Menu
Ugen's Ord 2007
18 Indtage Landet Del 75
af Rick Joyner

Vores syn på kongeriget må være grundlagt for at kende Kongen. Som jeg har hævdet at meget af den bibelske undervisning af retfærdighed handler om forvaltning, hvilket er administration , der er et sikkert bibelsk bevis på at Herren har en dybtliggende omsorg overfor dette. Det var den sag i lignelsen om talenterne som bestemte hvilken tjenere som hørte "Godt gjort," og hvem der hørte "Du onde, dovne slave" (se: Matt.25:21-26.) Det er derfor det er så vigtig at være en god husholder. Hvad som helst Han har betroet os med, ønsker vi at se det blive brugt til dets maksimale virkningsgrad og frugtbarhed.

Det dækker over alt fra åndelige gaver til andre resurser, inkluderet vores penge. Penge er vor mindste værdifulde resurse, men det er en vigtig en fordi Herren sagde at indtil vi lære at behandle dem korrekt, vil vi ikke blive betroet med kongerigets sande rigdom. Det ville være dejligt at have nok penge til at mætte 5,000 fattige mennesker hver dag, men det vil være endnu bedre at have autoritet til at mangfoldiggøre en hamburger til at kunne mætte 5,000! Det er forskellen mellem verdens rigdom og Kongerigets rigdom.

Mange kristne har gjort fordring på den bibelske profeti som taler om rigdommen fra den onde som skal blive givet til den retfærdige. Men vi har først brug for at overveje hvem den "onde" og "retfærdige" er: (se: Ord.13:22). Da så meget af undervisningen om retfærdighed har at gøre med god forvaltning, kunne den "retfærdighed" som gør en i stand til at blive betroet med dette at være hengiven til og dygtighed til god administration?

Ligesom der er fire slags form for nåde i Skriften, hvor en af dem er "almen nåde" som Herren giver til alle uanset om de anerkender Ham eller ikke, der er en retfærdighed som ikke virkelig relatere til vor forløsning eller frelse, men simpelthen gør tingene ret. Ingen sum af dette kunne nogensinde gøre sig fortjent til frelsen for deres sjæl, men i området for "almen nåde," gør det Herren i stand til at betro dem med flere ting i det naturlige rige.

Uden tvivl, langt højere end blot at blive en god husholder af jordiske ting, skulle vi (høj)agte, værdsætte retfærdighed, som leder til frelse, Imidlertid, vi er kommet til den tid da de som er arvinger til frelsen også vil lære at blive gode husholdere i alle ting og blive givet autoritet som står mål med det. Vi skulle værdsætte udvikling og voksende tro over for al materielle ting, men det betyder ikke at vi ikke skulle hengive os selv til at blive de bedste husholdere som muligt over alt det vi er blevet betroet med. I sandhed, de er forbundet. Hvis vi sandelig vokser i tro, vil vi blive bedre husholdere i alt, højagte og ære alt det Gud har betroet til os, nok til at administrere det godt.

I dette "almen retfærdig nåde," som vi har omtalt, kan vi inkludere Bill Gates og Warren Buffet som to store eksempler. Begge skabte milliarder af dollars og begge besluttede at give deres formuer bort. Warren Buffet havde ikke nogen at give hans penge til undtagen Bill Gates, som han vidste ville administrere det ret, og ville opnå den maksimale gavn af det. Hvis kirken opererede som den skulle, ville hans første overvejelse for at give det til et sted hvor det ville blive administreret bedst ville have været kirken. Ærgerligt, at det ikke var således, og af en god grund. Imidlertid, kirken vil kommer dertil. Når vi bliver modne, vil vi blive de bedste husholdere for alt på denne planet.

Igen, det er ikke for at antyde at alle de milliarder givet af Gates og Buffet kunne købe et eneste øjeblik af evigt liv, hvilket kun korset alene har betalt for. Al den jordiske rigdom kan ikke måles som at være værdig end ikke en penny af erhvervet magt i evige spørgsmål. Penge er simpelthen et redskab for vores oplæring.

I Matt.6:24, erklærede Herren, "Du kan ikke tjene Gud og mammon." Det har været tolket af mange og fået mange til at tro at det ikke er åndeligt at give opmærksomhed til administration af penge, men jeg hævder at det ikke er måden dette skulle tages på. Hvis vi ikke lære nogle grundlæggende administrerende pengespørgsmål, vil vi bruge vore liv på at tjene pengene i stedet for at have dem til at tjene os og vore formål.

For at blive praktisk, få kontrol over vore finanser ellers vil de have kontrol over dig. Enhver kristen skulle være finansiel uafhængig. Dette betyder ikke at ville vil være rige, men at vi aldrig skulle være nød til at tage større beslutninger på hvorvidt vi har nok penge eller ikke, men på hvorvidt det er Gud's vilje eller ikke. Finansiel uafhængighed må være vort mål.

Dem som har været lydige overfor dette vil aldrig være bekymret om dyret's mærke, fordi de vil have en anden Kilde og vil være ligeglade med om de har tilladelse til at købe, sælge, eller handle i denne verdens system eller ikke. Det kan, og skulle være, et vigtig mål, men vores hoved formål skulle være at blive de bedste husholdere med alt det Herren betror os med. Det er grundlag for i sandhed at ære Ham, hvilket er grundlag for sand tilbedelse.

