Indhold
Ugen's Ord 2001
34 Årsagen til Kraft
af Rick Joyner.

Som vi før har studeret, vil enden på denne tidsalder afslutte med den højeste grad af konflikt mellem det gode [lys] og det onde [mørke], og at det vil blive en overnaturlig konflikt. Hvis vi skal være den HØJESTE’S vidner, må vi have kraft. Det er derfor Paulus bekymret skriver i hans budskab.

1 Kor. 2:4-5.
4. og min tale og mit budskab virkede ikke ved visdoms overtalende ord, men ved Ånds og krafts bevis,
1 Kor. 1:1. 2 Kor. 12:12. 1 Tess. 1:5. HELLIGE ÅND 1 Kor. 2:10-16.
5. for at jeres tro ikke skulle bygge på menneskers visdom, men på Guds kraft.
1 Kor. 4:20. Rom. 15:19. 2 Kor. 4:7. 1 Tess. 1:5. 13:7 .TRO 1 Kor. 13:7.

1 Kor. 4:20.
20. Thi Guds rige består ikke i ord, men i kraft.
1 Kor. 2:4. Rom. 14:17. 1 Tess. 1:5. GUD'S RIGE 1 Kor. 6:9-10.

Selvom konflikten er en kraft konflikt, er det ikke for at vise hvem der er den stærkeste. Selv djævlen ved at Gud med lethed vinder den kamp. Konflikten er at stadfæste, bevise, godtgøre, kraften fra det gode over det onde, sandheden over løgnen, kærligheden over selviskhed. Det er derfor at disciplinen der kræves af enhver som vil bruges af Gud er så hård. Vi er ikke bare kaldt til at gøre de rigtige ting, men at gøre dem på den rette måde. Herren ønsker ikke blot for os at vi bliver i stand til at gøre Han’s arbejde, men Han ønsker os til at gøre dem fordi vi er i fuld overensstemmelse med dem fordi vi er et med Ham.

Motivet er overordentlig vigtigt for som vi læser i 1 Kor.13. kan vi have al kundskab, de største profetier, og endda tro til at flytte bjerge, men hvis vi ikke har kærlighed, betyder det ikke en døjt! Det er derfor dette store kapitel af kærlighed er placeret i midten af den største formaningstale for enhver troende, til at stræbe efter de åndelige gaver.

Jeg har hørt mange sige at vi skal søge Giveren og ikke gaverne, men det er faktisk stik imod den bibelske formaning. En af måderne vi søger Giveren på er at søge de åndelige gaver. Da Jesus vandrede her på jorden demonstrerede Han konstant Han’s åndelige gaver, og hvis vi skal blive brugt til at åbenbare Ham må det være ved mere end med ord, men en demonstration af hvem Han er. Når Han’s arbejde bliver manifesteret gennem os identificeres vi med Ham på den måde, og det drager os nærmere til Ham.

Der er mange måder hvorpå Herren kunne have åbenbaret sin kraft. Han kunne have flyttet bjerge, forbandet hele skove, eller rejst hele skove op på et øjeblik. Han kunne have holdt sine prædikener stående på vandet. En af årsagerne til at Herren har valgt helbredelse som en primær oprindelig måde til at demonstrere Han’s kraft er fordi helbredelse også er en demonstration af Han’s kærlighed.

Hovedårsagen til at Herren helbreder er fordi Han ikke ønsker at folk skal lide. Han har medlidenhed med de lidende. Det var derfor John G. Lake, som havde en af de største helbredelse tjenester i det 20 årh. bad for de syge indtil han følte Guds medlidenhed flyde gennem ham for denne person han bad for. Han vidste da at de var helbredte. Han genkendte den helbredende kraft af Gud at være nærværende når han følte Han’s medlidende nærvær.

Der er ikke et eneste tilfælde i biblen hvor nogen kom til Jesus for helbredelse eller udfrielse og så blev afvist. Han helbredte endda dem som ikke engang takkede Ham for det. Han gjorde dette fordi kærligheden ikke forlanger anerkendelse. Kærligheden gør simpelthen det den kan gøre for at hjælpe andre.

