Menu
Ugen's Ord 2007
20 Indtage Landet Del 77
af Rick Joyner

Det vi talte om i sidste uge, glæde og fred vil være et stigende kendetegn hos dem som bygger deres liv på Gud's rige og lever deres liv i riget. Det vil være ved deres fred og glæde at sande kristne vil begynde at blive aner-kendt. Sådan som disse vokser i deres liv, således også deres kærlighed til Gud, deres kærlighed til hinanden, og kærlighed til deres naboer. I en verden med stigende frygt og forvirring, vil kristne gå rundt og kaste frygten ud fra kraften af Gud's manifesterende kærlighed gennem dem.

Sand fred og sand glæde bliver fundet ved korset, og de er et resultat af at korset har gjort sin gerning i vore liv. De er resultatet af at se korset og have tillid og tro på korset kraft, hvilket manifestere Gud's kærlighed og give den kærlighed lov til at gøre sin gerning i vore liv så vi lever et selvopofrende liv, tage vores kors op dagligt, for Herren's og andres skyld.

Når vi går til korset, vasker det alle vore fejltagelser bort og fjerner det vi har fra dem, giver os en god samvittighed foran Herren, ikke fordi vi er gode, men Jesus Selv og Han's soning bliver vores retfærdighed. Vores fred og glæde er fundamenteret på kundskab af hvem Han er. Jo bedre vi kommer til at kende Ham desto mere kommer vi til at tro på Han's gerning på korset, jo mere fred og glæde vil vi have. Det er ikke bare om hvem vi er i Kristus, men om hvad Han er i os. Vor fred og glæde er i Herren. Jo mere klart vi ser Ham desto mere tæt vil vi følge Ham, jo mere fred og glæde vil vi have.

Verden og kristne som går væk fra livet's vej søger deres egen fred og glæde i interimistiske ting. Når alt det der kan rystes begynder at ryste, vil deres fred og glæde også blive rystet. Hvis du bliver den mest rige, mægtigste person på jorden, vil du blive mere og mere ængstelig i den tid der kommer. Stress fra opretholdelse af din rigdom eller din magt er et forfærdeligt fangenskab uden Kristus. Imidlertid, dem som "vokser i Herren" er i en stræben efter Herren, Ham Personligt, og vore liv's stræben er at tjene og behage Ham. Hvis vi er Kristi husholdere, alt hvad vi er betroet med forbliver Han's. Vi vil have fred og glæde som er baseret i at tjene Herren, ikke rigdom eller magt.

Det er grunden til at vi bliver fortalt i Fil. 4:7, "Og Guds fred, som overgår al forstand, vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus." Vi skulle aldrig nogensinde miste vor fred! Det er at vogte vore hjerter og sind og holde os nær til Kristus Jesus. Hvis vi har mistet vores fred, har vi på en eller anden måde kommet bort fra livet's vej, hvilket er at følge Lammet hvorend Han går. Følge noget eller nogen andre vil forårsage at vi mister vores fred. Og ved dette (kan vi forstå) ved vi at vi er kommet bort fra vejen. Hvis det sker for os, må vi gå tilbage dertil hvor vi fejlede og vende om og gå tilbage på vejen. Dette bliver kaldt anger og omvendelse.

Som vi har dække tidligere i Rom.14:17, "...For Guds rige er ikke mad og drikke, men retfærdighed og fred og glæde i Helligånden." Sand fred kan kun blive fundet når vi forbliver i Gud's retfærdighed. Når vi gør dette, vil vi ikke alene have fred, men sand glæde ligeså. Der er ikke nogen anden sand og evig kilde for hver af to fred og glæde. Hvis vi ikke står ret med Gud, kan vi have alt og alligevel være en trøstesløs, frygtsom, og plaget person.

Det mest grundlæggende princip for at bygge vore liv på Gud's rige er at "søge Han's rige og retfærdighed først." Matt.6:33. Det er,. vi søger formålet for Han's rige først når vi skal tage enhver større beslutninger i vore liv. Det er nøglen til at bygge vore liv på riget som ikke kan blive rystet og have sand fred og glæde i vore liv.

Hvis vi er Kongen's sande trælle, bruger vi ikke vore egne liv i stræben efter ting vi ønsker at gøre; vi bruger vores liv til at gøre Han's vilje. Hvis dette er fokusset i vore liv, vil vi have langt større fred og glæde end vi nogensinde kunne have ved at ønsker at gøre vore egne ting og som vi vil. Korset er instrumentet ved hvilken Han's retfærdighed blive tillagt os, og dem som forbliver i Han's retfærdighed tager deres kors op dagligt. Det er et liv i selvopofrelse, ikke i selviskhed. Imidlertid, der vil aldrig være en større fred og glæde end den vi modtager gennem det vi gør og være i Han's vilje.

Vi ved fra klar profeti i Skriften at endetiden vil være den hårdeste og sværeste tid verden nogensinde har kendt. På samme tid, ved vi også fra klare profetier i Skriften at de som vil tjene Herren vil være de mest strålende. For dem som forbliver i Herren, som har bygget deres liv på Han's rige, vil der ikke være frygt for det som vil komme. I virkeligheden, den svære tid er fødselsveer som ultimativt er et resultat for Gud's ri8ges fødsel på jorden. "Moderen," gennem hvilken fødslen vil ske, vil være kirken.

Kirken er "Jerusalem oventil," eller det åndelige Jerusalem, som Paulus sagde "er vor moder" (se: Gal.4:26).Kirken vil gå igennem store forvandlinger ligesom den verden er ved at gå igennem og vil entre ind i livet og kraften for tidsalderen som kommer på mange måder som en forløber for det kommende kongerige. På grund af det, er kirken hovedsagen for det Gud gør på jorden i dag. Hvis vi ønsker at tjene Ham, vil vi begynde at gøre det i og gennem kirken.

Budbringeren som går foran Herren for at prædike Riget's evangelium og at forberede vejen for Herren er kirken. Hvis vi skal være en del af hvad Herren gør for at forberede vejen for Han's rige, skal vi gøre det fra en stilling at være på vor plads på Han's legeme. Af denne grund vil vi de næste par uger bruge en smule tid på at se hvad kirken er, hvordan den er forskelligt fra det den er kaldet til at være, og hvordan vi kommer der fra at være her. Det er en vigtig åbenbaring for dem som skal være en del af Herren's formål i den tid vi nu er på vej ind i.

Ugens Ord 21
OP