Indhold
Ugen's Ord 2002
37 Målet For En Tjeneste.
af Rick Joyner

I denne uge fortsætter vi studiet af formålet med at udstyre de tjenester, der er opført i Efeserbrevet 4:11, med hvad der må betragtes som et af de mest fantastiske vers i skrifterne, Ef. 4:13. Det hedder, at disse tjenester er givet:

Indtil vi alle [kan blive udviklet, kommer ind i,] opnå enhed i troen og i forståelse af
[fuld og nøjagtig] kundskab om og kendskab til Guds Søn, vokse åndeligt til en moden troende,
[fuldkommen personlighed, som intet mindre er den standard,
højden af Kristi egen fuldkommenhed] til det mål af vækst, da vi kan rumme Kristi fylde, og fuldstændig findes i Ham
[Han's manifesteret åndelige fuldstændighed og udøve vores åndelige gaver i enhed],
Ef. 3:18-19. 1 Kor. 14:20. 2 Pet. 3:18. TRO Ef.6:16. ENDETIDEN (Ef. 4:13-15), Fil. 1:6.

Jeg sætter stor pris på de fornyelsesbevægelser og vækkelser, der er opstået i sådanne steder som Toronto og Pensacola. Folk fra hele verden vil strømme til en kirke, hvis det ser ud til, at Helligånden bevæger sig der på en særlig måde. Det er opmuntrende, at så mange mennesker ville være så sultne efter, at Gud skulle gøre dette. Men har du nogensinde hørt om mennesker, der strømmede til en kirke hvor som helst på jorden, fordi den havde "nået Kristi fulde vækst?" Sådan noget virker vildt overmodigt og uforståeligt, men det er det, enhver menighed på jorden burde søge. Faktisk er det den eneste bibelske målestok for en virkelig moden kirke.

Dette betyder også, at enhver, der hævder, atder ikke er brug for apostle og profeter i dag, ikke har læst dette vers, som klart siger, at alle tjenester er givet "indtil" vi kommer til målet for den vækst, der hører til selve Kristi fylde. Hvis vi ikke har opnået dette endnu, hvilket ingen bestrider, har vi stadig brug for disse tjenester.

Det er også sådan, at når vi måler den sande effektivitet af enhver tjeneste – er de mennesker, som vi betjener,

1) vokser i enhed med resten af legemet,
2) vokser i kundskaben om Guds Søn,
3) bliver modne i vækst ind i selve Kristi fylde?

Der er ingen måde, dette kan opnås ved blot menneskelig indsats, og det var derfor, Herren sagde i begyndelsen, at Han ville bygge Han's kirke. Kun Helligånden, der arbejder gennem os, kan opfylde det sande formål med tjenesten. Dette er grunden til, at Helligånden blev givet til kirken. Hvis dette er sandt, hvorfor er vi så tilbøjelige til at måle præstationernes succes ud fra de projekter, de producerer, snarere end ud fra, hvordan de mennesker, de tjener for, vokser op i Kristus?

Det vigtigste spørgsmål, som ethvert tjeneste må stille sig (uanset om de er lederen af et kirkesamfund eller lederen af en hjemmegruppe) er: bliver de mennesker, vi betjener for, mere kristuslignende?

Hvordan ser "målet på den vækst som tilhører Kristus" ud? Det er simpelthen at være som Ham og gøre de gerninger, som Han gjorde. Da Herren vandrede på jorden, var Han sammensætningen af alle Åndens gaver og alle de tjenester, der er anført i Efeserne 4:11. Siden Han steg op og gav disse gaver til mennesker, har vi mange mennesker, som får forskellige aspekter af Kristi tjeneste. Derfor må vi mødes for at manifestere "Kristi fylde". Herren har sammensat Han's legeme, så vi alle får brug for hinanden. Det er derfor, disse tjenester er givet "indtil vi alle", når dette, ikke kun indtil nogle opnår det. Derfor, for at nogen af os kan opfylde vores formål, må vi være forbundet med hinanden, hvilket sandsynligvis er grunden til, at "troens enhed" er nævnt først i dette vers. Så det første vi burde kigge efter i en kirke, som er på vej til at opfylde sit sande formål, er at det vokser i enhed. Dette er bestemt en af grundene til, at Herren viede så meget af den største og mest omfattende bøn, at Han bad her på jorden for Han's folks enhed.

Den næste ting, vi bør se efter, som er relateret til den første, er, for hver enkelter kaldt til at vokse op til Kristi karakter, som manifesteres af Åndens frugt. Dette er naturligvis grundlaget for enhver sand enhed, men det er mere end for enhed – det er sådan, at vi kan åbenbare Herrens hjerte og Han's veje for verden. Vi skal altid huske på, at Faderens budskab til verden er Han's søn. Han's budskab til verden gennem os er manifestationen af Han's Søn i os.

Kirken fik alle Kristi gaver, tjenester og karakter som bliver demonstreret af Åndens frugt for at gøre dette. Gaverne og tjenesterne fordeles til de forskellige lemmer, men sammen skulle hver menighed vokse hen imod at kunne gøre alt, hvad Herren gjorde, da Han vandrede på jorden. Dem med gaver til helbredelse bør vokse i deres gave, indtil de vandrer i fylden af det, Han vandrede i. Vi bør høre om dem, der er i stand til at helbrede alle, der kommer til dem, ligesom Jesus gjorde til tider. I sidste ende bliver kirken et sted, hvor alle, der har en sygdom, som ligger uden for lægestandens evne til at håndtere, vil gå i kirken for at blive helbredt. De, der har miraklernes gave, skulle vokse på samme måde, og vi skulle høre om dem, der mangfoldiggør mad som Jesus gjorde, dæmper storme, selv at gå på vandet og stoppe naturkatastrofer. Profeter vil opnå en sådan troværdighed, at verdens ledere slår en vej forbi deres dør for at søge deres hjælp.

Lyder dette for langt ude? For nogle vil gør ikke, og de vil forfølge det, indtil de når det. Kirken ved tidens afslutning vil blive alt, hvad kirken var kaldet til at være, og hele verden vil stå i ærefrygt for den, ligesom den gjorde, da Jesus vandrede på jorden. På det tidspunkt vil ingen måle effektiviteten af deres tjeneste ved de bygninger og andre projekter, de har rejst, men ved den Kristus lighed og guddommeligt magtfulde våben, som hun er blevet betroet med.

Ugens Ord 38
OP