Menu
Ugen's Ord 2007
42 Indtage Landet Del 99
af Rick Joyner

Herren bruger titlen "hærskarernes Herre" eller "Herren's hærfører," ti gange mere end Han bruger Han's andre titler. Han er en Gud, en militær Leder. I de tider der kommer, vil vi se hele den fremrykkende kirke i klæde sig en militærisk holdning--af en sådan disciplin og beslutsomhed som verdens militær ledere vil misunde. Der vil være grundlæggende optræden som Herren's hær vil være anderledes fra alle andre hære i verden, men den vil være mere kraftfuld og mere effektiv i opnåelse af sit formål.

Ingen god general venter indtil kampen begynder at begynde med at træne sine soldater. De mest succesrige general i historien var dem som trænede deres tropper godt nok til at gennemføre strategier som ikke var muligt for deres modstander kunne måle sig med. Fundamentet for enhver succesfuld våbenmagt er træning og forberedelse. Jeg har været til mange møder med kirke ledere som opstillede store strategier, men som ikke havde nogen planer for at træne deres folk til at være i stand til at føre dem ud i livet. De kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville forene mig med deres plan, men jeg ønsker ikke at spilde tid på anstrengelser som var dømt på forhånd, uanset hvor gode de end syntes at se ud.

I mange år har jeg fundet at den svageste faktor i kirken var ledernes fejl til at træne og udruste folket de var betroet med. Dette er Ef. 4, mandatet, og et som næsten ingen ledere i dag er opmærksom på. Dette vil forandre sig. Jeg blev fortalt for år tilbage at en tid ville komme da Herren ville fjerne alle ledere som ikke opfyldte dette mandat, at udruste de hellige, og jeg tror vi er kommet til den tid nu.

Jeg tror også at der er mange i kirken som vil tiljuble hver gang de høre Ef. 4, mandatetet, at udruste de hellige, men de vil ikke lægge nogen anstrengelser i for virkelig at blive udrustet. De er vant til at være tilskuer til kristendommen og er meget tilpas med bare at betale deres penge for at se nogle få gøre alt arbejdet. Dette vil også få en ende i fremtiden. Dem som ikke er vital engageret i deres formål vil finde dem selv som en del at forvirringen og kaosset, eller en af dets mange ofre. Ef. 4, mandatetet, er ikke en mulighed for lederne, og heller ikke er det en for folket.

Som jeg har hævdet i mange år, er det største lederskab i verden, kirken. Hvordan det? Tænk over dette. I en hver situation, hvad enten det er i en virksomhed, militæret, eller hvilken som helst organisation, vil lederne blive adlydt på grund af konsekvenserne af ulydighed, såsom at miste sit arbejde, krigsret, o.s.v. I kirken, har ingen adlydt lederne medmindre de ønskede det. Folket i kirken kan, og ofte gør det, bare går deres vej hvis de ikke synes om det. Kirke ledere skal motivere deres folk til at adlyde uanset hvilken form for lederskab.

Selvfølgelig, nogle ledere benytter manipulation, trusler, og andre former for en kontrollerende ånd for at få gjort det de tror er Gud's gerning, men disse ender uundgåeligt i fiasko. Disse har vendt mange folk i kirken bort fra enhver form for autoritet i den grad at de nære betænkeligheder ved at give dem selv påny ind i et dybere fællesskab med kirken. Hvis vi er blevet såret på denne måde, må vi komme over det. Jeg tror ikke jeg kender nogen som ikke er, til tider, blevet såret af nogen med en kontrol ånd, hvad enten det er i kirken, på arbejdet, i skolen, eller i sporten et eller andet sted. Vi kan ikke lade det holde os fra at give respons til et sandt lederskab, ingen vil være perfekte i dette liv.

