Menu
Ugen's Ord 2006
52 Et Ord For Det Nye År
af Rick Joyner

I det kommende år vil Herren igen give sit folk nåde til at holde deres nytårsforsæt. Mange oplevede gennembrud i år og begyndte at smage ægte sejr efter mange års nederlag på nogle områder. Mange tog ikke imod denne nåde fra Herren, men den forlænges igen for 2007. De, der vil gribe den med tro og tålmodighed, vil opleve sejr og vil begynde et nyt liv præget af sejre frem for nederlag. I det kommende år vil mange kristne begynde at gå i en "sejrsmentalitet", som vil skabe gennembrud, som også vil sætte mange andre fri. Det overvindende liv vil snart blive et kendetegn, som kristne burde kendes for.

Denne særlige nåde fra Herren til at overvinde fæstningsværker der har holdt os tilbage, som vil blive omfattende, betyder ikke, at vi ikke behøver at tilføje vores egen disciplin til dette. Selvkontrol er en frugt af Ånden og er et bevis på, at man virkelig ønsker at adlyde og følge Herren.

Omslut derfor jeres sind til handling, bliv ædru i ånden, sæt jeres håb fuldstændigt til den nåde, der skal bringes til jer ved Jesu Kristi åbenbaring. Som lydige børn, bliv ikke ligedannet efter de tidligere lyster, som var jeres i jeres uvidenhed, men som den Hellige, der kaldte jer, skal I også være hellige i al jeres adfærd; fordi der står skrevet: "Du skal være hellige, for jeg er hellig" (1 Peter 1:13-16).

Herrens nåde fuldendes i svaghed, og han kender vores svagheder og vil give nåde til dem, der virkelig ønsker at være frie. Dette ønske er bevist ved hengivenhed, beslutsomhed og disciplin, som Herren vil tilføje sin nåde til, indtil der ikke kun er en sejr, men en total sejr.

Det kommende år kan blive mere end blot et år med sejr for dig; det kan blive det bedste år i dit liv. Der er glæde og fred i sejren, som mange flere vil begynde at opleve i det kommende år, og det vil blive mere og mere smitsomt: "for Guds rige er ikke at spise og drikke, men retfærdighed og fred og glæde i Helligånden" (Romerne 14. :17) . Hvis vi vil hengive os til at leve retfærdigt, hvilket er at gøre, hvad der er rigtigt i Herrens øjne, så vil vi kende tiltagende fred og glæde, der vil blive anerkendt som overnaturlig i en verden, der falder ned i frygt og pine. Der vil være en anden ånd demonstreret af dem, der virkelig følger Herren, hvilket vil få dem til at begynde at skille sig ud igen på en måde, der er dramatisk og overbevisende for dem, der ikke tjener ham.

Dette vil være et år med stigende åbenbaring af skrifterne og profetierne, drømmene og synerne. Mange vil pludselig finde sig i at blive fanget ind i et andet rige og se syner om hans rige og de ting, der kommer over jorden. Mange af hans hemmeligheder vil blive åbenbaret for hans profeter og for hans trofaste venner, men endnu større end dette vil mange af hans folk søge ham og finde ham.

Jeg så en flod af flydende sølv og guld strømme fra hans trone til jorden. De, der fandt denne flod og drak af den, blev umætteligt tørstige efter Gud. Dette fik dem til at begynde at følge floden til dens kilde, den der sidder på tronen. De, der lige vendte sig i hans retning, begyndte at se mere lys, og deres vej blev mere klar.

Sølv taler om forløsning. Sølvet i denne flod taler om forløsning, der strømmer til os, som vil begynde at forløse alt i vores liv, hvis vi vil tage del i det - inklusive forhold, fejltagelser, endda ulykker og angreb fra fjenden, som efterlod os eller vores kære sårede. Han vil gøre alt dette til det gode for dem, der elsker ham og er kaldet i overensstemmelse med hans hensigt. De, der virkelig elsker ham, søger ham.

Guldet taler om hans guddommelige natur. De, der drikker af denne flod, vil blive ændret til hans natur, når de drikker. De, der har siddet fast i et åndeligt spor, vil begynde at dukke op, overvinde personlige fæstninger der har holdt dem tilbage i lang tid, og virkelig begynde at udvise Åndens frugt. Kristne vil blive kendt på deres kærlighed. Den største gave, som et menneske kan have, er en hunger og tørst efter Gud og et dybt ønske om at kende hans veje – dette vil øges hos dem, der søger ham. Hvis du reagerer på denne sult, vil du lære Herren meget bedre at kende, kende hans stemme bedre og følge ham tættere, end du nogensinde har gjort. Herrens fred og nåde vil være over dig, så dette vil starte den mest produktive, frugtbare tid i dit liv.