Så, før vi fortsætter, vil jeg gerne foreslå et simpelt budget for dem som ikke har en. Her er det:

Første År
10% Tiende af første frugt til Herren
5% Til gaver og gode gerninger
5% til nødsituations reserve/opsparing til større formål
5% rekreation/repræsentation konto
75%; til leve omkostninger inkl.prioritet, lån, skat, transport


2'en År
10% Tiende;
6% gaver
6% til reserver
5% rekreativitet
73% leve omkostninger


3jde År
10% tiende
7% gaver
7% til reserve
5% rekreativitet
71% leve omkostninger


4de År
10% tiende
8% gaver
8% til reserve
5% rekreativitet
69% leve omkostninger


5te År
10% tiende
10% gaver
10% til reserve
5% rekreativitet
65% leve omkostninger


Med stigende indkomst, modstå at øge din leve standard, men snarer øg din giver standard. Modstå frit at bruge og investere pengene som du normalt ville bruge på ting du egentlig ikke har brug for. Ting vil ændre sig hvis du gør dette.

Herren lover dem som er trofast med at give Ham "hele tiendet" at Han vil "skræmme æderne" fra deres liv. De fleste mennesker behøver ikke større indkomst for at overleve - de behøver kun at æderne skræmmes bort fra deres liv. Personlig, har jeg aldrig endnu mødt nogen som trofast med tiende til Herren som har kroniske finansielle problemer. Der kan være nogle, af andre årsager for ulydighed, men jeg har ikke mødt dem.

De fleste mennesker er kommet ind i finansiel stress på grund af uventede udgifter, men de vil ikke komme ind i kriser hvis de opretholder passende reserver. Straks de opståede reserver er tilfredsstillende konsolideret, skulle vi forvandle det vi har sat til side ind i investering. Hvis du gør dette, og lære at kontrollere dit forbrug, vil din investering tilvejebringe mere indkomst for dig end dit job. Dette med skulle være et mål.

Det er en simpel grundrids af et budget, som kan behøve at blive justeret noget for hver enkel, men målet er at formindske %ten af vore indkomst som vi bruger på vore leveomkostninger, medens det øger det som vi giver og hvad vi investere. Herren er tilbøjelig til at velsigne den trofaste og flittige så at tingene kan ske meget hurtigere. Imidlertid, hvis Han ville give de mennesker der havde gæld nok penge til at betale gælden med på en gang, ville de være lige tilbage i gælden efter en kort periode fordi de ikke da havde lært at korrigere deres dårlige administrations praktik. Udvikle en plan det er ret for dig, bliv trofast mod den som til Herren, og tingene vil ske hurtigere. Dog vi må beslutte at gøre hvad der er ret hvad enten Han belønner os hurtig eller ikke.

Dette er ikke nogen teori som jeg prøver at lægge op for dig. Det er sund bibelsk sandhed, og jeg har personlig erfaring med det jeg underviser om her. Jeg ønsker ikke at tage tid med at gå over i detaljer af mit personlige liv, men jeg deler det jeg kender til at være sandt og hvad der virker

Imidlertid, for at få bibelske principper til at virke, kan vi ikke tænke kortfristet, men langsigtet. Sæt altid dit hjerte på trofashed, fordi det er den rette ting at gøre, ikke kun for at komme ud af dir rod, Husk på satan er altid hurtig, fordi han ved at hans tid kun er kort. Herren har aldrig travlt fordi Han ved at Han har evigheden. Hvis vi forbliver i Ham, vil vi tænke langsigtet. Buk IKKE under for "påtrængende tyranni," men giv dig selv til de evige principper fra det evige kongerige. Det kræver både tro og tålmod at arve løfterne. Utålmodighed er ikke en af Ånden's frugt, og Ånden's veje vil altid reflektere tålmodighed.

I sidste uge lovede jeg en udtalelse om global opvarmning, og jeg vil komme med nogle flere detaljer senere. Jeg tror der er nogen sandhed til global opvarmning, selv om jeg føler at der også er en hel del beviser at noget "bevis" for dette og dets kilde, syntes at være unaturlig og/eller overdrevet. Imidlertid, ingen andre skulle være mere interesseret omkring bevarelse og vedligeholdelse end kristne.

Gud betroede verden til mennesket til at tage omsorg for den. Det er en gave af uudgrundelig skønhed, herlighed, og værdi, og ved ikke at have omsorg for den som vi skulle, er en krænkelse overfor Giveren. For øjeblikket, ønsker jeg kun at sige at vi skulle gøre den rette ting ved miljøet uanset den globale opvarmning, og det er et Guds given mandat til/for os. Kristne er kaldet til at være verdens lys og jordens salt, hvilket betyder at vi skulle have svar på ethvert vigtig spørgsmål. Jeg har stadig noget at sige om det, men senere, men vi er blevet gjort til husholder over jorden, og vi vil være ansvarlige og er regnskabspligtig. Herren sagde endda i Joh. Åb. 11:18 at Han ville "ødelægge dem som ødelagde jorden." Vi skulle spekulere over hvorfor kristne bevæger sig så langsomt bagefter i at omtale de vigtige spørgsmål som verden står til ansigt overfor når vi er kaldet til at være langt foran og vise vejen.

Jeg beder for alle som læser Ugen's Ord at de på dommedagen må høre, "Godt, du gode og trofaste tjener!" Dem som vil er dem som tager det de tror på at være ordet fra Herren og anvender det i deres liv. De ikke blot høre ordet fra Herren, men de adlyder dem. Sådanne er de som bygger deres huse, finanser og andet ellers, på Klippen som vil blive stående overfor enhver flod som kommer. Hvis du tror at Herren taler til dig om nogen af disse ting, gør dem.

Ugens Ord 19
OP