Indhold
Ugen's Ord 2005
1 Det Bedste År I Dit Liv.
af Rick Joyner

Når vi begynder dette år med vores studie af bibelske profetier om de sidste dage, har vi beviser på deres opfyldelse på hver nyhedsstation. Herren sagde i Mark 13:8: "For nation skal rejse sig mod folk og rige mod rige; der vil være jordskælv forskellige steder; der vil også være hungersnød. Disse ting er kun begyndelsen på fødselsveer." Vi ser bestemt nationer rejse sig mod hinanden, såvel som jordskælv og hungersnød. Dette er dog ikke slutningen, men snarere "begyndelsen af fødselsveerne." Enhver mor ved, at når fødslen kommer tættere på, bliver veerne eller fødselsveerne både intense og hyppigere. Derfor kan vi forvente, at disse ting vil stige, efterhånden som vi kommer tættere og tættere på slutningen af denne tidsalder. Vi får at vide i Hebræerne 12:26-29:
Og hans røst rystede jorden dengang, men nu har han lovet og sagt: "Endnu en gang vil jeg ryste ikke blot jorden, men også himlen." Dette udtryk, "endnu en gang", betegner fjernelsen af de ting, der kan rystes, som af skabte ting, for at de ting, der ikke kan rystes, kan forblive. Derfor, eftersom vi modtager et rige, som ikke kan rokkes, så lad os vise taknemmelighed, hvorved vi kan tilbyde Gud en antagelig tjeneste med ærbødighed og ærefrygt; thi vor Gud er en fortærende Ild.

Efterhånden som vi fortsætter mod slutningen af denne tidsalder, kan vi forvente, at rystelsen tiltager, indtil alt, der kan rystes, vil blive rystet, og alt, der kan fjernes, vil blive fjernet. Men vi har et rige, som ikke kan rokkes, og derfor tager vi os tid i denne undersøgelse til at evaluere med hver profeti, hvad vores forberedelse bør være, for at vores liv kan blive etableret i det rige. Vi vil derfor overveje erfaringerne fra det seneste jordskælv og tsunamier, som er mangfoldige og afgørende for vores tid. Vi kan også begynde at se et mønster i dem, der kan hjælpe os med at forstå timingen af, hvad der kommer.

Verdens stressniveau steg flere grader i 2004. Det vil fortsætte med at stige, men for dem, der bygger deres liv på det rige, der "ikke er af denne verden", vil fredsniveauet stige tilsvarende. I stedet for frygt vil kristne opleve mere tro, håb og kærlighed. Dette er året for Herrens glæde.

Hvordan kan vi føle glæde, når der er så megen strid og lidelse omkring os? Det kan vi, hvis vores liv er mere i Kristus og i de himmelske steder end på jorden. Herren sidder ikke i himlen og vrider sine hænder, bekymrer sig om, hvad der kommer, og det er de, der bliver i ham heller ikke. Flere og flere sande kristne kommer til at stå frem som en meget anderledes ånd end nogen anden på jorden.

Dette betyder ikke, at vi er ufølsomme over for lidelsen. Men al lidelse på jorden er resultatet af menneskehedens fald og vores adskillelse fra Gud. Det eneste middel mod lidelsen er menneskehedens omvendelse og forsoning med Gud. Det er det, vi er her for - at hjælpe verden med at blive forsonet med Gud.

Vi bør være taknemmelige for de nationer, der kommer tsunami-ofrene til hjælp. Dette er den rigtige og ædle ting at gøre. Men vi kommer ind i en tid, hvor ingen menneskelig indsats vil være i stand til at klare det, der sker. Det er fordi vi kommer til det tidspunkt, hvor hele skabelsen vil lære, at vi ikke kan leve, medmindre vi er i harmoni med Gud. Det, der kommer, vil være langt hinsides menneskelig afhjælpning, men Gud vil komme og frelse os. Dette er ikke slutningen – det er begyndelsen! En ny begyndelse for hele jorden!

Hver fødsel er smertefuld og rodet. Men når barnet bliver født, er glæden så stor, at smerten hurtigt glemmes. Kong David opfattede nådens tidsalder tusind år før den kom, og levede i den dengang, og blev dermed en profeti om, hvad der skulle komme. Vi er også kaldet til at leve i den kommende tidsalder, nu!

Vi er kaldet til at leve af den kommende tids kræfter og vokse i dem. Dette må være vores dag for dag forfølgelse. Det må være vores mål at være meget tættere på Herren ved udgangen af dette år, end vi er nu. Vi skal vokse i tro, kærlighed, glæde, fred og tålmodighed ... vi skal også vokse i kraften til at demonstrere disse for den verden, der vil blive mere og mere desperat efter dem.

Dette år bliver et år for den hurtigste åndelige vækst, som kirken har oplevet siden dens begyndelse. Vi så mange store mirakler sidste år, ligesom vi blev lovet, men vi vil se mange flere og meget større i år. Grunden til, at vi ser mirakler, er imidlertid, fordi vi har brug for dem. Det vil være det værd at komme tættere på Herren og se hans rige komme. Glem aldrig, at når vi ser disse ting ske, er det tid til at se op og glæde os, fordi vores forløsning nærmer sig!

1 Græm dig ikke over Ugerningsmænd, misund ikke dem, der gør Uret! 2 Thi hastigt svides de af som Græsset, visner som det friske Grønne. 3 Stol på Herren og gør det gode, bo i Landet og læg Vind på Troskab, 4 da skal du have din Fryd i Herren, og han skal give dig, hvad dit Hjerte attrår. 5 Vælt din Vej på Herren, stol på ham, så griber han ind 6 og fører din Retfærdighed frem som Lyset, din Ret som den klare Dag. 7 Vær stille for Herren og bi på ham, græm dig ej over den, der har Held, over den, der farer med Rænker. 8 Tæm din Harme, lad Vreden fare, græm dig ikke, det volder kun Harm. 9 Thi Ugerningsmænd skal ryddes ud, men de, der bier på Herren, skal arve Landet. 10 En liden Stund, og den gudløse er ikke mere; ser du hen til hans Sted, så er han der ikke. 11 Men de sagtmodige skal arve Landet, de fryder sig ved megen Fred. (Salme 37:1-11).

Ugens Ord 2
OP