"Hærskarernes Herre" er lederen af hærene. Som nævnt før, når vi går fremad i de tider der kommer, vil vi se Kristi legeme begynde at i klæde sig mere og mere dens krigs holdning. Den vil være anderledes på mange måder end den jordiske, verdslige hær, men forberedelsen, disciplinen, og fokusset vil blive mere og mere lig en hær i krig. Imidlertid, den type af lederskab og våben vi bruger er ikke kødlige, men åndelige (og meget mere kraftfulde). Vi vil ikke blive trænet i at tage liv, men at frelse dem

Fordelen vi har frem for lederskabet i denne verden er kvalitet af mennesker som følger åndeligt lederskab. Som vor ven Francis Frangipane holder af at sige vedrørende kirken: Fire af en slags slår fuld hus! Denne poker analogi kan anvendes. Det er bedre at have to i enhed end to hundrede som er i uoverensstemmelse. Imidlertid, den som fortsætter med at nægte med at komme ind i enhed i kirken vil drive længere og længere fra Herren og Han's formål i deres liv.

Hvorfor tillod Herren Han's folk at blive forfulgt i begyndelsen og tillod den sande sæd at blive forfulgt op igennem tidsalderne? Fordi det adskilte dem hvis hjerter ikke var oprigtige og sande. Dem med hver ond motiv vil forene sig med noget som synes som en stor vinder, men det kræver kærlighed til sandheden og trofasthed med ens overbevisning at forene sig til noget som bliver forfulgt. Husk på, hele denne tidsalder er "oplæring til at herske." Det drejer sig ikke om hvad vi kan få ud af det her, men om evigheden. Dem som lever for sandheden sætter deres hjerte på tingene der er evige, ikke midlertidige bekymringer i dette liv.

Dem som er af sandheden er i verden, men ikke af den. De er ikke motiveret af hvad dem hvis håb er i den tilstedeværende verden og hvad de er motiveret af. De lever af at gøre Gud's vilje, at behage Ham i alle ting. Deres glæde er Herren's glæde, ikke anerkendelse eller ære fra menneskene. Disse marcherer i en enhed fordi deres hjerter er aldeles helt motiveret i at adlyde Sandheden, Jesuus.

Hvor mange sande radikale disciple som denne kender du? Muligvis ikke ret mange, og måske ingen. Imidlertid, dette vil forandre sig, og er allerede ved at blive forandret. Der har altid været nogle radikale disciple, men de vil tiltage. De vil begynde at finde sammen med andre og bindes sammen som en sand åndelig kraft team. De er begyndt at skelne tiden og forberede sig til den. De søger ikke karriere, i stedet for, søger de deres kaldelse. Når du møder en af disse, vil du vide det. De er radikal anderledes. De er sande troende.

Ligesom Special Forces endte op med at have påvirkning på hele militæret, ved at rejse dens standard og indsuge en ånd af fortrinlighed, det samme er vil ske i kirken når sande disciple begynder at vågne og leve med hele deres hjerte at tjene og gøre deres Herre's vilje. Der er radikale disciple som er radikal i deres lydighed, som ikke lever og tænker som andre gør, og som i sandhed ikke er af denne verden. Dette er din kaldelse. Det betyder ikke noget hvis andre rundt omkring dig ikke lever på denne måde--du er kaldet til at leve som en sand disciple.

Matt.16:24-25.
Jesus sagde til sine disciple: »Hvis nogen vil følge efter mig, skal han fornægte sig selv og tage sit kors op og følge mig.

Den, der vil frelse sit liv, skal miste det; men den, der mister sit liv på grund af mig, skal finde det.

Luk.14:26-27.
»Hvis nogen kommer til mig og ikke hader sin
far og mor, hustru og børn, brødre og søstre, ja, sit eget liv, kan han ikke være min discipel.

Den, der ikke bærer sit kors og går i mit spor, kan ikke være min discipel.

Enhver der elsker noget eller nogen, inkluderet deres egne liv, mere end Gud, er ikke sande disciple. I den tid der kommer, vil de sande disciple være nemme at skelne fra resten. Kan vi blive kendetegnet som sande disciple?

Ugens Ord 43
OP