Indhold
Ugen's Ord 2001
50 Den Højeste Plads i Kongeriget
af Rick Joyner.

Sidste uge så vi på hvor mange kristne der bad uden at få resultat, og at vi bliver fortalt i:

Jak. 5: 16.
16. Bekend derfor jeres synder for hverandre, og bed for hverandre, for at I må blive helbredt;
en retfærdigs bøn har en mægtigt virkende kraft.
4 Mos. 5:6-7. Ordsp. 15:29, 28:13. Joh. 9:31. BØN Judas v:20. RETFÆRDIG 1 Pet. 4:18.

Vor retfærdighed er ikke i os selv, men i Jesus’s kors. Hvis vi har omfavnet korset vil vi leve rettelig foran Gud, hvilken er ”retfærdighed.” Det er hvad vi bliver fortalt i:
Rom. 14:17.
17. For Guds rige består ikke i, hvad man spiser og drikker, men i retfærdighed og fred og glæde i Helligånden.
1 Kor. 4:20, 8:8. HELLIGE ÅND Rom. 15:19. MENNESKEÅND 1 Kor. 5:3.
GUD'S RIGE 1 Kor. 4:20. TROENDES GLÆDE Rom. 15:10. FRED Rom. 14:19.
.
Retfærdighed er meget mere end ikke at synde – det er tro Gud, have tro og tillid i Ham, hvilket forårsager os til at være varigt i Ham. Hvis vi udførligt forbliver i Ham og gør de gerninger Han gjorde, og som Han’s løfte – endda større gerninger. Lige efter at Herren var blevet forvandlet fandt Han at de disciple Han havde ladt tilbage var rendt ind i en dæmon de ikke kunne kaste ud. Han kastede den ud med et ord. Da Han’s disciple spurgte Ham hvorfor de ikke kunne gøre det, svarede Han og irettesatte dem for deres manglende tro (vantro).
Matt. 17:20.
20. Han svarede dem: Fordi I har så lidt tro; thi sandelig siger Jeg jer: hvis I har tro som et sennepsfrø, kan I sige til dette bjerg:
‘Flyt dig herfra og derhen,’ så skal det flytte sig; og intet vil være umuligt for jer.
Matt. 21:21. Mark. 11:23. Luk. 17:6. 1 Kor. 13:2. TRO Matt. 18:16. SANDELIG Matt. 19:28.

Hvis vi har så meget tro som et lille bitte sennepsfrø, vi kan flytte bjerge. Selvfølgelig frøet er ikke det fuldendte komplette produkt, men det skal først plantes, vandes, o.s.v., indtil det spire. Så behøver det at blive renset og gødet og bære frugt. Sådan er vores tro. Det er hvorfor vi bliver formanet til at ”opdyrk trofasthed”
Salme 37:3.
Stol på Herren og gør det gode, bo i landet og læg vind på troskab
Sal. 62:9. Ordsp. 2:21.

Trofasthed er at være opfyldt af tro. Alligevel, uden spørgsmål, erklærede Herren at det krævede ikke ret meget tro overhovedet til endda at flytte bjerge, og vandre på steder hvor ” intet er umuligt for dig.” Det er virkningsfuld bøn! Det er tilgængelig for os alle, og hvad mere er, det er det, der er ment med at skulle være den normale kristendom.

Hør så, hvis den lille smule tro kan flytte bjerge, hvad fortæller den så om vores tros’ nuværende tilstand??? Helt sikkert har vi brug for mere af den. Det skulle være et primær mål i vort liv. Som vi vokser i tro skulle forhindringerne eller bjergene, begynde at flytte sig, og flytte sig hurtigere. Vi skulle også vokse i tillid til at ingenting er umuligt for Gud. Af denne årsag skulle vi aldrig blive overraske; forskrække, skræmt eller mismodige ved de betingelser, vilkår, tilstande, forfatninger vi møder, men vide og kende at de er muligheder til at vokse i tro og se Gud’s herlighed.

