Menu
Ugen's Ord 2008
15. Gud's Hær Mobiliseres 15
af Rick Joyner

Sidste uge begyndte vi at tale om hvordan det er vigtigt at gøre vejen klar for at motivere dem som er blevet mobiliseret. I Ord. 4:18-19 bliver vi fortalt at, "Retfærdiges sti er som lysskæret,der bliver lysere, til dagen er på sit højeste; uretfærdiges vej er som mørket,de ved ikke, hvad de kommer til at snuble over." Så, hvis vi er på den rette vej for retfærdige eller den rette vej, skulle vejen i sig selv blive mere og mere klar. Hvis dette ikke er sandt i vore liv, da må vi et eller andet sted have mistet en runde og er kommet bort fra den rette vej. Hvis vi konstant snubler over ting vi ikke ser, da er vi på en eller anden måde slået ind på den uretfærdiges vej. Som C.S. Lewis bemærkede, i Herren bliver den forkerte vej aldrig den rette. Den eneste måde at komme tilbage på den rette vej er at gå tilbage hvor vi mistede runden og komme tilbage på den rette vej. Det bliver kaldet anger og omvendelse.

Den retfærdiges vej er gjort klar i Skriften, men det tager noget motivation og flid at søge den. Imidlertid, få kristne er motiveret nok til at gå dybere for dem selv. Årsagen for denne mangel af motivation kan være lige fra doktriner som har været fremmet til fejlagtig undervisning enhver vil være lig i himmelen, til en generel mangel af selv motivation som de fleste mennesker har uden nogen ydre drivfjeder. De "fleste mennesker" i denne udtalelse er en virkelighed, elsk det eller lad være. Imidlertid, vi kan gøre noget ved det, og dem som vandre i salvelsen vil.

Fordi du læser dette, hvilket åbenbart er et resultat af en længsel for din del at kende og forstå mere omkring Herren og Han's veje, er du sandsynligvis i en gruppe som indeholder mindre end 10% af alle kristne, dog nogle vil mene 2 eller 3%. Vi kan lægge skylden på mennesker, lederskabet, religiøse systemer, eller den nuværende tilstand i kirken for dette, og alt det vil muligvis være rigtig, men vi ville gøre bedst i at bruge mere tid på at beslutte om hvordan vi kommer ud af denne tilstand end på hvorfor vi er der. Senere, vil vi undersøge hvordan dette skete i overensstemmelse med at undgå dette i fremtiden, men at vække en sovende kirke er første prioriteten lige nu, og blot at omtale problemerne her er der ikke meget motivation i. Det store spørgsmål er: Hvem har nogle svar? For klarheden skyld, lad os gennemgå de grundlæggende spørgsmål:

#1] Hvorfor er kristne ikke mere motiveret til at vokse åndeligt?

#2] Hvordan kan vi hjælpe os selv og andre til at blive og forblive motiveret?

En begyndelse ville klart være at videregive en vision af hvorfor vi skulle gøre dette. Der er ikke nogen mere ophøjet sag end sagen Kristus, og jo mere klart den bliver udtrykt, samordne, formuleret udtalt af budbringere af integritet = helhed; fuldstændighed; ufordærvethed; renhed; retskaffenhed; ærlighed; hæderlighed, desto mere motiveret vil kristne blive for deres store sag. Ord. 29:18 siger, "Uden syner er et folk ladt i stikken,men lykkelig den, der vogter på belæringen." en anden oversættelse siger "Hvor der ikke er nogen vision, syner, er folket tøjlesløs." Begge er sande. Kristne vil dø åndeligt uden en vision. De vil blive tøjlesløse eller som dette kan tolkes, falde ind i lovløshed. Derfor, vision støbning er en meget vigtig del af tjenesten, men vi må samtidig inkluderet den visions klare instruktioner om hvordan vi kan fuldføre den.

Det næste skridt vil være at skabe en vej for modenhed og åndelig avancement klar nok til at blive forstået og fulgt. Dette, med, skulle være tilvejebragt af lederskabet. Jeg kalder dette Ezekiel 37 befalingen. I det kapitel, blev Ezekiel vist en dal fyldt med tørre ben. Ved Herren's ord, begyndte han at profetere over disse ben indtil de kom sammen og blev en overordentligt stor hær. En af den ultimative kaldelse over de profetiske salvede er at se i selv de tørreste ben en overordentligt stor hær, og at have ord til at profetere til disse ben indtil de bliver hvad de blev skabt til at være.

Det er let at lede de motiverede, men det kræver en højere form for lederskab som kan motivere de umotiverede. En grundlæggende udfordring for et lederskab er at ikke blive mismodig når Gud's hær som bliver mobiliseret, er for en stor del af "tørre ben," men søge Herren for ord af liv som vil give liv til disse ben indtil de begynder at blive hvad de er kaldet til at være.

Det var den primære motivation for MorningStar's hengivenhed at se en autentisk profetisk tjeneste rejst op i disse tider - at hjælpe resten af Kristi legeme, selv dem som kan være de tørreste ben, se at de er kaldt til at være en særdeles mægtig hær, og begynde at profetere over disse ben indtil de står på deres fødder og bliver til den hær. Hvad vi prøver på at gøre og vidergive til alle som er forenede med os, er den evne til at se andre, ikke bare som de er, men som det de er kaldet til at være, og give dem ord fra Herren som vil hjælpe dem på deres vej. Det er derfor vi næsten alle uger har folk som kommer fra hele verden til vore tjenester for at blive betjent af vore profetiske team. Disse mennesker er desperate efter at høre fra Gud angående deres egen formål, og dem som tjener på disse teams har sand profetisk gaver fra Gud til at hjælpe dem.

Selvfølgelig, vi høre ofte at disse folk skulle være i stand til selv at høre fra Gud, og Han kan tale til dem hvor de er. Dette er sandt, men vi ser i Skriften at det ikke nødvendigvis er sådan Han gør det. Dem som ikke værdisætter Han's ord nok til at gå og søge efter det, får ofte aldrig fat på det. Konger, og selv konger som var profeter selv lig Kong David, havde visdom og ydmyghed til at søge et ord fra andre profeter, ofte rejse store afstande for at søge efter et ord. Rejse store afstande på den tid var muligvis mere besværligt og dyre end at flyve jorden rundt i dag.

Herren Jesus gjorde det klart at der er en nødvendig ingrediens for at søge i overensstemmelse med at finde. Hvad der gør noget til en skat er at det enten er sjældent eller svært at få fat på- Hvem kunne nogensinde sætte en pris på et ord fra Gud? Vi har set mange tusinder af liv forvandlet som kom med en så åbenlys hengivelse efter at søge Herren og høre fra Ham. Kun den sultne søger efter føde, og kun den tørstige søger efter noget at drikke, hvilket muligvis er derfor den store hær som nu bliver formet vil komme sandsynligvis fra nogle af de mest tørre ben, som er desperat nok til at søge, og vil være taknemlig nok når de finder det de søger efter og vil være villig til at kæmpe troen's gode kamp indtil der er sejr

Ugens Ord 16
OP