Menu
Ugen's Ord 2008
31. Gud's Hær Mobiliseres 31
af Rick Joyner

Enhver kristen er kaldet til tjeneste, at tjene. Hver kristen er givet et mål af Kristi natur for at manifestere som en del af Han's legeme, det bliver bekræftet i:

Ef.4:11-16.
Og han har givet os nogle til at være apostle, andre til at være profeter,
andre til at være evangelister og andre til at være hyrder og lærere.

For at udruste de hellige til at gøre tjeneste, så Kristi legeme bygges op,

indtil vi alle når frem til enheden i troen og i erkendelsen af Guds søn,
til at være et fuldvoksent menneske, en vækst, som kan rumme Kristi fylde.

Da skal vi ikke længere være uforstandige børn og slynges og drives hid og did af hver lærdoms vind,
ved menneskers terningkast, når de med snedighed fører os på lumske afveje,

men sandheden tro i kærlighed skal vi i ét og alt vokse op til ham,
som er hovedet, Kristus.

Ud fra ham føjes hele legemet sammen og holdes sammen, idet hvert enkelt led hjælper til med den styrke,
det har fået tilmålt, så legemet vokser og opbygges i kærlighed.

I Ord.24:3-4, bliver vi fortalt, "Med visdom bygges et hus, med forstandighed grundfæstes det, med kundskab bliver rummene fulde af alt kostbart og dejligt gods." Det kræver visdom at bygge, forstand til at etablere, og kundskab til at effektuere. Kundskab af sandheden er vigtig, sund lære er livsvigtig, men meget af den nuværende kristendom er udviklet på hengivelse til kundskab uden anvendelsen af visdom som bygger huset. Nu må vi bygge huset

Generelt definere vi visdom som evnen til at anvende kundskab korrekt. Dette anvendes bestemt her. Uden ret anvendelse af visdom for vor kundskab, kan vi have den rigtige lære, og virkelig tro dem, men ikke udføre dem. Vi kan kende og tro at det første bud er at elske Herren med hele vort hjerte, sjæl og sind, men stadig ikke gøre det. Det er grunden til at det er så vigtigt at forstå de tre grundlæggende Hebræiske ord for visdom, hvilket tilsammen giver os en mere korrekt forståelse af visdommen eller hvordan vi anvender kundskaben korrekt. En taler om at have evnen til at se hele billedet, en taler af visdom for at få tingene gjort; den sidste taler om at prøve dem begge sammen. At anvende kundskab korrekt, som i spørgsmålet om kristen kundskab er at bygge Herren's hus, vi behøver alle tre af disse typer for visdom.

Kristendommen er fyldt med nogle af de bedste lære på planeten - måske for alle tider. Vi skulle være dybt taknemlige for dette, og jeg tror det er opfyldelsen af sandheden at Herren har gemt den bedste vin til sidst. Imidlertid, det er en dårlig sandhed at meget af denne visdom endnu mangler at blive anvendt til opbyggelse af Herren's hus, hvilket også er Han's legeme, og som skulle reflektere Ef. 4 mandatet for legemet som vi lige har læst.

I stor udstrækning, at have så meget kundskab uden opbyggelse af legemet er et resultat af at have mange lære, men ikke mange bygningsarbejder, eller sande apostolske tjenester. En bygningsarbejder kan se det ønskede slut produkt, vurdere materialets anvendelighed og det som endnu mangler, så er der behov for at vurdere det samme med dygtige arbejdere, og sætte det sammen for at få arbejdet gjort.

I relation til en hær, er der brug for en leder som kan tage hånd om de mobiliserede folk, træne og udruste dem til at blive til en effektiv kæmpende styrke, og så lede dem med en strategi og vision for at gennemføre formålene. Disse bliver kaldt "generaler" fordi naturen af deres arbejde generel er mere end specifikke. De er nød til at se hele billedet og få alle dele til at arbejde ordentlig sammen.

Historisk, har vi også generaler som kunne bygge og træne en kraftfuld mægtig hær, men var ikke god til at lede i en kamp. Unions generalen McClellan var en sådanne general. Muligvis havde han slagmarkens bedst trænede og bedst udrustede hær i krigen, men var så ubeslutsom som hærfører i krig at han lod i det mindste to muligheder for at slutte krigen i 1862 "smutte" fra sig, hvilket ledte til at krigen varede tre år længere med et stort tab på begge sider.

Hvis tjenesten i Kristi legeme fungerede sammen som et team som det var ment som den skulle, evangelisten ville mobilisere, men derefter overgive det til apostlene som vi kan se i Ap.g, som så ville opbygge folket ind i hvad de er kaldt til at være. Da ville vi også se apostlene arbejde sammen, overføre lederskabet til en som er den bedste i hver fase. Det vil kræve visdom, ydmyghed, og hengivenhed til Herren's ultimative formål mere end vor egne tjenester, hvilket er for tiden sjældent i Kristi legeme, men det vil komme.

Selvfølgelig, Gud's hus, eller Han's hær, vil manifestere Han's natur. Han's natur er manifesteret ved både Han's karakter og Han's magt og kraft, som er anvendelse af Han's natur. Han's magt/kraft til at helbrede er et resultat af Han's kærlighed til mennesket fordi han ikke ønske at de skal lide. Så vi har Kristi natur manifesteret gennem Ånden's frugt som anvendes gennem Ånden's gaver og tjenester. Det er hvordan Han's legeme ultimativt ser ud--være Ham lig og gøre de samme gerninger Han gjorde.

Når vi læser i Ef.4, hvert lem på legemet har et rolle at udføre, og i overensstemmelse med denne tekst, må der være en ret gerning for hver personlig del for vækst af legemet ind i hvad det er kaldet til at være. For tiden, mindre end 10% af troende kender slet ikke deres andel, og langt mindre som fungerer i deres gaver eller tjenester. Hvor godt ville noget fysisk legeme fungere hvis kun 10% af dets organer og dele fungerede? Det ville muligvis være betragtet som et mirakel hvis det bare overlevede, og det er den nuværende tilstand for Kristi legeme. Dette må og skal forandres for at vi kan vokse op og ind i hvad vi er blevet kaldet til at være - en manifestation af Kristi's fuldkommenhed på jorden.

Ugens Ord 32
OP