Radikale forandringer vil komme i livet for dem, der kaster den fremherskende lunkenhed af sig og søger Herren og hans vilje for deres liv af et helt hjerte. De fleste af disse radikale ændringer vil dog begynde meget beskedent. Hvis du føler dig kaldet til at tilbringe en time om dagen med Herren i bøn, men har haft problemer med at gøre dette, så start med fem minutter om dagen. Husk, at enhver opgave kan udføres, hvis den er opdelt i små trin. Mange vil hurtigt blive frustrerede, hvis de forsøger at starte med en time om dagen, men alle kan klare fem minutter. Hvis du kun vil bruge fem minutter om dagen, vil du hurtigt finde dig selv at tage ti og derefter tyve, efterhånden som du bliver afhængig af bøn og Herrens nærvær. Ved årets udgang vil du have svært ved at bruge bare en time om dagen i bøn.

Ligeledes bør enhver troende tilbringe noget tid i skrifterne hver dag, ellers vil deres åndelige liv i bedste fald være blodmangel. Prøv dog ikke at læse for meget. Start med et kapitel om dagen. Øg dette gradvist, efterhånden som din sult tiltager. Søg efter at høre ordets stemme selv, ikke kun hans ord.

Mange mennesker har oplevet dybtgående ændringer i deres liv ved at gå hurtigt på tv. Nogle er blevet ændret så meget, at de smed deres tv ud. Hvis tv ødelægger dit liv, stjæler den kvalitetstid, den du burde tilbringe med Herren eller din familie, så sluk det kun én aften om ugen og tilbring den tid med Herren eller i samtale med din familie – det kan ændre dit liv og deres. Igen, efter at have gjort dette en aften om ugen, vil du snart tilføje endnu en aften. Snart vil du opleve, at du sjældent tænder for dit fjernsyn, og så vil det være med formål, ikke bare tilfældigt at finde noget at underholde dig, hvilket normalt er et symptom på et tomt, formålsløst, åndeligt liv.

De, der søger Herren i 2007, vil se ham arbejde for at bringe deres liv tilbage i overensstemmelse med hans hensigt. Dette vil kræve nogle ændringer for mange, herunder geografiske ændringer, jobskifte osv. Forandring kan være hårdt, men det er det værd. Meget af dette er, at Herren gør os fleksible igen, så vi vil være i stand til at holde på hans Ånds nye vin. Med den flod, han frigiver fra sin trone, vil mange nye kirker, endda nye bevægelser, begynde på tørre steder. Floder vil begynde at flyde i ørkener. Enhver tør og tørstig sjæl, der søger ham, vil smage hans liv i år på en ny og frisk måde.

Jeg så også Herren uddele mange eksamensbeviser til dem, der er profetisk begavede. Mange, der trofast har arbejdet på et niveau, er ved at blive ophøjet til det næste. Næsten alle disse gik fra folkeskole til mellemskole, men dette er et betydeligt fremskridt, og udbredt troværdighed vil snart komme til den profetiske tjeneste i kirken. Dette vil bringe stigende begejstring og håb til skarer af lokale kirker, som ligeledes vil begynde at gøre fremskridt i Herrens ting. Jeg så en temperaturmåler over trængslerne i verden, og den var stigende. Problemerne vil øges, især naturkatastrofer, men også konflikter mellem nationer. Men Herren vil tilbageholde og vil ikke lade disse gå ud over en forudbestemt grænse på grund af hans folks bønner, som også vil vokse i det kommende år. Mange problemer bliver tilladt, fordi hans folk ikke beder, og dette vil vække dem til den autoritet, de har i bøn. De, der vil vende deres forfængelige fantasi og deres bekymringer til forbøn, vil ikke kun ændre deres eget liv, men også mange andre. I de næste to år vil Guds folk søge tid til at bede ligesom deres daglige mad. I tiden derefter vil det blive som ilt, hvor hans folk næsten ikke kan trække vejret uden også at bede. Hans hus vil være et bedehus.

Ugens Ord 2007
OP