, og de vil være bange. Det vil næsten altid være let for de sejrende at være ædelmodig, højsindet, men det vil tage mere end det for at hele sårene på dem som tabte. Efter disse valg, vil nationen sandsynlig være mere delt end på noget andet tidspunkt siden 1860. Så hvad gør vi nu?

Først, forståelse betyder at "underordne" andre personers stilling. Lad os overveje hvordan vi ville føle det som hvis vores kandidat tabte. Sagen er, uanset hvem vor kandidat er, er det en mulighed. Vil vi blive bitter, føle os snydt, eller bange? det skulle ikke være sagen for nogen kristne. Vi er lovet af Gud, hvis Ord er sikkert, "Vi ved, at alt virker sammen til gode for dem, der elsker Gud, og som efter hans beslutning er kaldet." (Rom.8:28). Selv et valg inkluderer "alle ting."

Elsk det eller ikke, forstå det eller lad være, mange alvorlige kristne vil vælge enten på den ene eller anden i dette valg. Mange vil føle sig bekræftet, og mange andre vil være fristet til at blive bitter, forrådt, og bange. Hver kristen skulle blive opmuntret, uanset hvem der bliver valgt. Vi har det håb, det er sikkert, og et anker for vor sjæl at som skulle stabilisere os uanset hvad der sker i denne verden. Der er ingen plads for os til at føle os modløs, bitter, forrådt, snydt, eller bange. Det kan tage os en tid at regne den ud bare hvordan dette bliver til det gode for os, men det er en del af spændingen også.

Det betyder intet hvem der bliver valgt, riget kommer uanset, og Herren's vilje vil ske, på jorden som i himmelen. Riget's evangelium skal prædikes over hele jorden. Det er gode nyheder, og så meget bedre end nogen nyheder som denne verden har at byde på, flere og flere mennesker åbner sig op for at høre det. Så kristne kan, og skulle være, ædelmodig, højsindet ved både sejr og nederlag. Vi har en kilde af håb som er sikker og vil aldrig fejle. Der er ikke plads for mismodighed i nederlaget eller arrogance i sejren.

Jeg vil skrive meget mere om dette når valget er afgjort ved hvem der er blevet valg og som vil have en stor indvirkning på vore liv i denne verden, og vi skal forberede os til det. Imidlertid, vi har kun muligheden til at gøre dette med håb, forventning af goder, og Herren's glæde.

Åbenbart vil dette valg have indflydelse på to dramatiske retninger der bliver taget for vort land. Imidlertid, vi har ingen anden mulighed end i hvilken ånd vi gør tingene i. Selv hvis fjenderne som hader os syntes at blive bemyndiget, gjorde Jesus det klart hvordan vi skal give gensvar da Han sagde i: Matt. 12:28, "Men hvis det er ved Guds ånd, at jeg uddriver dæmonerne, så er Guds rige jo kommet til jer." Den eneste måde hvorpå vi kan kaste det onde ud er, ved at opretholde den rette Ånd, Han's Ånd. Gud er ikke ved at vride sine hænder af led over hvem som vinder valget. Han vidste dette før verden blev til og Han har en plan for den ultimative totale sejr som ikke kan tabes. Alligevel, der vil være mange dæmoner der manifesterer sig, så lad os beslutte at stå og blive i Gud's Ånd som alene kan kaste dem ud. Lad os beslutte at være rede til at tjene dem som føler sig såret, forkastet, snydt, forrådt, og bange, og give dem håb.

Ugens Ord 45
OP