Indhold
Ugen's Ord 2003
37 En Nations Redning 2
af Rick Joyner

For et par uger siden skrev jeg, at den hjælp, USA gav til Israel, ikke var hjælp, men tilbagebetaling af en gæld. Min begrundelse for dette er, fordi et lidt kendt faktum om uafhængighedskrigen er, at George Washingtons kontinentale hær hovedsageligt blev finansieret af en jødisk mand ved navn Haim Solomon. Salomon gjorde dette, fordi han forudså, at USA ville blive et tilflugtssted for det forfulgte jødiske folk. Salomo døde nødlidende, fordi han havde brugt hele sin formue til dette formål. Jeg har endnu ikke været i stand til at finde ud af, hvor meget han gav, og hvor meget det ville være i dag med de påløbne renter, men jeg tror, vi ville finde det meget tæt på det, vi har givet til Israel.

Så betyder det, at USA skylder denne gæld? Ja. Dette er et grundlæggende rigesprincip, som er vigtigt for os at forstå, hvis vi skal forstå grundlaget for begivenhederne i slutningen af denne tidsalder. Vores grund til denne undersøgelse er mere end blot at prøve at forstå, hvad der kommer til at ske i de sidste dage, men hvorfor. Vi ønsker at opnå en forståelse af de principper og handlinger, der fører til de kommende begivenheder, så vi kan være i enhed med Herren og Han's hensigter.

Lovene om såning og høst er primære kræfter i alt, hvad der sker i slutningen af tidsalderen, både på godt og ondt. Et andet primært princip, der leder mange af begivenhederne ved afslutningen af denne tidsalder, er Guds retfærdighed. Vi skal også huske, at Han's retfærdighed er evig, hvilket betyder, at der ikke er nogen tidsbegrænsninger for, hvornår retfærdigheden skal regnes med. Disse to principper er afgørende at huske på gennem hele denne undersøgelse, og hvis vi er kloge, gennem hele vores eget liv.

Som Herren sagde i Matthæus 13:39, "...høsten er tidens ende..." Høsten er høsten af alt, hvad der er blevet sået, det gode og det onde. Begge er ved at komme til fuld modenhed på dette tidspunkt. Dette omfatter religioner, filosofier, autoriteter, kulturelle traditioner og så videre. De vil alle blive klar over, hvad deres natur egentlig er, efterhånden som denne modenhed finder sted.

I Salme 89:14 får vi at vide: "Retfærdighed og ret er grundlaget for din trone..." Når vi taler om slutningen på denne tidsalder, taler vi i virkeligheden om begyndelsen af den kommende tidsalder, som er tiden hvor Jesus vil regere med Han's brud over jorden. Han kommer for at oprette sit rige. Som forberedelse på dette skal alle ting åbenbares i deres sande natur, så Herrens retfærdighed og ret, som kommer, tydeligt kan ses.

Vi læser også i anden del af Salme 89:14, "...barmhjertighed og sandhed går for dit ansigt." Dette kunne være blevet oversat, "sandhedens barmhjertighed går foran dig." Før Herren sender dom, har Han altid været barmhjertig nok til at sende sandheden først. Han's sandhed er barmhjertighed. Sandheden er at bringe overbevisning og omvendelse, så Han ikke behøver at sende dom. Dette er barmhjertighed, fordi Han ifølge retfærdighedens lov ikke behøver at gøre dette – vi fortjener at høste, hvad vi har sået.

I min opfattelse af Guds tidsplan har Han vist barmhjertighed og sendt os sandhed i meget lang tid. Det vil ikke vare evigt. For mange, endda mange, der hævder at være kristne, har Prædikeren 8:11 været sandt: "Fordi dommen mod en ond gerning ikke fuldbyrdes hurtigt, derfor er menneskenes børns hjerter blandt dem givet fuldt ud til at gøre det onde." En del af Herrens barmhjertighed, når vi kommer tættere på tidsalderens skift er, at konsekvenserne af vores handlinger vil begynde at komme hurtigere. Dette er barmhjertighed.

En primær faktor, gennem hvilken Herren vil prøve nationerne, er deres behandling af det jødiske folk. Herren lovede Abraham, at hans afkom ville være en velsignelse for alle nationerne på jordens overflade, og det har de været. Ikke alene modtog vi vores Frelser og Skrifterne gennem dem, men de har også været en velsignelse kulturelt, økonomisk og er sædvanligvis de allerbedste borgere i enhver nation, hvor de har opholdt sig, og virkelig søger det gode for disse nationer. Hvordan nationerne behandler dem er et meget godt barometer for, om den nation har potentialet til at "blive vor Herres rige" (Åbenbaringen 11:15) eller ej. De, der ikke kvalificerer sig, vil blive tilintetgjort som nationer, som det fremgår klart af Skriften. Alle nationers skæbne bliver virkelig vejet i balance nu.

Jeg maler bevidst med en meget bred pensel på dette tidspunkt. Jeg forsøger at så nogle tanker til overvejelse, men har til hensigt fuldt ud at etablere hver enkelt i skrifterne i de kommende uger. Målet er at give os et sundt bibelsk verdensbillede, der er et mønster, hvorfra kommende begivenheder bedre kan forstås, såvel som Guds tidsplaner på jorden.

Ugens Ord 38
OP