Indhold
Ugen's Ord 2001
44 Varig Vision
af Rick Joyner.

Efter at have talt om varig kærlighed, varig tro, vi må ha’ en varig vision hvis vi skal vedblive at gå på stien der føre til fuldendelse for vores kald. For os at have en vision som er varig, må det være den vision af hvad Gud har kaldt os til. Hvordan ved vi at visionen er den til hvilken Gud har kaldet os til?

Først, skulle det være vor hjertes dybeste, inderligste længsel. Herren skabte hver eneste af os med et formål før verdens grundvold. Han lagde det formål ned i vore hjerter, og der er ikke noget som helst andet som vil tilfredsstille os fuldstændigt indtil vi har opfyldt det formål. Levende vand kommer fra vor indre menneske. Vores hjertes dybeste længsel er hvad vi er blevet kaldet til at vandre i.

Selvfølgelig, på grund af synd og svaghed, eller tvungen religion og kontrol ånder der indgyder usikkerhed/ oprør, har mange en streng tid med kritisk at kende hvad der er deres hjertes dybeste længsel. Den grundlæggende måde Han tager sløret bort på der slører vore vision er ved at åbenbare Han’s herlighed for os. Mennesket blev skabt i Han’s billede, og når vi ser Ham og skuer Han’s herlighed kalder det, det frem i os vi er kaldt til at være og som er vores dybeste længsel i vort indre menneske. Det er hvad vi kan læse i:

2 Kor. 3:18.
18. Og alle vi, som med utildækket ansigt skuer Herrens herlighed’ i et spejl’,
forvandles til det samme billede, fra herlighed til herlighed, eftersom det kommer fra Åndens Herre.
Rom. 8:29, 12:2. 1 Kor. 13:12. 2 Kor. 4:4. Gal. 2:20, 4:19. 1 Joh. 3:2.

Herren’s herlighed er ikke bare en masse fantastiske farver, men Han’s karakter åbenbaret gennem Han’s gerninger. Det er det vi læse om vedrørende Han’s første mirakel i:

Joh. 2:11.
11. Således gjorde Jesus i Kana i Galilæa begyndelsen på Han's tegn [attesteret mirakler] og
manifesterede sin herlighed og Han's disciple troede på Ham.
Joh. v:23, 1:14, 3:2, 4:54, 6:2,14,26, 11:45,47, 12:18,37, 20:30, 21:25.
TRO Joh. 2:22 ÅBENBARING Joh: 9:3 Tegn Joh. 2:18 DISCIPLE Joh. 2:22.

Som vi skuer Gud’s værk kan vi se; skelne; opdage; erkende, Han’s vej og Han’s natur. I dem ser vi Han’s barmhjertighed, Han’s nåde, Han’s kærlighed, og nogle gange Han’s retfærdige dom. Vi kan også se Han’s herlighed i naturen, som Herren erklærer at selv Salomon i al hans herlighed var ikke klædt nær så smukt som Herren havde klædt marken’s liljer.

Matt. 6:28-29.
28. Og hvorfor er I bekymrede for klæder?
Læg mærke til liljerne på marken, hvorledes de vokser; de arbejder ikke og spinder ikke;
29. men Jeg siger jer, at end ikke Salomon i al sin pragt var klædt som en af dem.
1 Kong. 10:4,25. Præd. 2:4ff.

Når vi skuer Han’s herlighed på denne måde afklæder det, det som dækker over vore sande hjerter og forandrer os til at bli’ Ham lig. Det er det første møde med Ham den måde vi ser Ham der er afgørende på vores kaldelse. Hvis du er kaldet som pastor vil du se Jesus som hyrden i alt hvad Han gør, er du kaldt som lære vil du se herligheden af Han’s undervisning i alt det Han gør, er du kaldet evangelist vil du se på alt af Han’s undervisning og gerninger som et evangelistisk kald, hvis du er profet ser du den profetiske herlighed åbenbaret i dem.

Selvfølgelig, den eneste begivenhed der åbenbarer Han’s herlighed og natur mere end noget andet er korset. Han er i al evighed kaldt ”Lammet” fordi vi vil for altid se Han’s herlighed og kærlighed i korset. Korset’s herlighed vil blive åbenbaret mere og mere, lag for lag, og i dybden som vi ikke kan opbruge eller udtømme i al evighed. Milliarder af år fra nu af og frem vil vi stadig være i ærefrygt for korset. Som vi nu skuer ind i herligheden af Han’s kors, bliver vi Ham lig, tage vore egne kors op daglig med at leve vores liv i opofrelse og tjene andre. Når vi gør dette er Han i stand til at betro os mere og mere af Han’s kraft hvilken åbenbarer mere af Han’s herlighed og gerninger.

For os at blive det vi er skabt til at være, skulle vi lære at se Han’s herlighed i alle ting. Som Margaret Browning engang sagde, ” jorden er propfyldt med himmeriget, og enhver busk brænder med en ild af Gud! Men kun dem der ser det tager af deres sko. Resten plukker bare bærrene.”

Igen, vores vigtigste mål i vore liv er at se Han’s herlighed i alle ting. Det er ikke en nem opgave, det er derfor, at jeg som ny troende var forbavset over da jeg læste:

Es. 6:1-3.
1 I kong Uzzijas dødsår så jeg Herren sidde på en såre høj trone, og Han’s slæb fyldte helligdommen.
2 Mos. 24:10. Job 12:41. Åb. 4:2, 20:11. TEMPEL Es. 44:28.
2 Serafer stod hos Ham, hver med seks vinger; med de to skjulte de ansigtet, med de to fødderne, og med de to fløj de;
2 Mos. 3:6. 1 Kong. 19:13.
3 og de råbte til hverandre: ”hellig, hellig, hellig er Hærskares Herre, al jorden er fuld af Han’s herlighed!”
Sal. 72:19. Ezek. 39:7. Hab. 3:3. Åb. 4:8. GUDS HERLIGHED Es. 19:13.

Mit problem med dette var hvordan kunne disse Serafer sige at hele jorden var fuld af Han’s herlighed. Jeg tænkte på alle de krige, had, børnemishandling, racisme, sygdomme……… ærligt troede jeg det var et latterligt udsagn. Så en dag følte jeg at Herren talte til mig og sagde at grunden til at Seraferne så hele jorden var fuld af Han’s herlighed var på grund af at de opholdte sig i Han’s nærhed, og hvis jeg ville opholde mig i Han’s nærhed ville jeg også se Han’s herlighed i alle ting. Jeg ville ikke se verdens nuværende kondition, men jeg ville se Han’s plan for forløsningen af dem og genoprettelsen af herligheden som det altid havde været Han’s hensigt at fylde jorden med. Det satte mig på den vej som var nødvendig for at forandre mit liv som det krævede af mig hvis jeg skulle tjene i Han’s nærhed.

Hvis vi skal vandre på den vej der åbenbare Han’s herlighed, bærende og demonstrerende Han’s vej, Han’s genløsning, og Han’s ultimative plan for hele skabningen, må vi starte med at skue Han’s herlighed så den kan forandre os ind til at vi kan demonstrere den ved og med vore livsførelse.

Ugens Ord 45
OP