Indhold
Ugen's Ord 2004
45 Dyret og Bruden
af Rick Joyner

I Åbenbaringsbogen 13 får vi fortalt om dyret, der søger at sætte et mærke på alle, der tilbeder det, så ingen kan købe, sælge eller handle, medmindre de har hans mærke. Utallige timer har været brugt af mange hengivne kristne på at forsøge at forudse i hvilken form dette mærke ville komme, så de kunne undgå at tage det. Det kan virke som en forsimpling, men vi vil bruge et par minutter i løbet af de næste par uger til at forstå dette dyr og mærket, samt hvordan vi ikke tager det på, udfra Skriftens klare lære. For det første, for noget så vigtigt, vil det sømme sig at læse de få vers, der omhandler det, som jeg har kopieret nedenfor. Jeg vil også komme med en kort kommentar efter hver.

Åb 13:11-18.
11. Og jeg så et andet dyr stige op af jorden, og det havde to horn ligesom et lam, men talte som en drage.
Åb. 16:13, 19;20. Dan. 8:3. Matt. 7:15, 24:11,24. FALSK PROFET (Åb. 13:11-17), 16:13.
12. Og det udøver det første dyrs hele magt for dets øjne og får jorden
og alle dem, der bor på den, til at tilbede det første dyr, hvis dødshug blev lægt.
13. Og det gør store tegn, så det endog får ild til at falde fra himmelen ned på jorden for menneskenes øjne.
Matt. 24:24. 2 Tess. 2:9f. TEGN (Åb. 13:13-14), 15:1.
14. Og det forfører dem, der bor på jorden, ved de tegn, som det fik magt til at gøre for dyrets øjne,
og det opfordrer dem, der bor på jorden, til at lave et billede af dyret, der har sværdhugget, men atter kom til live.
Åb. 19:20.
15. Og det fik magt til at give dyrets billede livsånde, så dyrets billede endog kunne tale
og lade alle dræbe, som ikke ville tilbede dyrets billede.
Dan. 3:5f.
16. Og det får alle, både små og store, rige og fattige, frie og trælle, til at give sig selv et mærke på deres højre hånd eller på deres pande,
17. for at ingen skal kunne købe og sælge uden den, som har mærket: dyrets navn eller dets navns tal.
18. Her gælder det at have visdom. Lad den, der har forstand, udregne dyrets tal; thi det er et menneskes tal, og dets tal er 666.
Åb. 17:9.

Den eneste måde til ikke at tage mærket på, uanset hvilken form det kommer eller er kommet, er ikke at tilbede udyret. Vigtigere end at skelne karakteren af mærket er at skelne dyrets natur.

Som vi ser i Åbenbaringen 13:11, "stiger dette dyr op af jorden." Dette taler om jordisk sind. Jordisk tankegang dækker over alt fra materialisme til humanismens religion, der placerer mennesket i centrum for alting i stedet for Gud. Kort sagt må vi ikke give os selv til jordisk sind, men det, der kommer ned ovenover fra Herren, og som holder vores hjerte og vores opmærksomhed på tingene fra himmelen. Vejen til ikke engang at blive fristet til at tage dyrets mærke er at kende Herren som vores kilde. Hvis han er vores kilde, er vi ligeglade med, om vi kan købe, sælge eller handle. Det er grunden til, at vi nu energisk skal stræbe efter at kende Herren som vores kilde.

Åb 14:9-12.
9. Og endnu en engel, den tredje, fulgte dem; han råbte med høj røst
»Hvis nogen tilbeder dyret og dets billede og tager dets mærke på sin pande eller på sin hånd,
Åb. 13:16. ANTIKRIST Åb. 16:13. FORTABELSE (Åb. 14:9-11), 19:3.
10. så skal han drikke af Guds harmes vin, som er skænket ublandet i Han's vredes bæger; og
han skal pines med ild og svovl for de hellige engles og for Lammets øjne.
Åb. 19:20, 20.10. Sal. 75:9. Es. 51:17. Jer. 25:15. ENGLE Åb. 15:1. GUD'S VREDE Åb. 16:1ff.
11. Og røgen fra deres pine stiger op i evighedernes evigheder; og
de har ikke hvile hverken dag eller nat, de, som tilbeder dyret og dets billede, og enhver, der tager dets navn som mærke.«
Åb. 19:3. Es. 34:9f.
12. Her gælder det om udholdenhed for de hellige, der holder fast ved Guds bud og troen på Jesus.
Åb. 13:10

Som vi læser i kapitel 13, vil de, der ikke tager dyrets mærke, føle dyrets vrede. De, der tager dyrets mærke, vil lide under Guds vrede. Vi må beslutte nu, hvis vrede vi skal lide under. Man vil give midlertidig lindring og sikkerhed. De, der elsker deres trøst og liv i denne verden mere end Kristus, vil gå på kompromis. De, der er sande tilbedere af Gud og elsker ham endnu mere end deres liv i denne verden, vil for evigt blive bevist af denne hengivenhed.

Vi må beslutte, at vi ikke vil tilbede dyret eller tage dets mærke. Den måde, vi ikke vil gøre dette på, findes i vers 12: "Her er de helliges udholdenhed, som holder Guds bud og deres tro på Jesus." Vi må indstille vores hjerter nu og befæste dem dagligt, så vi vil tilbede Gud alene, at vi vil adlyde ham og bevare vores tro på Jesus.

