Menu
Ugen's Ord 2007
15 Indtage Landet Del 72
af Rick Joyner

Sidste uge begyndte vi at se på vor ansvarlighed til at prøve tjenesterne og missions udbytte i dem vi investere Herren's resurser i. I større operationer såsom velgørenheder, som er hengivet til at omdele materielle goder, er det meget nemmere at måle end når vi undersøger evangeliske og missionærs opsøgende programmer.

Jeg har spurgt talrige større kristne tilhører om hvor mange møder Herren gennem deres korstog, kristen tv, traktater, eller andre former for evangelisation. Sædvanligvis alle af dem tilsammen var mindre end 5 af tilhørerne. De andre 95% svarede at de havde mødt Herren gennem vidnesbyrd fra en ven eller et familiemedlem. Når de blev spurgt, blev selv dem som mødte Herren på et møde eller en anden form for opsøgende evangelisation sædvanligvis taget med af en ven eller familiemedlem.

Hvis du har problemer med at tro dette, så stil spørgsmålet i din egen kirke eller blandt dem i din egen gruppe af kristne venner. Vi skal bestemt takke Herren for de 5% som blev nået gennem alle disse og andre midler, men skulle vi lægge 95% af vor evangeliske og missions anstrengelser og andre resurser med henblik på på det som kun produkserer 5% af frugten? Måske.

Jeg siger måske fordi jeg tror at mission og evangelisation kan blive meget mere effektiv end som de er . ved at ændre vore strategier en smule, kunne de blive meget virkningsfulde og gode investeringer, skønt det i Gud's øjne måske allerede er det. Jeg siger dette fordi vi har et eksempel på hvordan Fillip bragte en hel by i bevægelse med evangeliet, og Herren trak ham ud og sendte ham ud i ørkenen for at tale med blot en mand! Dette syntes ikke at være et meget virkningsfuldt af en sådan kraftfuld evangelist, gør det? Vi må altid have dette i tankerne at Herren's ledelse trumfer alt. Hvis Han ønsker at mobilisere en hær og bruge millioner for at nå blot en person, er det Han's sag. Imidlertid, jeg skulle ønske at høre fra Ham meget klart før jeg gør noget lig det. I andre henseender, skulle vi søge at få maksimum tilbage for vore åndelige, så vel som vore naturelle, investeringer.

For tiden synes kirken at låst fast i metoder og strategier som er udviklet for hundrede af år siden og er baseret på transporten og kommunikationen fra den tid. Vi kalder stadig disse strategier for "modernet mission." Det er ikke tilfældet med det hele, men det er alt for mange. det skaber også en rædselsvækkende virkningsløs; uduelig; udygtig brug af mennesker og resurser i alt for mange tilfælde. Hvis forberedelsen er for at bygge en højvej for kongeriget, at bygge en højvej er alt for besværlig at bruge nytteløs tid og anstrengelser på at lægge fjeldkløfter hvis de kan undgås og ikke lede nogen steder hen. Næsten alt dette kan blive undgået. Det er derfor vi har Biblen og hvorfor vi kan beskæftige os med historie, som er Han's historie.

Alligevel, den mest effektive evangeliske betydning er alligevel en opmuntrende kirke. Det er også den primære frugt af kristen tv, som tilvejebringer undervisning og opmuntring for de troende, så vel som konstant videregiver et hjerte og ansvar overfor de fortabte.

Kristne som selv vokser åndeligt vil dele deres tro og velsignelser af Herren med andre. Kristne som vokser vil have et sådanne lys rundt omkring dem så ikke troende vil ønske at kende hvorfor de er så glade og hvordan de har en sådan megen fred i denne verden med stigende frygt og stress.

Det er muligvis derfor Paulus's første missionsrejse var at prædike evangeliet til dem som ikke havde hørt det, men han's anden var for at checke og styrke kirkerne han havde etableret på hans første rejse. Så snart kirkerne var etableret, var det forventet at de arbejdede med evangelisation i deres egen regioner.

Sidste uge berørte vi også emnet for den kommende bølge af ny missionære hvis mission er at bede og tilbede Herren. Er det en gyldig form for mission? Så afgjort og vil bære megen frugt med at opmuntre hele kirken til at søge efter en større intimt forhold med Herren. Det vil også en dag være et meget kraftfuld evangelisk styrke. hvordan vil dette ske?

Den model for 24 timers bøn og tilbedelse som pågår foran Herren er taget fra David's tabernakel, som var sat på Zion's bjerg for at huse Pagten's Ark som Kong david havde bragt op til Jerusalem. David bragte da Levitterne til Jerusalem hvor de tog skifte så at de altid var 4000 Levitter der priste og lovsang, tilbad Herren. Den eneste bolig Gud i Skriften som Herren siger Han vil "genopbygge" er David's tabernakel, som vi kan se i:

Ap.g.15:16-18
›Derefter vender jeg tilbage og genopbygger Davids faldne hytte; jeg genopbygger det, der er revet ned, og genrejser den,

så at de øvrige mennesker kan søge Herren, alle de folk, som mit navn er nævnt over, siger Herren, som har gjort dette

kendt fra evighed af.‹

Her ser vi at det vil blive gjort så at "de øvrige mennesker kan søge Herren." Denne bevægelse, som mange tror er begyndelsen for genoprettelsen af "David's tabernakel" kan få en stor indvirkning, positiv indvirkning på hele kirken og på evangelismens frugtbarhed. Det er stadig under udvikling og kan have nogle problemer endnu, men det er sandt for hver nye bevægelse og er stadig sandt for mange af de ældgamle.