Hvor meget herlighed ville det have bragt Herren at have haft flere kurve fyldt med brød og fisk til at føde de fem tusinde, og nogle få flere for at føde alle? Herligheden af miraklet, og den ære det gav Ham, kom ud af at Han gjorde så meget ud af så lidt. Vi tænker måske at Han har ærlig talt ikke ret meget at arbejde med når vi ser på os selv, vores fejler, fiaskoer, år af frygtløshed, o.s.v. ,og det er jo sandt, men Han elsker den slags muligheder. Som Paulus skriver i

1 Kor. 1:26-28.
26. For tænk på, hvordan det var ved jeres kaldelse, brødre, at I ikke var mange verdslig * vise, ikke mange mægtige, ikke mange fornemme; ordret: efter kødet
Matt. 11:25. Luk. 16:15. Joh. 7:47-48. Jak. 2:5.
27. men det, der var dårskab for verden, udvalgte Gud for at gøre de vise til skamme, og det, der var svagt for verden, udvalgte Gud for at gøre det stærke til skamme [afsløre deres skrøbelighed];
Es. 66:2. UDVÆLGELSE (1 Kor. 1:27-28), Gal. 1:15.
28. og det, for verden ringe og det foragtede, det, der ikke var noget udvalgte Gud for at gøre det, der var noget, til skamme, 2 Kor. 12:11.

Det er Guds storhed at gøre meget ud af lidt, det er derfor at Han brugte eksemplet med sennepsfrøet i stedet for at have brugt et stort egetræ. Vi kan læse en bemærkelsesværdig passage i:

Matt. 18:1-4.
1. I den samme stund kom disciplene hen til Jesus og sagde: »Hvem er mon den største i Himmeriget?«
Matt. v:1-5 jfr. Mark. 9:33-37. Luk. 9:46-48. Matt. 5:19. GUD'S RIGE (Matt. 18:1-4), 18:23ff. DISCIPLE (Matt. 18:1-4), 19:27-29.
2. Da kaldte Han på et lille barn, stillede det midt iblandt dem
3. og sagde: »Sandelig siger Jeg jer: hvis I ikke vender om og bliver som børn, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.
Matt. 19:14. Joh. 3:3. 1 Kor. 14:20. OMVENDELSE Mark. 1:4.
4. Den, der altså vil ydmyge sig og blive som dette barn, han er den største i Himmeriget.
Matt 23:11f. 1 Pet. 5:6.

Vi tænker måske at blive stor i Herren da må vi blive hvad mennesker vil opfatter som at være en stor tros’ mand eller kvinde som alle kan se op til, Men Herren siger faktisk at måden at gøre dette på er at blive ydmyg, endda som et lille barn! Hvordan kan det ske?

Et af de grundlæggende karakter af et barn, og af sande ydmyge, er at de er begge lærevillige, begærlig for at lære, og åben for at lære af næsten hvem som helst. Selvfølgelig har vi brug for at have dømmekraft, men mest af det vi kalder dømmekraft i dag har intet med det at gøre men er mistænksomhed og grundlæggende frygt som har mere med tillid i at djævlen bedrager os end at Hellig Ånden leder os til hele sandheden. Dette må forandres hvis vi skal være budbringer fra kongeriget hvis budskab ikke er bare ord, men også i kraft:

1 Kor. 4:20
20. Thi Guds rige består ikke i ord, men i kraft.
1 Kor. 2:4. Rom. 14:17. 1 Tess. 1:5. GUD'S RIGE RIGE 1 Kor. 6:9-10.
.
Som Jesus erklærede:

Matt. 24:14.
14. Og dette evangelium om Riget skal prædikes over hele jorden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene; og så skal enden komme.
Matt. 28:19. Luk. 24:47. FORKYNDELSE Matt. 28:19. GUD'S RIGE Matt. 25:1.

Budskabet om Riget som skal til at blive prædiket over hele jorden er et vidnesbyrd – dette må gøres før enden kan komme. Hvis du er en kristen som er i live i dag, hvilket jeg går ud fra siden du læser dette her, så er du kaldet til at være en af kraftbudbringerne til at prædike evangeliet om Riget. Det betyder ikke at du skal være en velformuleret, og veltalende taler – det der blot menes er at du må vokse i troen, lære at leve i Han’s Rige. Så vil dit liv være et budskab når bjergene flyttes foran dig.

Ugens Ord 51
OP