Tilbage

58. Komme Ud Af Ørkenen
af Rick Joyner

For et par år siden klagede jeg i mit hjerte over de forhindringer, vi var stødt på i flere områder af vores tjeneste som bremsede vores fremskridt. Da jeg sad i min stol og tænkte over, hvad jeg kunne gøre for at få disse ting til at bevæge sig hurtigere, da ringede telefonen. Det var min profetiske ven, Bob Jones, og han begyndte at tale, som om han havde lyttet til mine tanker.

Bob begyndte med, "Du sidder der utålmodig og spekulerer på, hvad du kan gøre for at få tingene til at virke, men Herren er den, der bremsede dig." Han fortsatte med at opmuntre mig til, at vi er i den rette tid, og vi vil udrette det, som Han har kaldt os til at gøre. Han sagde også, at vi stadig ikke havde den komplette plan eller Guds timing for alt, så vi var nødt til at fortsætte med at søge Ham.

For næsten ti år siden havde Bob givet mig et ord om, at vi skulle samle et vist antal mennesker i Charlotte. Da disse blev samlet, tilføjede Herren et nul til vores antal og multiplicerede hurtigt vores antal med ti. Han sagde også, at nøgleordet her var "samling", hvilket betyder meget mere end bare at samle folk til møder. Det betyder at blive samlet, ligesom man ville samle et puslespil.

For tiden har vi flere gange antallet af mennesker, der mødes i Charlotte end det oprindelige antal, vi fik, men sandsynligvis kender mindre end halvdelen af dette antal endda deres plads på legemet, og endda mindre end det, der faktisk er begyndt at fungere i deres sted. Selvom der gøres fremskridt, har vi stadig ikke det krævede antal "samlet".

Jeg fik også at vide, at en anden grund til, at Herren havde bremset os ned, var fordi der var knurren og klager i lejren. Det, der chokerede mig, var, at jeg var en af de skyldige, da jeg faktisk klagede i mit hjerte, da Bob ringede. Vi fortæller i Hebræerbrevet, at knurren og klager var en primær grund til, at den første generation af Israel ikke fik lov til at komme ind i det lovede land. Klager vil holde os fra Guds løfter. Dette er også en af grundene til, at mange endnu ikke er frigivet til deres kald.

Uanset hvad vi klager over, klager vi virkelig over Herren. Hvis vi klager over lederskabet over os, på vores job, klager vi over Herrens ledelse i vores liv, fordi Han åbenbart placerede dem der (se Rom. 13). Hvis vi klager over vores ægtefælle, forældre, børn eller andre omstændigheder, klager vi over den måde, som Herren give ordre for vores liv på. Det kræver tro at behage Gud og for at bevæge Ham, men klager er det modsatte af tro. Klager starter ikke tingene til at bevæge sig - det stopper dem. Klager kan være en af de mest magtfulde fjender, der forhindrer os i at vandre i Han's formål med vores liv.

Jeg fik også at vide, at vi i løbet af denne tid af at blive sat i Herrens holdemønster ville blive prøvet af depression. For en som mig er det at vente en af de mest deprimerende ting, der er. Jeg ved også, at mange i vores menighed allerede har brugt år på at vente på Gud, og bare omtalen af at skulle vente længere vil være forståeligt vanskeligt. Alligevel, hvis vi giver depression eller tvivl, vil det føre til, at vi bliver i ørkenen endnu længere. Depression er synd, fordi hvad der ikke er af tro, er synd, og depression omfavner ikke tro. Det kræver tro for at arve Guds løfter.

Der er nogle kemiske og biologiske problemer, der kan forårsage depression, men det meste af den depression, vi lider, har en åndelig rod. En sejr over enhvert åndeligt fæstningsværk blev opnået for os ved korset. Vi må ikke være tilfredse med noget mindre end en fuldstændig sejr over depression og bestemme, at vi vil se enhver situation med tro, ikke tvivl. Hvis vi bliver trætte af ørkenen, er det tid til at gennemgå Guds løfter og opmuntre os selv for Han's trofasthed.

Depression kommer grundlæggende fra at se vores situation fra den mørke side. Dette sker, hver gang vi holder op med at se gennem troens øjne. Det var depression, der fik ti af de tolv spioner, der blev sendt til at se det lovede land,så de vendte tilbage med en "ond rapport" (se 4 Mos. 13:32). Det er interessant, at deres rapport om landet var sandt og stort set var den samme rapport, der blev givet af de to trofaste spioner, Josua og Kaleb. Imidlertid så de ti forhindringerne som for store til, at de kunne overvinde, mens Josua og Kaleb mente, at de kunne overvindes, siden Gud var på deres side. I begge tilfælde var det ikke, hvad de så, der adskilte sig, men hvordan de så det.

Som den første generation af Israel, der kom ud af Egypten, vandrer mange kristne aldrig i Guds løfter, som de er kaldt til, fordi de falder i knurren og klage. Desværre bukker mange under for dette lige før de er ved at blive løst fra ørkenen. Efter at have været der så længe, var fristelsen til at tvivle den største dengang. Den hurtigste vej ud af ørkenen er at være taknemmelig, selv for ørkenen. Vi går ind i Herrens porte med taksigelse, og Han's forgård med lovprisning. Lad os bestemme, at vi vil forblive i Ham på alle områder af vore liv, og vi kan gøre det ved at være taknemmelige for alt.

Jeg fik at vide det ord, der kom gennem Bob, at vores vantro og klager havde bragt os i et holdemønster i et år. Dette var for et par år siden, og nu ser det ud til, at alt bevæger sig i et tempo, som det er svært at følge med. Det er nu svært for mig at ikke længes efter den tid, vi var i holdemønsteret! Apostlen Paulus sagde, at han lærte hemmeligheden ved at være tilfreds, uanset om han blev ydmyget eller havde overflod. Vi må gøre det samme. Lad os bestemme at vokse i tro, ikke tvivl. Demonstrationen af tro er trofasthed. Lad os krige mod enhver tendens til at klage over nogen eller noget, men snarere takke i alle ting. Lad os komme ind i Han's porte med takksigelse og Han's forgård med lovprisning og blive der.

59. Kraftens Formål
OP