Der er ingenting i denne verden som er mere smittende end nogen som kommer nær Herren. Vores fællesskab med Gud er den primære årsag til hvorfor vi blev skabt, og der er intet i skabelsen som nogensinde vil være så tilfredsstillende som simpelt hen at komme nærmere til ham. Der er ingen større investering vi kan gøre med vor tid end det som er at bruge tid på at søge Ham. Hvad enten det er at opbygge gudstjenesten, bøn, studie, eller anden grundlæggende åndelige discipliner, det må have førstepladsen i vore liv. Hvis bare en person i hver kirke begynder at søge nærmere Ham, kan du regne med at det vil, i sidste instans inficere sådan omtrent alle de andre. det er virkelig vor mest grundlæggende mission som kirke--at hjælpe med at forlige mænd og kvinder med deres Gud.

Husk på, dette her er et studie om hvordan højvejen skal bygges for den kommende Konge. Vi ønsker at være engageret i at være gode husholdere, behandle gaverne og resurserne betroet os på en måde som kan bringe maksimum frugtbringende. Vi har også brug for at forstå at frugtbarhed og virkningsgrad for tjeneste og mission ikke altid kan blive målt ligesom (arbejds)ydelse for en menighed retningslinier eller som en investering i aktier. Hvilken værdi kan vi sætte på en enkel kristen der kommer tættere på Herren, blive helbredt, eller en prøvelse eller fristelse blive besejret på grund af opmuntrende sund undervisning?

Alligevel, Herren instruerede os til at dømme træet på dets frugt, så vi kunne være i stand til at skelne frugten, og være i stand til at måle det på en eller anden måde. Vi har også brug for at have visdom til at skelne, erkende når Herren beskærer træet, det vil sige en kirke eller tjeneste, så at den på et senere tidspunkt kan bære endnu mere frugt.

Kvaliteten og virkningsgraden af kraft redskaber kan blive bedømt ved summen af energien det forbruger at produkserer kraft. F.eks, hvis en bore kraft forbruger en amp af elektricitet for at produksere 1/4 hestekraft, men en anden forbruger 2 amp for at produksere det samme, den sidste vil have meget mere gnidningsmodstand i den, hvilket gør den halv så effektiv som den første. Jo mere produkseret kraft afmålt ved forbrugt kraft bestemmer effektiviteten af kraftværktøjet. Lad os nu anvende dette på mission.

Evangeliske korstog kan være meget effektive i Afrika, Asien, og Syd Amerika. I Afrika, kan du bruge $100,000 til igangsættelse af et korstog hvilket kunne resultere i 100,000 frelste, I Amerika, kunne du bruge $1.000,000 på et korstog hvilket ville resultere i relativ få sande frelste. Kun nogle få årtier siden var dette ikke tilfældet i Amerika, men det synes at være det nu. Hvor skulle vi da investere i korstoge?

Måske skulle vi investere dem i Amerika. Atter, vi kan ikke sætte en pris på en enkel sjæl, men før vi gør dette, er vi nød til at have en klar ledelse fra Herren. Et direktiv fra ovennævnt trumfer alt andet, inkluderet hvert duelig undervisning. imidlertid, uden det klare direktiv, skulle vi bruge dømmekraft som Han har givet os. hvis den samme mønt og anstrengelser som det tager at holde et korstog i Amerika blev brugt til at opmuntre kirkerne i Amerika, ville det højst sandsynligt resultere i langt flere omvendelser her.

Vi må også have dette i tanke at hvis du spurgte hvordan folk kom til herren i Afrika eller på andre kontinenter, ville der sikkert være en meget stor %del som siger at de kom til Herren gennem et korstog eller kristent tv. Jeg tror at det var denne visdom til at tilpasse vore åndelige strategier for de lokale situationer som Apostlen Paulus refererede til da han sagde hvad der er blevet parafraseret som "er jeg i Rom gør lig som Romerne." Det betyder ikke at gå på kompromis med vor karakter eller natur, men snarer når du er på et ukendt sted, at tilpasse vore strategier så at det vil være mere effektivt i at nå mennesker uden at blive, være en unødvendig snuble sten.

Det er en god ting at mange kristne vil investere i næsten alt som har den mindste mulighed for at nå dem som endnu ikke kender Herren. Samtidig er det også en dårlig ting fordi så mange af resurserne givet til mission er spildte husholder gerning kræver regnskabspligt. Større regnskabspligt er nødvendig når det drejer sig om at bringe større effektivitet på den måde kirken opererer. Vi kunne også ønske at bedre administrationen af det vi er betroet med personligt. I tiden der kommer vil kirken blive et stort lys på hvert niveau for samfundet-inkluderet visdom, fortrinlighed, og i nyttevirkning i den måde vi administrerer det som vi er blevet betroet med af Kongen.

Ugens Ord 16
OP