Fordi enhver troende er kaldt til at blive lig Herren og derfor gøre det arbejde Han gjorde, skulle det derfor være hver eneste troendes mål at vokse i åndelig autoritet indtil enhver som kommer til dem for helbredelse og udfrielse er helbredt og udfriet. Som vi ser i:

Gal. 5:6.
6. For [hvis vi er] i Kristus Jesus gælder hverken omskærelse eller forhud noget, men kun tro aktiveret og er virksom i kærlighed.
Gal. 6:15. 1 Kor. 7:19. Kol. 3:11.
Vi læser i:
1 Tim. 1:5.
5. men det, som dette påbud skal sigte på, er kærlighed af et rent hjerte, af en god samvittighed og af en oprigtig tro.
1 Tim. 6:14. Matt. 5:28, 22:40. Rom. 13:8-10. Gal. 5:6.

1 Kor. 16:14.
14. Lad alt hos jer ske i kærlighed!

1 Kor. 13. 1 Tim. 1:5.

”Sela” TÆNK OVER DETTE.

Hvordan ville vor dag være anderledes hvis vi gjorde alt hvad vi gjorde i dag ud af kærlighed ?? Dette skulle være vores mål. Hvis vi ville begynde at leve vore liv på den måde ville ikke alene vore liv blive uendelig rigere, men Guds kraft ville begynde at flyde igennem os. Kærlighed forløser Guds kraft fordi kærlighed er årsagen til demonstration af Han’s kraft. Selv da, søger vi ikke kærligheden for at få kraften, men vi behøver at søge kraft så vi kan demonstrere Han’s kærlighed

Jeg har besluttet i mit eget hjerte uden undtagelse, ved skriften at Herren vil helbrede enhver person som kommer til Ham for helbredelse. Han vil helbrede selvom en person ikke har de rette motiver, eller selv gode motiver. Han vil endda helbrede dem som ikke har til hensigt at tjene Ham, og ikke har brug for at give deres liv til Herren førend der bliver bedt med dem til helbredelse, give agt på formaningen i:

Rom. 2:4.
4. Eller ringeagter du Han's godheds og overbærenheds og langmodigheds rigdom; [som tilbageholder Han's vrede]?
Er du uvidende om og véd [faktisk] ikke, at Guds godhed leder dig til omvendelse [dvs. at ændre dit indre selv,
din gamle måde at tænke på - og søge Han's formål med dit liv]?

Luk. 24:47. 2 Pet. 3:9,15. Åb. 2:21. OMVENDELSE 2 Kor. 3:16.

Jeg tror at disse som er presset, måske tvunget ind til at give deres liv til Jesus så de kan blive helbredt som regel falder fra hurtigt, men hvis de er rørt ved Herren’s godhed vil det sædvanligvis arbejde i dem og bringe dem til sand omvendelse og anger. Selvom det ikke gør det, Herren elsker simpelthen mennesket, og Han vil lade sin sol skinne på både retfærdige og uretfærdige.

Årsagen til at så mange mennesker ikke bliver helbredt er muligvis fordi vi gør det alt for meget kompliceret, ved at prøve at kræve ting for Gud’s nåde som Han ikke kræver. Jeg tror at John G. Lake sandsynlig forstod Gud’s helbredende kraft bedst ­– Det er Herren’s medlidenhed for os, FÆRDIG.

Min bøn for dig denne uge er:

2 Tess. 1:11-12.
11. Derfor beder vi altid for jer, at vor Gud vil gøre jer kaldelsen værdige
og med kraft mangfoldiggøre jeres lyst til det gode og jeres gerninger i troen,
Fil. 2:13. 1 Tess. 2:12
12. så vor Herres Jesu navn må blive herliggjort i jer, og I i Ham,
efter vor Guds og Herren Jesu Kristi nåde. Amen.
Mal. 1:11. Joh. 17:10-22. Fil. 2:9-10. NÅDE 2 Tess. 2:16.

Ugens Ord 35
OP