Og den første engel gik hen og hældte sin skål ud i jorden; og det blev et afskyeligt og ondartet sår på de mænd, som havde dyrets mærke, og som tilbad dets billede (Åb. 16:2).

Selv de jordiske fordele ved at tage dyrets mærke vil ikke vare længe. For dem, der går på kompromis for lethedens skyld i dette liv, vil smerten føles ret hurtigt.
Og Dyret blev grebet, og med det den falske Profet, som gjorde Tegnene i dets Ansigt, hvorved han forførte dem, som havde modtaget Dyrets Mærke, og dem, der tilbad dets Billede; disse to blev kastet levende i ildsøen, som brænder med svovl (Åb. 19:20).

Herrens sejr over denne ondskab, der er kommet over hele jorden, vil være hurtig og total.

Og jeg så troner, og de satte sig på dem, og dommen blev givet dem. Og jeg så sjælene hos dem, som var blevet halshugget på grund af Jesu vidnesbyrd og på grund af Guds ord, og dem, som ikke havde tilbedt dyret eller dets billede og ikke havde fået mærket på deres pande og på deres hånd. ; og de blev levende og regerede med Kristus i tusind år (Åb 20:4).

Belønningen ved at tilbede Gud alene vil gøre enhver pris, vi skal betale i dette liv, det værd. Vi skal nu indstille vores hjerter som Daniel og som mange af vores brødre gennem kirketiden og være villige til at blive kastet for løverne i stedet for at gå på kompromis med vores hengivenhed til Gud alene. Som Herren tydeligt sagde i:

Mattæus 10:34-39: "Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden; jeg er ikke kommet for at bringe fred, men et sværd. "For jeg er kommet for at sætte en mand op mod sin far, en datter mod sin mor og en svigerdatter mod sin svigermoder; og en mands fjender skal være hans husstandsmedlemmer. "Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke værdig, og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke værdig. "Og den, der ikke tager sit kors og følger efter mig, er mig ikke værdig. "Den, der har fundet sit liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv for min skyld, skal finde det."

Som vi tidligere har dækket i skrifter som Esajas 60, ser vi, at når mørket dækker jorden og dybt mørke menneskerne, vil Herrens herlighed stige og vise sig over hans folk. Til dato var tiden for kirkens største herlighed det første århundrede. Dette var, da valget om at tjene Herren næsten altid betød at risikere dit liv i denne verden. At være villig til at tjene som lederskab i kirken dengang var en stor ære, fordi det næsten helt sikkert markerede dem for døden. Dette frembragte en renhed af hengivenhed, som Herren kunne støtte med sin herlighed. Sådan bliver det igen. I den tid, hvor dybt mørke vil dække folket, vil Herrens største herlighed blive åbenbaret over hans folk. Mens dyret og dets ultimative afgudsdyrkelse vil blive manifesteret på jorden.

En ting er sikkert - enhver pris, vi skal betale i dette liv, vil være det værd!

Da dette er uge 45 af vores studie i år, følte jeg en stærk opmuntring til at læse Salme 45, som jeg synes er mest passende, og jeg har kopieret den nedenfor:

2 Mit Hjerte svulmer af liflige Ord, jeg kvæder mit Kvad til Kongens Pris, som Hurtigskriverens Pen er min Tunge. 3 Den skønneste er du af Menneskens Børn, Ynde er udgydt på dine Læber, derfor velsignede Gud dig for evigt. 4 Omgjord din Lænd med Sværdet, o Helt, 5 Lykken følge din Højhed og Hæder, far frem for Sandhedens Sag, for Ydmyghed og Retfærd, din høj re lære dig frygtelige Ting! 6 Dine Pile er hvæssede, Folkeslag falder for din Fod, Kongens Fjender rammes i Hjertet. 7 Din Trone, o Gud, står evigt fast, en Retfærds Stav er din Kongestav. 8 Du elsker Ret og hader Uret; derfor salvede Gud, din Gud, dig med Glædens Olie fremfor dine Fæller, 9 af Myrra, Aloe og Kassia dufter alle dine Klæder. Du glædes ved Strengeleg fra Elfenbenshaller, 10 Kongedøtre står i kostbare Klæder, Dronningen i Ofrguldets Skrud ved din højre. 11 Hør, min Datter, opmærksomt og bøj dit Øre : Glem dit Folk og din Faders Hus, 12 at Kongen må attrå din Skønhed, thi han er din Herre. 13 Tyrus's Datter skal hylde dig med Gaver, Folkets Rigmænd bejle til din Yndest. 14 Idel Pragt er Kongedatteren, hendes Dragt er Perler, stukket i Guld; 15 fulgt af Jomfruer føres hun frem i broget Pragt, Veninderne fører hende hen til Kongen. 16 De føres frem under Glæde og Jubel, holder deres Indtog i Kongens Palads. 17 Dine Sønner træde ind i dine Fædres Sted, sæt dem til Fyrster rundt i Landet! 18 Jeg vil minde om dit Navn fra Slægt til Slægt; derfor skal Folkene love dig evigt og altid.

Ugens Ord 46
OP