Indhold
Ugen's Ord 2004
22 Sejre Over Dyret
af Rick Joyner

I sidste uge begyndte vi vores studium af dyret og "dyrets mærke" (Åbenbaringen 16:2). Som sagt, fordi dette dyr kommer "op af jorden" (Åbenbaringen 13:11), taler dette om, at det er båret ud af humanisme eller jordisk sind. Vi ved også, at "dyrets mærke" er et økonomisk mærke, der gør det muligt at "købe, sælge eller handle." Derfor kan vi forvente, at de økonomiske systemer på denne jord bliver mere og mere humanistiske og kræver mere og mere troskab til humanismens religion.

Hvis vi nærmer os denne tid, hvilket det synes indlysende, at vi er, kan man antage, at det vil blive stadig sværere at få succes i denne verdens økonomi uden at gå på kompromis med flere og flere af de grundlæggende spørgsmål i vores tro. Det vil være rigtigt på mange måder, men der er en anden vigtig faktor, som vi skal overveje. Herren er også ved at etablere grundlaget for sit rige på jorden.

Der er en anden økonomi på jorden! Det vil i sidste ende være det mest succesfulde af alle. Som vi læser i Daniel 2 om statuen, der repræsenterede denne verdens kongeriger, vil en sten ramme fødderne af denne statue, og statuen vil falde. Den lille sten vil vokse til et bjerg og så fylde hele jorden.

Det er vigtigt, at vi forstår, hvordan Guds rige også kommer på dette tidspunkt, ellers vil vi overreagere på de ting, der sker i verden, og derved fejle ved at være en del af Guds løsning, som han stille til rådighed for enhver plan af djævel. Vores mål er ikke bare at flygte fra denne verdens økonomi, men at være en del af at etablere en, der er større og har mere substans og styrke end noget, verden har.

Det er på grund af ondskabens rod, som er kærligheden til penge, og dyrets komme og dets mærke, at forståelsen af kristen økonomi kommer til at blive et af de vigtige spørgsmål i vor tid. Vi skulle dog ikke ønske at studere dette bare af disse grunde, men for at adlyde Gud og gøre alt efter hans veje. Af denne grund vil vi, når vi studerer dette dyr og de nuværende systemer i denne verden og dens økonomi, give endnu mere opmærksomhed på Guds rige og leve efter Herrens veje i disse ting.

Når vi fortsætter, tror jeg, at du ikke kun vil finde disse principper interessante, men overbevisende og livsændrende. En grundlæggende opfordring til enhver kristen er at leve i sejr i disse ting, og at gøre det er slet ikke kompliceret. Men at gøre det inkluderer ikke kun viden om disse bibelske profetier og hvad der sker i verden, men det kræver at leve efter og manifestere Åndens frugt. Det vil kræve kærlighed, tro, tålmodighed...

At tjene Herren, som vi er kaldet til i denne tid, kræver, at hver af os har følgende grundlæggende økonomiske plan for vores liv:

1 Vi lever af den ubegrænsede forsyning af Guds rige og har overflod til alt, hvad vi er kaldet til at gøre.
2 Vi skylder ingen andet end at elske dem.


Det er enkelheden i Guds økonomiske plan. Dette er toppen af bjerget, men for at komme dertil skal vi forstå, hvor vi er, og hvad der er den hurtigste vej til toppen. Vi kan faktisk dække dette på blot et par uger. Det vil tage lidt længere tid for os at komme til toppen af dette bjerg, men vi kan nå dertil, og det skal vi. Vi tror måske, at penge ikke er så vigtige for Gud, og det er de ikke, men hvordan vi håndterer dem er. Som Herren Jesus selv sagde i:

Lukas 16:10-13.
10 "Den, der er tro i de små ting, er også tro i meget, og den, som er uærlig i de små tingg er også uærlig i meget.
11 Derfor, hvis du ikke har været trofaste i brugen af jordiske rigdom, hvem vil overlade de sande rigdomme til dig?
12 Og hvis du ikke har været tro i brug af den [jordiske rigdom] , som tilhører en anden
[Gud eller mennesket, og som du er en administrator for], hvem vil give dig det, som er dit eget?
13 Ingen tjener kan tjene to herrer; for enten vil han hade den ene og elske den anden, eller han vil være hengiven til den ene og ringeagte den anden. Du kan ikke tjene både Gud og mammon
[dvs., dine jordiske ejendele eller noget andet, du har tillid til i og er afhængige af i stedet for Gud]."

Vores mål bør aldrig være at træffe beslutninger baseret på penge, men på Guds vilje. Penge gives for at tjene os, og vi må aldrig blive pengenes tjenere. De, der er frie på denne måde, vil være de mest frie og magtfulde mennesker på jorden i de kommende tider. Der er ingen på denne jord, selv antikristen, der er mere magtfuld end en, der er i centrum af Guds vilje med deres liv. De mindste i Guds rige har langt mere magt i sig end alle antikristerne tilsammen. Vores formål med at være her er at leve i og repræsentere Guds rige i alt, hvad vi gør.

Gud har en anden økonomi, og hvis vores liv er bygget på den, vil vi overhovedet være ligeglade med, om vi kan købe, sælge eller handle med denne verdens økonomi. At leve efter den økonomi burde være et grundlæggende mål for enhver kristen. De, der bygger deres liv på Guds økonomi, vil aldrig frygte, hvad der sker i verdens økonomi. De vil ikke kun være tilstrækkeligt sørget for i alle ting, men de vil "have overflod til enhver god gerning" (2. Korintherbrev 9:8) .

Ugens Ord 23
OP